تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
plusresetminus
حزب الله : منابع فلسطینی از تماس‌های گسترده رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با رهبران و وزیران خارجه برخی کشورهای منطقه و جهان برای خنثی‌کردن تلاش‌های خصمانه آمریکا علیه مقاومت فلسطین خبر دادند.
۰
کد مطلب : ۱۸۴۳۸۷
تماس‌های گسترده «هنیه» با رهبران منطقه و جهان برای خنثی‌کردن تلاش‌های آمریکا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با هدف از بین بردن تلاش‌های آمریکا علیه مقاومت فلسطین و جنبش حماس در مجمع عمومی سازمان ملل و جلوگیری از پیشبرد پیش‌نویس قطعنامه‌ خصمانه این کشور علیه فلسطینی‌ها با شماری از رهبران و وزیران خارجه کشورهای منطقه و جهان رایزنی کرد.
 
هنیه در تماس تلفنی با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در جریان تلاش‌هایی که وی از طریق گروه‌های عربی و اسلامی برای مقابله با پیش‌نویس قطعنامه آمریکا انجام می‌دهد، قرار گرفت.
 
به گزارش پایگاه خبری شهاب،‌ رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین با مسئولان پرونده فلسطین در سازمان اطلاعات مصر و نیز با وزیر خارجه قطر گفت‌وگو کرد.
 
هنیه همچنین نامه‌های کتبی برای شماری از رهبران منطقه و جهان و نیز دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال و در این نامه‌ها بر ضرورت اقدام جدی برای شکست تلاش‌های آمریکا علیه مقاومت و دفاع از حقوق مشروع فلسطینی‌ها تأکید کرد، هنیه خواستار مقابله با پیش‌نویس قطعنامه خصمانه آمریکا شد.
 
    بیشتر بخوانید
 
        فرمانده نظامی سابق صهیونیست‌ها: اسرائیل قدرت بازدارندگی خود در برابر حماس را از دست داده است

وی در این نامه‌ها خشم ملت فلسطین را از تلاش‌های آمریکا که از رژیم صهیونیستی جانبداری می‌کند و حمایت‌های مالی و معنوی را در اختیار  اشغالگران برای ادامه تجاوزات علیه ملت فلسطین قرار می‌دهد، ابراز کرد.
 
هنیه خواستار محکومیت رفتارها و اقدامات رژیم صهیونیستی شد که به‌سبب نپذیرفتن ده‌ها قطعنامه بین المللی که اشغالگری، شهرک‌سازی و حمله به غیرنظامیان را محکوم می‌کند، همانند یک رژیم فراقانونی عمل می‌کند.
 
وی بر حق ملت فلسطین در دفاع از خویش و مقاومت در برابر اشغالگری با تمام راه‌ها و شیوه‌های موجود از جمله مقاومت مسلحانه تأکید کرد.
 
هنیه در پایان این نامه‌های خود بر ضرورت فعالیت جدی جامعه بین  المللی با تمام وسایل موجود و مشروع برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و کمک به ملت فلسطین برای تحقق اهداف خود در آزادی و استقلال تأکید کرده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین