تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
plusresetminus
حزب الله: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود نوسانات ارزی و تحریم‌ها، قیمت کالاهای اساسی و موردنیاز مردم به ثبات نسبی رسیده و این امر نویدبخش روزهای خوبی برای مردم است.
۰
کد مطلب : ۲۰۴۴۷۱
قیمت کالاهای اساسی و موردنیاز به ثبات نسبی رسیده/ مرغ با نرخ مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رضا رحمانی روز جمعه در حاشیه جشنواره مبل منبت روستایی اشترمل استان همدان در نشست با فعالان اقتصادی تویسرکان در شرکت هگمتان دارو، اظهار کرد: این وزارتخانه هر روز موظف است قیمت ۱۰۰ کالای اساسی و ضروری خانوارها را گرفته و طی یک هفته بررسی کند و از نوسانات و افت و خیزهای قیمت این اجناس آگاه شده، به دولت گزارش دهد که طی این بررسی‌های روزانه و هفتگی با کاهش قیمت ۱۰۰ قلم کالا در کارگروه تنظیم بازار مواجه و در مجموع با روند کلی کاهش قیمت‌ها روبه‌رو بودیم.

وی به موضوع قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: تولید مرغ در حوزه جهاد کشاورزی است و قیمت آن در کارگروه تنظیم بازار که بنده ریاست آن را بر عهده دارم، بررسی می‌شود و در آنجا هم دستگاه‌های دیگر نظر می‌دهند.

وی تصریح کرد: بحث تولید و قیمت مرغ هم به تولیدکننده، هم جهاد کشاورزی و هم به اتحادیه مرغداران برمی‌گردد و در قالب تفاهم‌نامه کارهایی در این زمینه انجام دادیم که مرغ به وفور و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که جهت‌گیری‌های‌مان را باید تغییر دهیم، عنوان کرد: باید دستگاه‌های دولتی و اداره‌ها در امر رونق تولید متمرکز شوند، یعنی هر کسی در هر جایگاه و مقامی است تمام کوشش خود را برای انجام بهتر آن کار داشته باشد.

رحمانی اعلام کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، راهکار توسعه اقتصادی رونق تولید است. ما ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری داریم پس باید به خود و داشته‌های‌مان تکیه کنیم چرا که اگر به توانایی‌های خود ایمان داشته باشیم خواهیم دید که تمام این مشکلات قابل حل است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال‌جاری نباید به بیراهه برویم و باید تولیدمان نیز  تولید مولد باشد که هم به رفع نیازهای ضروری مردم و هم به رفع مشکل بیکاری کمک کند و باید این مساله را جدی بگیریم تا کارها به نتیجه برسد و مشکلات حل شود.

رحمانی ادامه داد: تویسرکانی‌ها باید به ساخت کارخانه تولید پوشاک افتخار کنند چرا که پوشاک و نساجی از جمله تولیدات مولدی هستند که باید توسعه پیدا کنند و ما در هر جای کشور به تولید پوشاک و نساجی اهمیت ویژه‌ای داده‌ایم و حتی برای چادر مشکی هم برنامه داریم.

رحمانی در این نشست با صاحبان تعدادی از واحدهای تولیدی تویسرکان به بحث و گفت‌وگو پرداخت و از  مشکلات حوزه تولیدی آن‌ها آگاه شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت: اجازه ندادیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین روز جمعه ۲۵ مرداد در حاشیه بازدید از مجموعه شرکت‌های بافتینه و بافتسان ملایر، با بیان این‌که اجازه ندادیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود، گفت: ما اکنون در جبهه، کار جهادی انجام می‌دهیم و حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی و صنعتی برای ما در اولویت است.

رضا رحمانی افزود: برنامه راهبردی ما تحقق منویات و این جمله رهبر معظم انقلاب است که تاکید فرمودند، "وضعیت موجود تولید و اشتغال سرلوحه کار جهادی است".

وی با اشاره به این‌که دشمن فکر می‌کرد اعمال تحریم‌های ظالمانه برای صنعت ایران فلج‌کننده است اما ما اجازه تعطیلی هیچ یک از واحدهای تولیدی و صنعتی را نمی‌دهیم، ادامه داد: جنگ امروز، جنگ اقتصادی است و در کنار این جنگ و تحریم‌های ظالمانه دشمن، جنگ روانی را نیز داریم.

رحمانی ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات را از برنامه های مهم در "اقتصاد مقاومتی" عنوان کرد و با اشاره به اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به اذن رهبر معظم انقلاب برای اشتغال روستایی، اظهار کرد: این مبلغ باید برای ایجاد اشتغال روستایی هزینه شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این تسهیلات، با استفاده از تبصره ۱۸، اعتبارات خوبی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، سرمایه در گردش و نوسازی صنایع هزینه می‌شود. همچنین می‌توانیم تبصره ۱۸ را در صنعت مبل و منبت ملایر اعمال کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که از ابتدای امسال علاوه بر حفظ وضعیت موجود تولید، ظرفیت‌های خالی را نیز باید پر کنیم، گفت: فعال‌سازی ظرفیت توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی و فعال‌سازی واحدهای تعطیل شده غیرفعال، از دیگر راهبردها این وزاتخانه محسوب می‌شود.

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت و توان بسیار بالای ملایر در حوزه مبل منبت اشاره کرد و از استاندار همدان، نمایندگان و فرماندار ملایر خواست تا تفاهم‌نامه‌ای برای تشکیل کمیته و کارگروه تخصصی در این رابطه امضاء شود.

وی این اقدام را گامی موثر در راستای توسعه ظرفیت‌های صادراتی ملایر و استان همدان در حوزه مبل منبت دانست و اظهار کرد: علاوه بر مبل منبت، در حوزه کشمش، انگور و مشتقات آن، معادن و دیگر حوزه‌ها، ملایر و استان همدان ظرفیت‌های قابل توجهی دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که حضور سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در کنار مسئولان توان ما را در زمینه توسعه تولید و صنعت افزایش می‌دهد، افزود: فعالان اقتصادی، صنعتگران، بخش خصوصی، اصناف و تولیدکنندگان، بسیجیان جبهه اقتصاد مقاومتی هستند.

رحمانی در ادامه با تفویض اختیار به استاندار همدان، از او خواست تا کارگروه ویژه‌ای برای حل مشکلات تولید و صنعت ملایر و استان همدان تشکیل دهد و تصمیمات اساسی در این زمینه بگیرد.

وی با بیان این‌که مبل منبت ملایر قابل رقابت با دنیاست، توسعه صادرات را مستلزم ایجاد شهرک مبل منبت دانست و گفت: با احداث شهرک خصوصی چوب، مبل منبت در ملایر موافق هستم و آن را ضروری می‌دانم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه به استان همدان و شهرستان ملایر سفر کرد. بازدید از واحدهای تولیدی مبل و منبت، بافتینه و بافتسان و نشست با فعالان اقتصادی شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رحمانی به ملایر بود.

این دعوت از سوی استاندار و پیگیری‌های فرماندار ویژه ملایر صورت گرفت و رحمانی از واحدهای تولیدی بزرگ استان چون بافتسان و بافتینه و واحد تولید مبل و منبت در شهرستان ملایر بازدید کرد.

رحمانی از بازار مبل ملایر با  ۳۰۰ واحد نمایشگاهی و فروشگاه مبل و منبت نخستین شهرک صنعتی مبلمان کشور در حاجی‌آباد ملایر و واحد نمایشگاهی و تولیدی مبلمان قنبری با تولید سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ دست مبلمان منبت و ۵ هزار میز غذاخوری، بازدید کرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین