تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
plusresetminus
حزب الله : معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان گفت: طرح شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای بر‌تر در مدارس شکل گرفته و آزمون آن در ۷ استان نیز برگزار شده است؛ سال آینده نیز اگر دچار مشکلات مالی نشویم طرح شهاب در سراسر کشور اجرا می‌شود.
۰
کد مطلب : ۷۷۷۹۰
طرح شهاب سال ۹۴ در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود
 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،آریا الستی اظهارداشت: وظیفه دولت در مسیر تبدیل شدن یک ایده به محصول فراهم کردن امکانات، آموزش مناسب و حمایت لازم است.

وی گفت: نقش دولت حضور در متن فرآیند یک محصول از زمان شکل گیری در ذهن تا زمانی که به پول مبدل شود نیست، بلکه نقش دولت در این موارد آموزش و حمایت مناسب است و باقی آن بستگی به زحمات خود فناوران دارد.

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان تصریح​ کرد: بنیاد نخبگان با پارک​های علم و فناوری در سطح کشور تعامل بسیاری دارد و از امسال در دانشگاه​‌ها آیین​ نامه​‌هایی در همگرایی با اهداف بنیاد اجرا شده است و در آینده نیز این تعامل و همگرایی بین بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه​‌ها افزوده خواهد شد و بنیاد این آمادگی را دارد.

وی افزود: از امسال بسیاری از آئین نامه‌های بنیاد که مهم‌ترین آن برنامه دانشجویان بر‌تر در چهار جایزه مختلف است، از طریق خود دانشگاه‌های سطح کشور برگزار می‌شود.

الستی عنوان کرد: دانشگاه‌ها هرچه بیشتر داوطلب حضور در فعال‌تر در حوزه استعداد‌های بر‌تر باشند بنیاد علاقه به همکاری با دانشگاه‌ها دارد و با آن‌ها همکاری می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه استعداد‌های بر‌تر نیز گفت: طرحی ملی از سال​های گذشته با عنوان «شهاب» که مخفف شناسایی و هدایت استعدادهای بر‌تر در مدارس شکل گرفته و قوانین آن به تصویب رسیده و آزمون این طرح در 7 استان برگزار شده است؛ سال آینده نیز اگر دچار مشکلات مالی نشویم طرح شهاب را در سطح کشور برگزار می‌کنیم.

معاون فرهنگی بنیاد نخبگان با اشاره به نحوه رشد استعدادهای بر‌تر و رسیدن آن‌ها به مرحله نخبگی گفت: وقتی یک نهال می‌خواهد به رشد برسد عوامل متعددی را می‌طلبد یکی از این عوامل مراقبت است که این امر در نخبه پروری است که بر عهده بنیاد ملی نخبگان است.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین