تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
plusresetminus
حزب الله : مدیرعامل جامعه نابینایان البرز از پیگیری برای احداث خانه نابینایان استان خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۸۰۶۶۳
معلولان را خانه نشین نکنیم !

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حمید امیدواری نیا در مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید اظهار کرد: در حال حاضر 624 فرد نابینا و کم بینا عضو جامعه نابینایان استان هستند.
 
وی با اشاره به این‌که آماری از جمعیت نابینایان استان نداریم،ادامه داد: بدون شک تعداد واقعی روشندلانی که در استان زندگی می‌کنند بیشتر از آمار ارائه شده است ولی هنوز بانک اطلاعاتی مدونی از آنها ایجاد نشده است.
 
مدیرعامل جامعه مابینایان استان البرز افزود: به نظر می‌رسد عدم اطلاع رسانی کافی در خصوص جامعه  نابینایان استان باعث شده نتوانیم تمامی این جامعه را تحت پوشش قرار دهیم.
 
وی توضیح داد: جامعه نابینایان استان در طول سال برنامه‌های مختلفی چون برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری تورهای زیارتی و تفریحی، کلاس های آموزشی و ... را اجرایی می‌کند که این امر حضور فعال تر روشندلان استان در سطح جامعه را به دنبال دارد.
 
وی اظهار کرد: شهرداری طی سال‌های گذشته اقدامات مناسبی برای فراهم سازی شرایط حضور معلولان در شهر انجام داده که مناسب سازی معابر، پارک ها و فضاهای عمومی بخشی از این اقدامات بوده است.
 
این مسئول ابراز کرد: شهرداری پارکی در کرج را به طور کامل برای روشندلان مناسب سازی کرده و در حال پیگیری برای احداث خانه نابینایان استان در بخشی از فضای این پارک هستیم.
 
امیدواری نیا خاطر نشان کرد: با احداث این خانه برنامه‌های جامعه با جدیت و با مشارکت جمع بیشتری از روشندلان استان پیگیری خواهد شد.
 
وی در ادامه با اشاره به همکاری شهرداری برای اشتغال تعدادی از نابینایان استان گفت: طی چند سال گذشته شاهد اشتغال بیش از 20 نفر از روشندلان استان در بخش‌های مختلف شهرداری بوده ایم که امید است این روند ادامه داشته باشد.
 
مدیرعامل جامعه نابینایان استان توضیح داد: شهرداری حتی برای اعزام روشندلان به اردوهای زیارتی مثل مشهد همکاری زیادی با جامعه نابینایان استان داشته و این نشان می‌دهد این مجموعه برای معلولان اهمیت خاصی قائل است.
 
وی ابراز کرد: باید شرایط دسترس پذیر کردن مکان‌های عمومی از جمله فروشگاه‌ها ، بانک ها و ... برای معلولان از جمله  روشندلان فراهم شود تا این افراد هم بتوانند از حقوق خود بهره مند شوند.
 
 امیدواری نیا خاطر نشان کرد: معلولان مانند افراد عادی جامعه حق زندگی و استفاده از کلیه خدمات تعریف شده شهری را دارند؛ بنابراین باید مسئولان با دقت نظر بیشتری به نیازها و خواسته‌های آنان رسیدگی کنند.
 
وی گفت: نباید شرایطی فراهم کنیم که معلولان خانه ماندن را به حضور فعال در جامعه ترجیح دهند و عمر خود را در انزوا سپری کنند.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین