تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
plusresetminus
حزب الله:فرزند دبیر کل جنبش حق بحرین از وخامت اوضاع جسمانی پدرش در زندان خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۶۰۱۰۵
وخامت حال دبیرکل جنبش «حق» بحرین در زندان آل خلیفه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«علی مشیمع» فعال بحرینی و پسر «حسن مشیمع» دبیرکل جنبش «حق» بحرین که در زندان رژیم آل خلیفه به سر می‌برد و به حبس ابد محکوم شده اعلام کرد که پدرم به دلیل وخامت اوضاع جسمانی به بیمارستان منتقل شده و اکنون دو هفته بعد از آن معاینات نشان می‌دهد که صحبت‌های پدرم طی مدت اخیر درباره وخامت اوضاع جسمانیش و اهمال‌کاری عامدانه پزشکی که جانش را به خطر انداخته درست است.
وی افزود، تشدید بیماری دیابت پدرش کنترل نشده که بسیار خطرناک است.
علی مشیمع از طریق حساب کاربری خود در توییتر گفت که پدرش منتظر عمل جراحی و درمان فوری درد زانوی خود است که مانع از حرکت و راه رفتن او شده و همچنین باید معاینات درمانی بیشتری برای سایر بیماریهای وی انجام بگیرد. اما نکته عجیب اینجاست که طرف ناظر بر درمان پدرم از تحویل پرونده پزشکی به خودش یا به خانواده خودداری کرده و اسناد مربوط مربوط به آسیب هایی که به کلیه و معده او وارد شده را منتشر نمی‌کند.
وی تصریح کرد که حضور پدرم در بیمارستان و امکان برقراری ارتباط با خانواده پس از سالها رنج و غفلت پیشرفت مهمی محسوب می‌شود؛ اما مهمترین چیز جدیت در درمان و شفافیت در ارائه اطلاعات مربوط به بیماری‌های وی است که این دو مسئله در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید
شیخ عیسی قاسم: دولت بحرین دشمنی با عزاداری حسینی را متوقف کند
تشدید اختلافات میان قطر و بحرین؛ پرونده‌های مورد مناقشه کدامند؟
علی مشیمع تاکید کرد که ادامه بازداشت پدرم و سایر چهره‌ها و فعالان حقوق بشری ظلم و ستمی است که مردم بحرین تحمل آن را ندارند.
سازمان عفو بین‌الملل ماه گذشته در گزارشی درباره حسن مشیمع تاکید کرد که وی بدون احتساب بازداشت‌های قبلی، بالغ بر سه هزار و 730 روز است که در زندان به سر می‌برد.
در این گزارش با اشاره به ایفای نقش رهبری مشیمع در اعتراضات مسالمت‌آمیز در جریان انقلاب بحرین در سال 2011 آمده است که او یکی از مهم‌ترین زندانیان در جهان است که در زندان بحرین رنج می‌برد.
مشیمع به عنوان رهبر معارضان بحرینی و یکی از چهره‌های فعال در زمینه حقوق بشر در بحرین به دلیل مشارکت در فعالیت‌های انقلابی سال 2011 به حبس محکوم شده است.
او نخستین بار در سال 1995 به دلیل فعالیت‌های سیاسی و حقوقی بازداشت شد و پس از آزادی بار دیگر به بازداشت درآمد.
پیشتر تحرکات بین‌المللی به آزادی چند زندانی سیاسی در بحرین از جمله «نبیل رجب» و «نجاح یوسف» منجر شد اما این آزادی‌ها حسن مشیمع 73 ساله را شامل نشد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین