تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
plusresetminus
حزب الله : با پیشروی نیروهای ارتش سوریه و حامیان آن به سمت محله «بنی زید» در شمال حلب، افراد مسلح درخواست انتقال امن آنان از صحنه‌های نبرد را مطرح و اعتراف کردند که دیگر توان مقاومت ندارند.
۰
کد مطلب : ۱۱۹۱۵۸
ارتش سوریه در یک قدمی آزاد سازی منطقه راهبردی بنی زید

 

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اطراف شهرک «بنی زید» در شمال حلب از نیمه شب گذشته تا کنون صحنه درگیری های شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه و مقاومت با گروههای تروریستی است که حاصل آن سردرگمی تروریست ها در برخی مناطق و اعتراف به ناتوانی برای ادامه نبردها بوده است.در همین ارتباط برخی اخبارهای رسیده از این منطقه  حاکی از این است که نیروهای ارتش تحت پشتیبانی حملات موشکی گسترده بر مواضع تروریست ها برخی محله ها را هدف قرار داده و چند ساختمان را تحت کنترل خود در آورده اند.

همچنین منابع میدانی ارتش سوریه اعلام کردند که نیروهای ارتش با کمک متحدان و با آغاز عملیات ضربتی، بخش های گسترده ای از کوی جوانان در محله بنی زید را تحت کنترل خود در آورده اند در نتیجه دهها نفر از تروریست ها که سردرگم مانده اند، پا به فرار گذاشته اند.

اعتراف افراد مسلح به ناتوانی ادامه نبردها

با توجه به این تحولات تعدادی از افراد مسلح با نیروهای ارتش مستقر در گذرگاه «بستان القصر» وارد گفت وگو شده اند تا امنیت عقب نشینی و انتقال آنان از حلب به حومه غربی آن و نیز ادلب را فراهم کنند.

افراد مسلح تاکید دارند که با کشته شدن دهها نفر از نیروها و مجروح شدن تعدادی دیگری از آنان به اضافه فرار فرماندهان از میدان نبرد توان مقاومت ندارند.

این در حالی است که یگان های کُرد روز گذشته خیابان مخابرات و کوی جوانان درهمسایگی محله «الشیخ مقصود» واقع در حومه شمالی حلب را تحت کنترل خود در آورده و تعدادی از تروریست های النصره و جنبش موسوم به «نور الدین الزنکی» را به هلاکت رساندند به گونه ای که نبردهای ارتش سوریه در اطراف محله بنی زید تسهیل شد.

اهمیت موقعیت راهبردی بنی زید

محله بنی زید موقعیت راهبردی مهمی دارد زیرا به دلیل ارتفاع بالا بر بخش های زیادی از مناطق غربی حلب اشراف دارد در نتیجه برای زیر نظر گرفتن نبردهای آینده حائز اهمیت است.

با این توضیحات پس از تسلط ارتش بر بنی زید، افراد مسلح به میزان زیادی قدرت آتش بار خود را از دست می دهند به اضافه اینکه تروریست ها از حلب مناطق مسکونی آن را  زیر آتش حملات خود قرار می دادند که تا کنون موجب جان باختن  صدها تن از اهالی این شهر و مجروح شدن تعداد دیگری از آنان شده است.

در این میان آزادسازی بنی زید به مثابه نقطه آغاز فروپاشی فراگیر سایر تروریست های باقی مانده در محله های شرقی حلب است.

این پیشروی سریع ارتش سوریه و متحدان آنان مهر تاییدی بر این است که عملیات نظامی متوقف نخواهد شد به ویژه اینکه در چارچوب این عملیات باید مواضع اصلی مرتبط با نبردهای آینده به سمت غرب یا همان مناطق «حیان»، «عندان» و «کفر حمره» ادامه یابد و باید در نظر داشت که تسلط بر این مناطق پس از تثیبت پیشروی های کنونی در شمال حلب اولویت دارد.

منبع : تسینم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین