تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
plusresetminus
حزب الله:گروه طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا با تشویق افغان‌ها به فرار از افغانستان در امور این کشور مداخله می‌کند.
۰
کد مطلب : ۲۶۰۰۹۹
طالبان: آمریکا در امور افغانستان مداخله می‌کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سایت طالبان در واکنش به ویزای آمریکا برای مترجمان و همکاران افغان این کشور، اظهار داشت که این اقدام مداخله صریح در افغانستان است و «امارت اسلامی» آن را محکوم می‌کند.
در بیانیه طالبان آمده است که دادن ویزا به افغان‌هایی که در دوران اشغال به عنوان مترجم و در دیگر بخش‌ها، آمریکایی‌ها را یاری کرده‌اند، مداخله صریح است و آن را محکوم می‌کنیم.
طالبان خاطرنشان کرد که «پیش از این اعلام کرده بودیم که پس از پایان اشغال آمریکا، به مترجمان و کارمندانی که در گذشته با آنها همکار بوده‌اند، مشکلی به وجود نخواهد آمد و آنها می‌توانند با اطمینان در کشور خودشان زندگی کنند  و هیچ تهدیدی متوجه آنها نیست».
این بیانیه تاکید کرد که از آمریکا و کشورهای دیگر نیز می‌خوهیم که چنین موضع مداخله گرانه را متوقف کنند.

طالبان حدود دو ماه قبل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «هیچکس نباید از کشور فرار کند، امارت اسلامی با آن‌ها کار ندارد، بلکه دعوت می‌کند که به زندگی عادی خود برگردند و اگر در رشته‌ای تخصص دارند به کشور خود خدمت نمایند، از طرف ما تهدیدی متوجه آن‌ها نیست».
طالبان تاکید کرده بود: وقتی این افراد صف «دشمن» را ترک کنند و بخواهند به عنوان یک فرد عادی به زندگی در کشور خود ادامه دهند نباید هیچ ترسی داشته باشند.
این گروه با اشاره به مترجمان افغان که به دلیل تهدیدات امنیتی و بیم انتقام قصد خروج از این کشور را دارند نیز گفت: «اگر کسی تهدید به جانش را بهانه می‌گیرد و برای رفتن به خارج پرونده‌سازی جعلی می نماید، این مشکل خود اوست».
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین