تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
plusresetminus
حزب الله:فدراسیون بین‌المللی بسکتبال و کمیته بین‌المللی المپیک اعتراض ایران نسبت به غیبت در جام‌جهانی نوجوانان را پاسخ نداده‌اند و همین مسئله پیگیری این اعتراض توسط فدراسیون کشورمان را موجب شده است.
۰
کد مطلب : ۲۲۲۲۹۴
عدم پاسخ فیبا و IOC به اعتراض ایران برای غیبت درجام جهانی بسکتبال
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سال گذشته برای تیم بسکتبال نوجوانان ایران در حالی به پایان رسید که این تیم به خاطر برگزار نشدن مسابقات قهرمانی آسیا و از طرفی قرار نداشتن در جمع چهار تیم اول آسیا، فرصت حضور در جام جهانی ۲۰۲۰ بلغارستان را از دست داد.
ماجرا از آنجا شروع شد که مسابقات بسکتبال زیر ۱۶ سال قهرمانی آسیا و انتخابی جهان که قرار بود ۱۷ تا ۲۴ فروردین ماه (۵ تا ۱۲ آوریل) در بیروت لبنان برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. بر همین اساس فدراسیون جهانی بسکتبال بر اساس آخرین رنکینگ فیبا آسیا و جایگاه نمایندگان آسیا و اقیانوسیه در آن، اقدام به انتخاب چهار نماینده این منطقه کرد.
در این رنکینگ ایران جایگاه پنجم را در اختیار داشت و همین مسئله باعث کنار گذاشتن این تیم از فهرست ۱۶ تیمی جام جهانی بلغارستان شد. این موضوع با واکنش فدراسیون بسکتبال همراه شد طوری که اعتراضاتی به فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) و کمیته بین المللی المپیک (IOC) مطرح شد.
البته که در نهایت جام جهانی ۲۰۲۰ بلغارستان هم به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد اما فیبا و IOC تا به امروز هیچ واکنش و پاسخی به اعتراض ایران در مورد غیبت در این جام نداشته‌اند. با این حال رامین طباطبایی مدعی پیگیری اعتراضات مطرح شده تا حصول نتیجه است به خصوص اگر قرار باشد برای جام جهانی لغو شده بلغارستان زمان جدیدی جهت برگزاری تعیین شود.
رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: فیبا و کمیته بین المللی المپیک هیچ پاسخی به اعتراض رسمی ایران نداده‌اند. شاید دلیل این موضوع بحران گستردگی ویروس کرونا باشد که به خاطر آن خودِ جام جهانی هم لغو شد اما ما همچنان پیگیر نتیجه گیری هستیم.
وی با بیان اینکه فدراسیون جهانی بسکتبال در مورد برگزار شدن جام جهانی منتفی شده زیر ۱۷ سال پسران هیچ تصمیمی نگرفته است، خاطرنشان کرد: اینکه زمان جدیدی برای این رقابت‌ها تعیین شود تا بعد از اتمام این بحران اقدام به برگزاری آن شود، بعید نیست. به همین دلیل با جدیت اعتراض خود را نسبت به انتخاب تیم‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه بر اساس رنکینگ جهانی و اینکه به این دلیل ایران نتوانسته سهمیه حضور در جام جهانی را به دست بیاورد، پیگیری می‌کنیم.
طباطبایی تاکید کرد: اگر قرار بر برگزاری جام جهانی نوجوانان در زمان جدیدی شود، فیبا می‌تواند تیم‌های آسیایی را با برگزاری مسابقات قهرمانی قاره‌ای مشخص کند همان طور که پیش از این هم قرار بود همین شیوه اجرایی شود. ایران حتی این آمادگی را دارد که در این صورت میزبان مسابقات قهرمانی آسیا باشد به خصوص که پیش از لبنان، امتیاز میزبانی به ما داده شده بود اما به خاطر امتناع برخی تیم‌ها از سفر به ایران، این امتیاز از ایران سلب شد.
رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه آخرین پیگیری‌های ایران در مورد غیبت تیم نوجوانان در جام جهانی یک ماه پیش انجام شد، گفت: از پیگیری اعتراض مطرح شده غافل نیستیم. البته فعلاً فیبا به خاطر شرایط کرونایی جهان همچون دیگر فدراسیون‌های بین المللی هیچ برنامه‌ای برای اجرا ندارد اما به محض عبور از بحران کرونا و بازگشت تدریجی به شرایط عادی، مجدد پیگیری این اعتراض را در دستور کار قرار می‌دهیم تا در صورت برگزاری جام جهانی بتوانیم احقاق حق کنیم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین