تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
plusresetminus
مربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به حاشیه های این تیم در مسیر تکرار قهرمانی در لیگ برتر فوتبال گفت: به هیچ وجه عوامل بیرونی نمی‌خواستند تیم ما قهرمان شود اما نگاه ما مثبت بوده است.
۰
کد مطلب : ۲۵۹۸۷۵
با سایه برانکو دنبال حاشیه بودند/ تیم حکومتی را همه جوره زدند!
تیم فوتبال پرسپولیس با کسب پنجمین قهرمانی متوالی در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال رکورد جدیدی را در تاریخ این مسابقات به اسم خود ثبت کرد. سرخپوشان پایتخت در حالی به این موفقیت رسیدند که یحیی گل محمدی برای دومین سال متوالی در رأس کادر فنی این تیم حضور داشت.
مشورت گل محمدی با دستیاران خود یکی از ویژگی‌هایی است که او را تبدیل به مربی متفاوت و جمع گرایی در بین همتایان ایرانی خود کرده است. در این بین حمید مطهری مغز متفکر یحیی در تمرینات و بازی‌های پرسپولیس لقب گرفته است. دستیار اول سرمربی پرسپولیس که نقش ویژه‌ای در طراحی تاکتیک‌های پرسپولیس داشت درباره مسیر قهرمانی و همچنین حاشیه‌هایی که برای این تیم به وجود آمد صحبت‌هایی را انجام داد که در پی می‌خوانید:
یکی از سخت‌ترین قهرمانی‌ها بود
حمید مطهری درباره گلات قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر گفت: وقتی می‌خواهید قهرمانی یک باشگاه را پس از چهار سال حفظ کنید همه چیز سخت می‌شود. فشار به حداکثر می‌رسد و چیزهایی را می‌بینید و می‌شنوید که اگر کمی غفلت کنید مانع از رسیدن به موفقیت می‌شود. من فکر می‌کنم سخت‌ترین قهرمانی را کسب کردیم.
با سایه برانکو دنبال حاشیه بودند/ تیم حکومتی را همه جوزه زدند!
رقیبان همیشه قابل احترام هستند
مربی سرخپوشان درباره تقابل با سپاهان اصفهان تا آخرین هفته افزود: وقتی شما بخواهید قهرمان شوی باید تا آخرین نفس تلاش کنید. روحیه جنگندگی و تمرکز بازیکن تا آخرین سوت داور در آخرین بازی اهمیت دارد. به جرأت می‌گویم این ویژگی در پرسپولیس بود. من نه تنها برای سپاهان بلکه برای تمام تیم‌ها احترام قائلم. رقیبان خوبی داشتیم اما این پرسپولیس بود که در پایان به ایمانش رنگ داد و خواسته‌اش را فقط و فقط در زمین مسابقه پیاده کرد.
به هیچ وجه نمی‌خواستند قهرمان شویم
مطهری درباره حواشی پرسپولیس در مسیر کسب قهرمانی تصریح کرد: به هیچ وجه عوامل بیرونی نمی‌خواستند تیم ما قهرمان شود اما نگاه ما مثبت بوده است. روی فوتبال و کار خودمان در تمرینات تمرکز کردیم و کاری به حاشیه‌ها نداشتیم. اصل خودمان را فراموش نکردیم. می‌دانستیم برای چه اسمی تلاش می‌کنیم و هدف چیست.
با سایه برانکو دنبال حاشیه بودند/ تیم حکومتی را همه جوزه زدند!
اتحاد داشتیم و در ادامه تاکتیک
وی ادامه داد: همه دیدید که در آخر فصل نتیجه تلاش گروهی منسجم از مدیریت تا بازیکنان، گروه تدارکات و پزشکی به کجا ختم شد. اتحاد و همدلی بود. واقعاً به نظرم مسائل فنی و تاکتیکی در ادامه این موضوع سبب شد تا بتوانیم دوباره دل هواداران خود را شاد کنیم.
حمایت وزیر؟ آسیا هم وزیر بود؟
مربی سرخپوشان پایتخت در پاسخ به اینکه هواداران برخی تیم‌ها و حتی مربیان و بازیکنان لیگ برتری نقش وزیر ورزش را در حمایت از پرسپولیس انکار ناپذیر می‌دانستند گفت: آیا وزیر در آسیا هم بود که ما دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رفته ایم. منظورم از ما پرسپولیس است. طبیعی است که در سال ۲۰۱۸ نبودم اما خودم را جزئی از تیمی می دانم که به مردمی بودن شهرت داشته و دارد.
مغز متفکر گل محمدی ادامه داد: ما با تمام کمبودها و مشکلاتی که داشتیم، دست خالی رفتیم و نایب قهرمان ۲۰۲۰ شدیم. آسیا هم وزیر دارد و ما خبر نداریم؟ آقایان فرار رو به جلو می‌کنند. به جای اینکه کارهای زیرساختی انجام دهند و مشکلات خود را حل کنند دنبال فریب افکار هوادارانشان هستند. کسانی که در فوتبال باشند می‌دانند چنین صحبت‌هایی واقعاً حقیرانه و کوچک است. شما می‌بینید که نتایج در زمین رقم می‌خورد و تلاش تیمی و گروهی و فنی تیم است که به بار می‌نشیند. من در این باره خیلی می‌توانم حرف بزنم.
برای حاشیه سازی با برانکو مقایسه می‌کنند
مربی پرسپولیس درباره مقایسه تیم دوران گل محمدی با برانکو ایوانکوویچ تاکید کرد: یک بار شما مصاحبه من و همکارانمان را در تمام این سال‌ها بخوانید. در تمام این مسائل گفتیم که برانکو دوران شکوه‌مندی در پرسپولیس داشت و واقعاً زحماتی که او و حتی آقای گابریل کالدرون کشید را باید ستایش کرد اما انها می‌خواستند مدام بگویند با سایه برانکو پیش می‌رویم.
مطهری ادامه داد: برانکو برای همه اثبات شده است اما شما ببینید چند صد بار یحیی را با برانکو مقایسه کردند. اینها فقط برای به حاشیه کشیدن پرسپولیس بود. تیمی که ما داریم نسبت به زمان برانکو کاملاً تغییر کرده است. شما لیست بازیکنان ما را با آن دوره مقایسه کنید متوجه می‌شوید تعداد بازیکنان مشترک بسیار اندکی داریم.
کاملاً مدل یحیی بودیم
مطهری تاکید کرد: بازیکنان پرسپولیس فوق‌العاده هستند. آنها اصلی‌ترین نقش را در قهرمانی تیم داشتند. در تمام این دوره‌ها بازیکنان بودند که توانستند با تمام وجود جام‌ها را بگیرند. تاکتیک‌های پرسپولیس کاملاً مدل یحیی بود و او توانست تیم را به اوج قدرت خود برساند.
با سایه برانکو دنبال حاشیه بودند/ تیم حکومتی را همه جوزه زدند!
ماندن یا رفتن؟
حمید مطهری درباره احتمال جدایی از کادر فنی پرسپولیس با وجود داشتن دو پیشنهاد برای سرمربیگری در لیگ برتر تصریح کرد: من همیشه با نهایت تعهد کار کردم. هر جا بودم با پرسپولیس کار کردم. هر جا بودم هم تمام توان خودم را گذاشتم. همانطور که گفتید پیشنهاد از قبل هم بوده.، الان هم هست اما باید ببینم در ادامه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.
تیم حکومتی چرا پول ندارد؟
مطهری درباره لقب تیم حکومتی به پرسپولیس گفت: مگر نمی‌گویند ما حکومتی هستیم چرا پس پول نداریم؟ چرا بهترین تیم ایران در پنج سال اخیر همچنان اندرخم یک کوچه برای تمدید قرارداد بازیکنانش است. من حرف خیلی زیاد دارم اما نمی‌خواهم به آنها بپردازم. واقعاً چرا ادعاهای سخیف می‌کنند و برای هیچیک از آنها سند هم ندارند. چرا هنوز حاضر نیستند ساده‌ترین موضوع که قراردادها هستند را بررسی کنند.
مربی سرخپوشان ادامه داد: مدیریت باشگاه هم خیلی مقصر نیست. آنها واقعاً زحمت کشیدند. عمده‌ترین مشکل برای تمدید قرارداد مسائل مالی است وگرنه بازیکنان تمام وجودشان را برای پرسپولیس گذاشته اند و خواهند گذاشت. اگر تیم حکومتی هستیم چرا همه جوره ما را زدند؟!
اول تمدید بعداً خرید
او درباره شایعات در خصوص لیست خرید پرسپولیس افزود: ابتدا باید تکلیف تیم روشن شود. مشخص است که می‌خواهیم تمام بازیکنان خود را داشته باشیم و سپس به فکر خرید بازیکن هستیم. البته تمام بررسی‌های خود را کرده ایم و باید شرایط تیم را بررسی کنیم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین