تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
plusresetminus
حزب الله:معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: با تشکیل قرارگاه ساماندهی مرغ در کشور هم میزان سهمیه استان و هم نحوه توزیع آن به میزان قابل توجهی ساماندهی شده است.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۲۷۳
جهاد کشاورزی البرز: دیگر شاهد صف خرید مرغ نیستیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مجتبی تقی زاده  با اشاره به اینکه ۲۰ تا ۲۲ درصد گوشت مرغ مصرفی در البرز در استان تامین می‌شود، اظهار کرد: ۷۸ درصد گوشت مرغی که روزانه در البرز به مصرف می‌رسد از سایر استان‌ها تامین می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه البرز امکان تامین تمام میزان مرغی که روزانه در این استان مصرف می‌شود را ندارد و بخش عمده‌ای از این نیاز را از استان‌های دیگر تامین می‌کند، در ماه‌های قبل با مشکلاتی مواجه و همین باعث ایجاد صفوف مرغ در برخی مناطق استان شد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه با افزایش نرخ تنظیم بازاری مرغ و همچنین افزایش میزان سهمیه استان، دیگر شاهد ایجاد صفوف خرید مرغ نیستیم و حالا مردم می‌توانند مرغ مورد نیاز خود را علاوه بر بازار روزها از واحدهای مرغ فروشی سطح شهر هم تهیه کنند.
این مسئول توضیح داد: طی ۱۰ روزانه گذشته حدود۲۰۰۰ تن مرغ گرم در بازارهای استان توزیع شده و در حال حاضر کمبود مرغی مشاهده نمی‌شود.
تقی نژاد با اشاره به میزان مصرف روزانه مرغ در البرز گفت: در روزهای عادی سال و در زمان پیش از شیوع کرونا و وقتی رستوران‌ها و... باز بودند روزانه بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن مرغ در البرز مصرف می‌شد ولی در شرایط فعلی مصرف پایین آمده است.
 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: با تشکیل قرارگاه ساماندهی مرغ در کشور هم میزان سهمیه استان و هم نحوه توزیع آن به میزان قابل توجهی ساماندهی شده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین