تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
plusresetminus
حزب الله : قائم مقام شهردار کرج با اشاره به اهمیت موضوع زیباسازی و اجرای طرح های بصری متناسب با استانداردهای این حوزه، گفت: ارتقاء کیفی فضاهای شهری به عنوان تقاضای شاخص شهروندان نقش به سزایی در ایجاد آرامش آنها دارد.
۰
کد مطلب : ۱۳۶۶۱۰
ارتقاء کیفی فضاهای شهری تقاضای مهم شهروندان/ضرورت حفظ هویت شهری در اجرای نماهای بصری

 


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدرضا رضاپور این مطلب را اعلام کرد و افزود: در محیط زیبا فرد از نظر جسمی و روحی احساس آرامش و راحتی می کند و این زیبایی به عواملی همچون کیفیت در طراحی شهری، رنگ، فرم، معماری، نورپردازی در شب، المان ها و ... وابسته است.

این مسئول با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: تناسب عوامل زیبایی در سطح شهر نقش بسزایی در هماهنگی در دید بصری شهروندان و به دنبال آن آرامش روحی آنان دارد.

وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای اصلی برای ایجاد هماهنگی بصری در سطح شهر، یکسان سازی تابلوهای اصناف و ادارات است که خوشبختانه این عملیات در کرج تا حد زیادی اجرایی شده و سازمان زیباسازی در این خصوص موفق عمل کرده است.

قائم مقام شهردار کرج، برگزاری جلسات اصناف و زیباسازی به منظور ایجاد وحدت رویه در نصب تابلوهای صنوف را قابل تقدیر دانست و گفت: این اقدام تاثیر بسزایی در پاکسازی ناهماهنگی های بصری داشته و در آینده ای نزدیک شاهد نماهای یکسان در این تابلوها خواهیم بود.

ضرورت حفظ هویت شهری در اجرای نماهای بصری

رضاپور در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حفظ هویت شهری در نماهای بصری تاکید و عنوان کرد: باید به شهر به عنوان یک اثر هنری بزرگ نگاه کرد و حفظ هویت در یک اثر از ملزومات آن به شمار می رود.

این مسئول اضافه کرد: سازمان زیباسازی شهرداری کرج در زمینه حفظ هویت شهری اقداماتی را انجام داده که از جمله این اقدامات می توان به استفاده از رنگ فیروزه ای در المان ها و نماهای بصری به عنوان نمادی سنتی و مذهبی که در گذشته نیز کاربرد بسیاری داشته است، اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد محیطی خلاق متناسب با حفظ هویت شهری و افزایش ارتباط شهروندان با محیط، اصلی ترین هدف یک شهر است، اظهار داشت: تحقق این امر در حال حاضر در راس وظایف مدیریت شهری و سازمان زیباسازی قرار گرفته است و این مهم با امکانات مناسب شهری امکان پذیر می باشد.

رضاپور در ادامه روند عملکردی سازمان زیباسازی در زمینه های مختلف را رو به رشد و مطلوب ذکر و عنوان کرد: خوشبختانه این سازمان در اجرای اقدامات خود و ارائه خدمات به شهروندان موفق عمل کرده است.

قائم مقام شهردار کرج در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از اقدامات سازمان زیباسازی در موارد عنوان شده، اظهار امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک شاهد به ثمر رسیدن تلاش های مدیریت شهری و تحقق اهداف و سیاست های این دستگاه خدمت رسان در خصوص زیباسازی شهری با تلفیق روش های نوین و سنتی و حفظ هویت شهری همچنین خلق آثار بی نظیر در سطح شهر باشیم.

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین