تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
plusresetminus
حزب الله:رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از احداث ۵۰ کیلومتر شبکه انتقال آب برای فضای سبز طی سه سال گذشته خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۵۹۸۷۶
احداث ۵۰ کیلومتر شبکه انتقال آب برای فضای سبز کرج
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، پیمان بضاعتی پور صبح سه شنبه در مراسم افتتاح سومین تصفیه خانه محلی کرج، گفت: این تصفیه خانه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال برای استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز احداث شده است.
وی با اشاره به وجود ۲۲ حلقه چاه، ۱۲ حلقه قنات و سه تصفیه خانه در کلان‌شهر کرج، گفت: چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از فضای سبز توسط حلقه‌های چاه و قنوات و تصفیه خانه‌ها آبیاری می‌شود.
نیاز آبی فضای سبز کرج ۹۲۰ لیتر در ثانیه است
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج نیاز آبی فضای سبز شهر کرج را ۹۲۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: ۶۵۰ لیتر منابع آبی تامین شده و مابقی با استفاده از اصلاح الگوی مصرف، کاشت و تصفیه خانه‌ها تامین خواهد شد.
بضاعتی پور با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده به منظور استفاده حداقل از منابع آب زیرزمینی صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر ۵۰ کیلومتر شبکه انتقال آب برای استفاده بهینه از محل تولید به محل مصرف فضای سبز احداث شده است.
وی گفت: این تصفیه خانه به نحوی طراحی شده که در مقابل هر یک مترمکعب حجم راکتور (حجم فاضلاب) بیش از ۱۵۰ مترمربع مساحت بیولوژیکی برای تماس باکتری‌ها با فاضلاب و در نتیجه قدرت پاکسازی بیشتر ایجاد می‌کند.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج گفت: اولین تصفیه خانه محلی کرج سال ۹۶ در حصارک و دومین تصفیه خانه سال گذشته در مهرویلا به بهره‌برداری رسید.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین