تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
plusresetminus
حزب الله:درحالی روند صعودی نرخ ابتلا در برخی استان‌ها ادامه دارد که کارشناشان بهداشت و درمان معتقد هستند مناطقی از کشور در آستانه آغاز پیک پنجم قرار دارند.
۰
کد مطلب : ۲۵۶۸۲۶
زنگ هشدار پیک پنجم در استان فارس زده شد/ افزایش تعداد موارد فوتی در برخی مناطق/ افزایش نرخ ابتلا و احتمال بروز بحرانی تازه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بررسی‌ آماری همه‌گیری کرونا در سراسر ایران نشان می‌دهد در اغلب شاخص‌های پیک چهارم همه‌گیری کاهش اندکی تجربه شده است، اما واقعیت اینجاست که نگاه آماری استانی نشان می‌دهد در استان‌های سیستان‌و بلوچستان، کرمان، فارس، هرمزگان و شهرستان کاشان همچنان سیر صعودی نرخ ابتلا وجود دارد و مسئولان بهداشت و درمان منطقه براین باورند که پیک چهارم تمام نشده احتمال آغاز پیک پنجم بسیار قوت گرفته است.
کارشناسان بهداشت و درمان معتقدند به دلیل ورود ویروس‌های جهش یافته انگلیس، هندی و آفریقای جنوبی در برخی نقاط و فعالیت قابل توجه آنها این احتمال وجود دارد که یک‌باره شاهد تصاعدی بالا رفتن شاخص‌ها و بیماری هموطنان باشیم که این روند می‌تواند چالشی قابل تأمل برای کادر درمانی و البته کل کشور باشد و افزایش حدود 700 نفری نرخ ابتلا در سومین روز از تابستان و 32 نفری تعداد موارد فوتی گواهی غیرقابل انکار در احتمال بروز بحران است.
این گروه تاکید دارند: در این زمینه بی‌توجهی و عادی انگاری به پروتکل‌های بهداشتی و البته ایجاد وقفه در انجام واکسیناسیون می‌تواند دلایلی قابل تأمل از اتفاقی که در جریان است باشد و  انجام غربالگری دقیق درکنار واکسیناسیون و صد البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شرایط تعیین کننده است.
کارشناسان بهداشتی درباره فعالیت ویروس‌های جهش یافته و تغییر علائم بیماری آنها می‌گویند: در شرایط فعلی هرگونه علائم سرماخوردگی می‌تواند نشانه‌ای از کرونا باشد بنابراین هموطنان نباید با عادی انگاری و عدم رعایت قرنطینه چرخه انتقال را سریعتر کنند و البته انجام تست‌های کرونا در این شرایط بهترین راهکار برای دریافت واقعیت بیماری است  و وزارت بهداشت اخیراً فهرست دقیق آزمایشگاه‌های " فهرست آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا " مورد تایید خود را برای این منظور منتشر کرده است.

 هشدارها برای شروع موج پنجم در استان فارس جدی‌تر شد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده در نرم‌افزار ماسک 17 شهرستان استان فارس در وضعیت زرد و 19 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد، نکته قابل توجه این نکته آخرین اطلاعات ثبت شده مربوط به 29 خردادماه است که به نظر می‌رسد در روزهای اخیر وضعیت تغییر کرده باشد. 
ضمن اینکه هشدارها و آماده‌باش مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس از یکی دو روز گذشته آغاز شده و همچنان تاکید مسئولان بهداشت و درمان استان بر جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی است کما اینکه در ضمن این تاکیدات خبرهایی از مواجهه استان با موج جدید کرونا نیز به گوش می‌رسد. 
در همین راستا مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آمارهای اخیر کروناویروس در استان فارس نسبت به اوج‌گیری دوباره کرونا و شیوع موج پنجم بیماری کووید19 در استان هشدار داد.
به گفته وی افزایش تدریجی موارد ابتلا و بستری بیماران کووید 19 در استان نشان‌دهنده اوج گیری دوباره کرونا و مواجهه با موج پنجم کرونا است به همین منظور بیمارستان‌های استان فارس برای مقابله با شیوع احتمالی موج جدید کرونا به حالت آماده‌باش درآمدند.
لطفی با ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهرهای جنوبی استان و همچنین آمار مراجعه بیماران به مراکز 16 ساعته و بیمارستان‌ها، بر اهمیت توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست‌ها و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در سطح جامعه تاکید کرد.
بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی شیراز آخرین آمار مربوط به موارد ابتلا و بستری‌ها را اعلام کرد. از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 954 هزار و 188 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 272 هزار و 766 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است. 
همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 110 هزار و 630 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 17 هزار و 194 بیمار مثبت شناسایی و در مجموع از ابتدا تاکنون، 289 هزار و 960 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.
بر اساس آمار هم اکنون هزار و 95 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 130 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند همچنین با اعلام جان باختن 7 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به چهار هزار و 761 نفر رسیده است. 
آمار جانباختگان ناشی از این بیماری در شهرهای فارس به تفکیک از ابتدای شیوع تاکنون دو هزار و 201 مورد مربوط به شیراز؛ 322 مورد مرودشت؛ 263 مورد کازرون؛ 123 مورد داراب؛ 116 مورد آباده؛ 103 مورد ممسنی؛ 73 مورد اقلید؛ 70 مورد استهبان؛ نیریز 66 مورد؛ لامرد 65 مورد؛ فیروزآباد و کوار هرکدام 60 مورد؛ 50 مورد سپیدان؛ 41 مورد قیروکارزین؛ 40 مورد خرامه؛ زرقان 38 مورد؛ کوهچنار و خرمبید هر کدام با 37 مورد؛ 35 مورد رستم؛ 32 مورد ارسنجان؛ 30 مورد بوانات؛ زرین دشت و سروستان هر کدام با 29 مورد؛ 28 مورد بیضا؛ 25 مورد پاسارگاد؛ 24 مورد مهر؛ 10 مورد فراشبند؛ 8 مورد بختگان و 2 مورد سرچهان است.
همچنین براساس گفته‌های عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکنون 281 هزار و 621 مورد واکسن دوز اول و 102 هزار و 246 مورد واکسن دوز دوم به مردم استان و در مجموع تا به امروز 384 هزار و 767 دوز واکسن به مردم استان فارس تزریق شده است. 
به گفته وی با توجه به اینکه واکسیناسیون دوز دوم در استان تقریباً به پایان رسیده است، منتظر دریافت محموله جدید واکسن هستیم و از هفته آینده طبق گروه‌های سنی اعلام شده، نام نویسی دوز اول واکسیناسیون در سامانه انجام خواهد شد.
کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,
فوت کرونایی در قزوین 2 برابر شد
پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به بحران همه‌گیری کرونا در روستای گازرخان الموت اظهار داشت: بعد از 4 روز که آمار مرگ‌ومیر کرونایی ما بین اعداد صفر و یک در نوسان بود، در 24 ساعت گذشته فوت 2 بیمار کرونایی در استان قزوین به ثبت رسید و میزان فوتی‌های کرونایی ما در مقایسه با روز پیش از آن 2 برابر شد.
وی همچنین از افزایش 2 نفری مجموع بستری‌های فعلی در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: در ضمن میزان بستری‌های روزانه کرونایی هم در قیاس با روز گذشته فقط یک نفر کاهش داشته است و با توجه به وضعیت نه‌چندان مطلوب رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی احتمال افزایش این عدد در روزهای آتی همچنان بالاست.
نامدار با اشاره به کاهشی شدن آمار ابتلا و بیماران بدحال در شبانه‌روز اخیر اضافه کرد: موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا شامل موارد بستری و سرپایی بعد از 2 جهش بزرگ در 2 روز اخیر در 24 ساعت اخیر تقریباً ثبیت شد و در 24 ساعت اخیر 163 بیمار جدید شناسایی کردیم که در مقایسه با روز قبل فقط یک نفر کمتر بود که نمی‌تواند چندان محسوس و امیدوارکننده باشد.
وی ادامه داد: در نهایت میزان بیماران بدحال کرونایی ما نسبت به روز گذشته حدود 20 درصد کاهش یافته و به 18 بیمار بدحال زیر دستگاه کمک‌تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه رسیده است که با کمترین آمار بیماران بدحال در 3 ماه اخیر برابری می‌کند.
نامدار یادآور شد: در نهایت با 40 بستری کرونایی جدید آمار کل بستری‌های کرونایی ما در 15 ماه اخیر از عدد 26 هزار گذشت و میزان فوتی‌های کرونایی ما هم در مرز 1800 نفر قرار دارد و امیدواریم با ورود واکسن ایرانی کرونا با عنوان کووبرکت و همچنین تسریع روند واکسیناسیون در استان آمار مرگ‌ومیر کرونایی ما هیچ‌وقت به عدد 1900 نفر نرسد.
بستری 314  بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان
عبدالرضا فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  گرگان  با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهارداشت: در حال حاضر 314 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که نسبت به دیروز 8 نفر کمتر شده است.
وی افزود: از این تعداد 68 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و 24 نفر نیز به دستگاه تنفسی متصل هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از همه خواست برای حفظ سلامتی و جان خود و عزیزانشان، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
فاضل با اشاره به تداوم واکسیناسیون در استان، گفت: تاکنون 65 هزار و 57 گلستانی نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند و با ورود محموله جدید واکسن کرونا به استان از دیروز کار واکسیناسیون با جدیت بیشتری در حال انجام است.
وی با بیان اینکه همچنان واکسیناسیون افراد 70سال به بالا در استان حال انجام است افزود: باید یک ماه از زمانی که دوز اول تزریق شده گذشته باشد تا بدن برای دریافت دوز دوم آماده باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: افرادی که یک ماه از زمان تزریق دوز اول آن‌ها گذشته می‌توانند به مراکزی که نوبت اول واکسن به آن‌ها تزریق شده مراجعه و دوز دوم را دریافت کنند.
تداوم روزهای بدون فوتی کرونا در استان کردستان
 به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، روند کاهشی فوت ناشی از کووید19 در کردستان همچنان ادامه دارد، به‌طوری که در شبانه‌روز گذشته برای چهارمین بار در یک هفته اخیر، روز بدون فوتی کرونا در این استان به ثبت رسید.
آخرین وضعیت کرونا در کردستان حاکی از شناسایی 80 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته دارد؛ در حال حاضر 247 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بوده که سنندج با 147 نفر، سقز 16 نفر، مریوان 26 نفر، قروه 11 نفر، بیجار 5 نفر، کامیاران 20 نفر، دیواندره 6 نفر، بانه 12 نفر و دهگلان 4 نفر شمار بستری‌شدگان کرونایی در استان را تشکیل می‌دهند.
اکنون 33 بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) استان بستری هستند؛ آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان نیز از ابتدا تا کنون 1363 بوده که از این تعداد 548 نفر در سنندج، 250 نفر در سقز، 106 نفر در قروه، 78 نفر در کامیاران، 106 نفر در بانه، 77 نفر در دیواندره، 61 نفر در بیجار، 114 نفر در مریوان، 20 نفر در دهگلان و 3 نفر در سروآباد جان باخته است.
1032 مبتلای جدید به کرونا در سیستان و بلوچستان شناسایی شد
سیدمحمد هاشمی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: بر اساس آمار آزمایشگاهی تا صبح امروز با شناسایی یک هزار و 32 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان، شمار مبتلایان سیستان و بلوچستان به 48 هزار و 740 نفر رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون در مجموع یک هزار و 494 نفر از مردم استانی که به کرونا مبتلا بوده‌اند با وجود دریافت خدمات درمانی استاندارد در مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان جان خود را از دست داده‌اند.
وی با ابراز تاسف از آمار رو به رشد شیوع کرونا در سطح استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 438 بیمار حاد تنفسی و 258 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بیشترین تعداد در میان سه محدوده دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر مربوط به محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
 روند  انفجاری موارد جدید کرونا در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید کشمیری با اشاره به اجرا طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: با وارد شدن محموله جدید، 8 هزار نفر که مرحله نخست واکسن کرونا دریافت کرده‌اند دوز دوم دریافت می‌کنند و این درحالی است که واکسیناسیون کرونا افراد بالای 65 سال در تیرماه تسریع می‌شود.
وی از تزریق واکسن کرونا به 41 هزار و 644 نفر در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از این تعداد به 12 هزار و 758 نفر دوز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه 72.5 درصد از سالمندان 80 ساله دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند گفت: تاکنون 74.6 درصد از جمعیت گروه سنی 75 تا 80 سال و 66.8 درصد گروه سنی 70 تا 75 سال در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از روند صعودی ابتلا و بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان خبر داد و تصریح کرد: در عملیات نمونه‌گیری در یک روز 450 بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شد که نشان از روند انفجاری ابتلا به کرونا در استان بوشهر است.
کشمیری، از بستری 327 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: روز گذشته 83 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند که از این تعداد ابتلای 44 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.
وی با اشاره به بستری 34 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر خاطر نشان کرد: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 17 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند و با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به ثبت فوتی 3 بیمار دیگر به سبب ابتلا به کرونا تصریح کرد: روز گذشته فوت 3 خانم ناشی از ابتلا به کرونا به ثبت رسید و جان‌باختگان این بیماری در استان بوشهر به یک‌هزار و 239 نفر رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود:  از آغاز شیوع کرونا تاکنون 50 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.
کشمیری، با بیان اینکه بیش از 80 درصد از مبتلایان به کرونا در استان بوشهر بهبود یافته‌اند گفت: روز گذشته 89 بیمار بستری در بخش کرونایی مراکز درمانی استان با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 62 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند
وی روند افزایش تدریجی بیماران کرونا مثبت در استان بوشهر را نگران کننده دانست و تأکید کرد: از مردم درخواست می‌شود همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات خودداری کنند.
حاکمیت شرایط شکننده و ناپایدار کرونایی در اردبیل
شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اردبیل  اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته 25 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده و شاهد شرایط کرونایی همچنان شکننده و ناپایدار هستیم.
وی بیان کرد: در طی شبانه‌روز گذشته یک فوتی ناشی از کرونا در اردبیل به ثبت رسیده و 20 نفر در اردبیل، یک نفر در پارس آباد، 2 نفر در مشگین شهر و 2 نفر در نمین بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به 143 نفر رسیده است.
وی بیان کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.
آمار بستری بخش بستری موقت و مراجعه به کلینیک حاد تنفسی کاشان همچنان بالای 1000 نفر
به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان ، ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد به نحوی که به نظر می‌رسد بر اساس آمار و ارقام منطقه کاشان از نظر وضعیت کرونایی کاشان از وضعیت قرمز و پیک چهارم کرونا عبور کرده و وجود تعداد پایین بیماران بستری شده و مبتلایان گواه این مطلب است و خوشبختانه آران و بیدگل در وضعیت زرد قرار گرفت.
مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 15 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد 13 بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و دو بیماری نیز در بیمارستان سیدالشهداء آران و بیدگل بستری شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان  با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل سه و حداکثر 61 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز حداقل 51 و حداکثر 86 سال سن بیمار طی 24 ساعت گذشته در بیمارستان بستری شده است.
دلاوری با بیان اینکه تاکنون 89 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 73 بیمار در شهرستان کاشان و 16 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری تند.
وی از بستری شش بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته خوشبختانه هیچ بیماری در شهرستان کاشان و آران و بیدگل بر اثر کرونا جان خود را از دست نداده است.
دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 26 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 240 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و 969 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.
وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند چراکه در صورت تداوم شرایط شاهد اوضاع بدتری خواهیم بود.
651 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های هرمزگان بستری هستند
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، وضعیت کرونایی استان به نسبت روزهای گذشته تغییر چندانی نکرده و همچنان این استان کانون اصلی کرونا در کشور محسوب می‌شود. 
9 شهرستان در هرمزگان وضعیت قرمز کرونایی را تجربه می‌کنند و 2 شهرستان نیز در وضعیت نارنجی به سر می‌برند، میزان سرایت ویروس در نقاط مختلف از جمله روستاها شدت داشته و همین امر مانع از پایان روند صعودی کرونا در این استان است. 
هنوز با وجود وضعیت بحرانی خبری از تصمیمات همگام با این وضع نیست و استان در یک نابسامانی عملی به لحاظ کمک به قطع زنجیره کرونا و کاهش موارد ابتلا و فوتی است، حال اینکه علت این سهل انگاری و بازی با جان مردم هرمزگان چیست سوالی که هنوز برای آن پاسخی دریافت نشده است. 
در همین زمینه دکتر فاطمه نوروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا 304456 رسیده که متاسفانه هر روز بالغ بر هزار بیمار بر بیماران کرونایی استان افزوده می‌شود. 
وی افزود: روند بستری در بیمارستان‌های استان صعودی است و تخت‌های بیمارستانی به حد اشباع رسیده‌اند در حال حاضر 651 نفر با تشخیص کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند. 
نوروزیان گفت: 85 بیمار کرونایی در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند که از این تعداد وضعیت 8 بیمار وخیم گزارش شده است. 
وی تصریح کرد: میزان بیماران قرنطینه خانگی با افزایش زیادی همراه بوده و در حال حاضر 10344 بیمار در منزل قرنطینه هستند. 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته کرونا جان 4 بیمار دیگر را شامل 3 مرد و یک زن در محدوده سنی 65 تا 94 سال از شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان و بستک گرفت و شمار جان باختگان کرونایی در این استان به 1411 نفر رسید. 
50 نفر بیمار کرونایی در استان البرز 24 ساعت گذشته بستری شدند
به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  محمد فتحی در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز ، اظهار داشت : طی 24 ساعت گذشته   50 بیمار با علائم  کرونا در مراکز درمانی استان بستری شد.
وی افزود: در حال حاضر  تعداد 497 نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد ابتلای  218  نفر به بیماری کرونا تا این تاریخ قطعی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز  متاسفانه در 24 ساعت گذشته هفت بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند، بیان کرد: مجموع جان باختگان این بیماری در استان البرز از ابتدای شیوه کرونا تاکنون به  4233 نفر رسیده است.
فتحی با بیان اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی و درمانی باید با جدیت رعایت شود، پایان تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 42 هزار و 252 نفر از مراکز درمانی ترخیص شدند.
کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,
کرونای دلتا در خوزستان مشاهده نشده است
 سیدمحمد علوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: واکسن کرونا به دلیل کارشکنی برخی کشورها در دو هفته گذشته در کشور وجود نداشت که اکنون این مشکلات حل شده است.
وی افزود: امکانات انسانی و تجهیزاتی برای تزریق واکسن در خوزستان و شهرها وجود دارد و به محض دریافت واکسن اطلاع می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: افرادی که دوز اول دریافت کردند، از بابت تأخیر در دریافت دوز دوم نگران نباشند.
وی بیان داشت: برخی کشورها حتی فقط یک دوز تزریق می‌کنند که البته بسته به نوع واکسن دارد. فاصله بین دو دوز بین یک تا 3ماه است و این بیشتر تکمیلی است.
علوی گفت: با وجود این مسایل مردم به هیچ وجه نگران نباشند و در بازه مشخص واکسن دوز دوم تزریق می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره تجمع افراد در مراکز تزریق واکسن گفت: مردم براساس پیامک دریافتی به مراکز مراجعه کنند و کسانی که واکسن دریافت نکردند، منتظر دریافت پیامک باشند.
علوی درباره مشاهده کرونا دلتا در خوزستان گفت: بنادر و کشتی ها مرتب بازرسی می‌شود و هنوز موردی از کرونا دلتا مشاهده نشده است.
بستری 5 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون28 هزار و133 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.
وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته (از دوم الی سوم تیر ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به 6هزار و 646 نفر رسیده است و 21هزار و 487 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.
دانایی گفت: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید19از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به پنج هزار و 767 نفر رسید.
مجموع بهبودیافتگان کرونا در استان ایلام به 328 هزار و 630 نفر رسید
محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: با توجه به روند افزایشی بستری‌های استان شهرستان مهران با 9 بستری جدید دارای بیشترین آمار بستری‌ها است.
وی افزود: همچنین از بستری‌های جدید 6 نفر مربوط مهران، پنج نفر ایلام، پنج نفر ایوان، 2 نفر آبدانان، 2 نفر دره شهر و یک نفر نیز چرد اول است.
 کریمیان یادآور شد: در 24 ساعت گذشته 59 ابتلای جدید کرونا ثبت شد و تعداد مبتلایان در استان به 39 هزار و 861 نفر رسید.
به گفته وی مجموع بهبودیافتگان کرونا در استان تاکنون نیز 328 هزار و 630 نفر بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: همچنین در 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت‌نشده و تعداد فوتی‌های تا این لحظه 803 نفر است.
 کریمیان یادآور شد: شهرستان‌های ایلام با مجموع 16 هزار و 236 ابتلا، آبدانان با چهار هزار و 256 ابتلا، مهران با هزار و 928 ابتلا و چوار با 423 ابتلا در وضعیت نارنجی قرار دارند.
وی اضافه کرد: شهرستان‌های دهلران، دره شهر، بدره، ملکشاهی، سیروان، چرد اول، هلیلان و ایوان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.
613 بیمار کرونایی جدید در استان اصفهان شناسایی شد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 1948 نفر بودند که  613 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.
وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده 142  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این  مدت  174 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر  870 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد 155   بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.
وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را 8 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 3 نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.
نجیمی با اشاره به راه‌اندازی چهارمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در کلانشهر اصفهان، اظهار داشت: این مرکز در فضای بیمارستان صحرایی ارتش منطقه اصفهان که اوائل اردیبهشت امسال در بیمارستان الزهرا(س) ایجاد شد، فعالیت خواهد کرد.
وی افزود:  این بیمارستان صحرایی دارای حدود یکصد اتاقک و همه امکانات درمانی و بهداشتی است و امکان افزایش فضای مناسب برای واکسیناسیون افراد مراجعه کننده به این مرکز وجود دارد.
نجیمی خاطرنشان کرد: مکان‌هایی برای مرکز تجمیعی واکسیناسیون انتخاب می‌شوند که فضای مناسب به ‌منظور دسترسی اقشار مختلف مردم، جلوگیری از تجمع و ازدحام افراد و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را داشته باشند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه پذیرش نکردن بیمار کرونایی در بیمارستان الزهرا(س) از اواخر خرداد امسال نیز یکی دیگر از دلایل انتخاب این مکان برای مرکز تجمیعی واکسیناسیون بود، گفت: واکسیناسیون کرونا در این مرکز نیز مانند سایر مراکز تجمیعی فقط با ارسال پیامک به افراد واجد شرایط در نوبت‌های اول و دوم انجام می‌شود بنابراین مردم از حضور بدون داشتن فراخوان دعوت، پرهیز کنند.
نجیمی ادامه داد: پیش از این سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در کلانشهر اصفهان راه‌اندازی شد که شامل مُصلی، پُل شهرستان و حرم حضرت زینب(س) بود.
وی افزود: حدود 58 هزار واکسن کرونا "سینوفارم" نیز بتازگی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تخصیص یافت که برای تزریق به گروه‌های هدف استفاده می‌شود و  افراد بالای 70 سال که تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکردند نیز برای دریافت نوبت تزریق باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و منتظر دریافت پیامک فراخوان باشند.
42 هزار و 960 نفر در استان خراسان جنوبی واکسن کرونا زدند
به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته تعداد 23 بیمارجدید در تست‌های مولکولی و 31 نفر در تست‌های سریع تشخیص کرونا، شناسایی شدند.
کامبیز مهدی زاده افزود: در بیرجند 10 نفر، در قاین 6 نفر، فردوس 3 نفر و در شهرستان‌های خوسف، سرایان، درمیان و نهبندان هر کدام یک نفر از طریق تست‌های مولکولی مشخص شدند.
وی گفت: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته موردی از فوت در اثر کرونا نداشتیم و تعداد قربانیان این ویروس در خراسان جنوبی همچنان 916 نفر است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای اپیدمی بیماری کرونا 20 هزار و 846 بیمار بهبود یافتند و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.
وی از آغاز تزریق نوبت دوم واکسیناسیون کرونا نیز از روز گذشته در بیرجند خبر داد و یادآور شد: محموله جدید واکسن کرونا که شامل 11 هزار و 814 دز واکسن سینوفارم چینی و هزار دز واکسن کووبرکت است، در اختیار ما قرار گرفته و بین شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.
کمبود واکسن و پزشک دلیل تاخیر انجام واکسیناسیون در استان زنجان است
به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمدرضا صائینی معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان با بیان اینکه محموله جدید واکسن به تازگی وارد استان زنجان شده است، اظهار داشت: طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، حضور پزشک هنگام تزریق واکسن ضروری می‌باشد. 
وی در ادامه افزود: هنگام شروع واکسیناسیون امکان تزریق واکسن‌کرونا در تمام مراکز بهداشتی وجود داشت، اما در مراحل بعدی به دستور وزارت بهداشت، به دلیل شلوغ شدن مراکز و عدم‌رسیدگی به سایر وظایف، تزریق واکسن در روستاها و شهر‌ها صرفاً زیر نظر پزشک انجام می‌شود. واکسیناسیون در شهرها نیز فقط در مراکز تجمیعی، برای مراقبت بعد از واکسن زیر نظر پزشک انجام می‌شود. 
معاون بهداشت انشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان تصریح کرد: درحال حاضر حدود 8 مرکز تجمیعی از جمله بیمارستان آیت‌الله موسوی (ره)، بیمارستان ولیعصر (عج)، پردیس علوم‌ پزشکی زنجان، سالن‌ ورزشی برق منطقه‌ای، سالن ورزشی پیام، سالن ورزشی هلال احمر، سالن ورزشی امام علی (ع) و سالن‌ مدیریت بحران بشیر موسوی آمادگی تزریق واکسن را دارند. 
وی با بیان اینکه مراحل واکسیناسیون در تمامی مراکز زیر نظر پزشک انجام می‌شود عنوان کرد: پزشکان در روستا‌ها علاوه بر تزریق واکسن، موظف به انجام فعالیت‌های مراقبتی و کنترلی هستند. بر همین اساس این فرآیند با تاخیر انجام می‌شود. با وجود اینکه در تمام مراکز پزشک حضور دارد، اما به دلیل کمبود پزشک امکان حضور همه روزه پزشک در روستا‌ها ممکن نیست. 
صائینی با بیان اینکه برخی مراکز داری دو پزشک و برخی دارای یک پزشک می‌باشند، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه واکسن‌ها وارداتی هستند و توسط وزارت بهداشت توزیع می‌شوند، امکان تاخیر در روند واکسیناسیون وجود دارد و استان زنجان از این موضوع مستثنی نیست. 
وی در پایان با بیان اینکه واکسن به تعداد کافی برای گروه سنی هدف وجود دارد گفت: مردم نگران تاخیر در تزریق دُز دوم نباشند، چرا که هشت هفته تاخیر در واکسن " سینوفارم " و دوازده هفته تاخیر در واکسن " اسپوتنیک " هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. 
از سوی دیگر خدابخش مرادی نافچی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به افزایش مبتلایان کرونا در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمار بیماران سرپایی در حال افزایش است و مردم دچار عادی‌انگاری شده‌اند.
وی ادامه داد: با همین روند ادامه بدهیم ورود به پیک‌ پنجم دور از انتظار نیست. مردم باید همچنان به موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس باشند.
بستری 100 بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های استان کرمان
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، طبق آخرین آمار رنگ بندی کرونایی اعلام شده در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان، 3 شهرستان جنوبی رودبار، کهنوج و منوجان در وضعیت قرمز، 11 شهرستان بافت، بردسیر، سیرجان، شهربابک، جیرفت، رفسنجان، زرند، کرمان، بم و قلعه گنج در وضعیت نارنجی و 9 شهرستان ارزوئیه، رابر، ریگان، فهرج، نرماشیر، راور، فاریاب، کوهبنان و انار در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 542 مورد است.
وی با بیان اینکه از این تعداد 287 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 28 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 144 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 32 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 51 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 100 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 22 هزار و 846 مورد رسیده است.
وی به فوت 6 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 57 نفر رسیده است.
شفیعی تصریح کرد: دو استان همجوار ما یعنی هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت نارنجی، قرمز و فوق قرمز قرار دارند و رفت و آمد و مراودات بین این دو استان با استان کرمان نگران کننده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین