تاریخ انتشاردوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
plusresetminus
حزب الله:اسپایک لی کارگردان هالیوودی و از منتقدان همیشگی دونالد ترامپ گفت: ترامپ باعث شده دنیا به آمریکا بخندد.
۰
کد مطلب : ۲۴۵۹۳۰
دنیا به آمریکا می‌خندد!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، اسپایک لی کارگردان، در سخنرانی ضبط شده خود در هشتاد و ششمین دوره جوایز سالانه انجمن منتقدان فیلم نیویورک، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را شدیداً مورد انتقاد قرار داد.
لیِ ۶۳ ساله در سخنرانی خود در  این رویداد که به صورت مجازی برگزار شد، برای دریافت جایزه که به وسیله مارتین اسکورسیزی به وی اهدا شد، ابراز خوشحالی نکرد.
کارگردان فیلم «۵ هم خون» ویدئوی سخنرانی خود را را در روز ششم ژانویه ضبط کرده بود. روزی که طرفداران دونالد ترامپ به کنگره آمریکا حمله کرده بودند. او این روز را یک روز غمگین در تاریخ آمریکا توصیف کرد. اسپایک لی همچنین گفت: اکنون دنیا به آمریکا به عنوان مهد دموکراسی می‌خندد.
او ضمن خطاب قرار دادن دونالد ترامپ با عنوان «عامل نارنجی» بیان کرد: او همانند هیتلر به قعر تاریخ خواهد رفت. (عامل نارنجی نوعی سم قوی است.)
لی که یکی از منتقدان همیشگی ترامپ است، در پایان دوره جوایز سالانه انجمن منتقدان فیلم نیویورک، بابت دریافت جایزه ای که به فیلم کوتاه او به نام «نیویورک، نیویورک» اهدا شد، تشکر کرد. او این فیلم را در طول همه گیری ویروس کرونا ساخته است.
در این رویداد چادویک بوزمن برای فیلم سینمایی «۵ هم خون» ساخته اسپایک لی، جایزه بهترین نقش مکمل را دریافت کرد. بوزمن سال گذشته میلادی درگذشت و به همین دلیل همسرش جایزه او را دریافت کرد. دلروی لیندو دیگر بازیگر فیلم «۵ هم خون» هم جایزه بهترین بازیگر مرد این رویداد را دریافت کرد. ماریا باکالوا بازیگر بلغارستانی فیلم «بورات» هم به جایزه بهترین بازیگر زن رسید.
فرانسیس مک دورمند جایزه بهترین کارگردانی را به کلویی ژائو برای فیلم «عشایر» اهدا کرد. جایزه بهترین فیلم هم به «اولین گاو» رسید که توسط بونگ جون هو کارگردان فیلم «انگل» اهدا شد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین