تاریخ انتشارشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی گمرک گفت: مسافرانی که از ساعت ۲۴ امشب وارد کشور می‌شوند و با خود تبلت به همراه دارند باید قبل از خروج از گمرک، نسبت به رجیستر دستگاه اقدام کنند.
۰
کد مطلب : ۲۵۹۵۳۰
رجیستری تبلت های مسافری در هنگام ورود به کشور
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،روح الله لطیفی سخنگوی گمرک  با اشاره به پایان مهلت رجیستری تبلت‌ها از امشب اظهار کرد: مهلت رجیستری تبلت‌های لنوو از تاریخ دوم مرداد تمام شده و برای سایر تبلت‌ها از ساعت ۲۴ امشب تمام می‌شود.
 
او در ادامه بیان کرد: مسافرانی که از ساعت ۲۴ امشب از مرز‌های هوایی، زمینی و دریایی وارد کشور می‌شوند و با خود تبلت به همراه دارند باید آن را ثبت کنند، یعنی قبل از خروج از گمرک ورودی آن را به بخش مسافری همان گمرک اظهار کنند تا فرآیند رجیستر آن دستگاه آغاز شود.
 
او افزود: به شرط اینکه کالا‌های همراه آن‌ها از نوع تجاری نباشد؛ یعنی تبلت صرفا مسافری باشد و به قصد تجارت وارد نشده باشد، مقدمات اولیه رجیستری همانند تلفن همراه انجام می‌شود و مابقی اقدامات لازم نیز باید در سامانه همتا انجام شود.
 
تغییر اولویت ارزی تبلت ها/ تغییر اولویت شامل تلبت های تجاری نیز می شود
لطیفی در پاسخ به تغییر اولویت ارزی تبلت‌ها بیان کرد: بانک مرکزی باید جهت تامین و تائید منشا ارز کالا‌هایی که وارد کشور می‌شوند برنامه ریزی کند و  آن‌ها را با اولویت‌های مختلف طبقه بندی کند. یعنی کالا‌های اساسی در اولویت‌های اول، بعد کالا‌های ضروری، سپس نهاده‌های تولید و به ترتیب تا کالا‌های دیگر. کشور‌هایی مانند ما که در شرایط تحریم هستیم و محدودیت منابع داریم، طبیعی است که این اولویت بندی‌ها برای تامین کالاها، به کالا‌هایی اختصاص می‌یابد که نیاز بیش تری به آن‌ها داریم.
 
او در ادامه تصریح کرد: در گذشته اولویت تبلت‌ها ۲۴ بود. اما به دلیل شرایط کرونایی و استفاده بیشتر و ضروری‌تر از تبلت در کشور، این اولویت به جلو آمده و اولویت ۲۳ به آن تخصیص داده شده است. این تغییرات باید در سیستم اعمال می‌شد و طبیعی است که تا حدودی زمان بر خواهد بود. آغاز رجیستری تبلت‌ها نیز قرار بود که از دوم مرداد باشد، اما به دلیل طی شدن این مراحل، تا حدودی به تعویق افتاد تا بتوانند سیستم را پیاده سازی کنند. در نهایت تا تاریخ ۹ مرداد مهلت رجیستری تمدید شد.
 
سخنگوی گمرک در پایان اشاره کرد: ذکر این نکته ضروری است که تغییر اولویت بندی تبلت‌ها فقط شامل بخش مسافری نمی‌شود، بلکه شامل بخش تجاری نیز می‌شود. یعنی برای واردکنندگان تجاری نیز این اولویت در نظر گرفته شده و اولویت مقدم تری برای تامین یا تخصیص ارز آن فراهم شده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین