تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
plusresetminus
حزب الله : مرجع تقلید شیعیان گفت: دنیای امروز تشنه یک مذهب و فرهنگ متعالی است، غربی‌ها از مادی‌گری خسته شده‌اند و به دنبال فرهنگ متعالی هستند.
۰
کد مطلب : ۱۳۶۴۱۷
دنیای امروز تشنه یک مذهب و فرهنگ متعالی است‌

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با اشاره به اهمیت انجام کار قرآنی اظهار داشت: دنیای امروز تشنه یک مذهب و فرهنگ متعالی است، غربی‌ها از مادی‌گری خسته شده‌اند و به دنبال فرهنگ متعالی هستند ازاین‌رو فرهنگ اسلام و فرهنگ قرآنی جواب درخواست و تقاضایی است که در درون دنیا شکل می‌گیرد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: یکی از شخصیت‌های آمریکایی گفته که ما باید منتظر روزی باشیم که مردم آمریکا با صدای قرآن از خواب بیدار شوند.

وی با اشاره به هجمه‌های قرآنی بسیاری که در جوامع غربی شکل می‌گیرد، گفت: قرآن‌ستیزی به دلیل بهار قرآنی که در منطقه ایجادشده افزایش یافته است، از طرف دیگر دشمنان می‌گویند که ما کاری به شیعه نداریم، از این‌ رو ما هر کار قرآنی که انجام می‌دهیم پاسخی کوبنده به این افراد است.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی بیان کرد: غرض از تلاوت، حفظ و فهمیدن معانی قرآن عمل به قرآن است، و در تمامی جلسات باید این نکته به همگان گوشزد شود، همه این‌ها نسخه‌های نجاتی است که اگر عمل نشود اثر خود را نمی‌گذارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بابیان اینکه تلاوت و حفظ قرآن یک هنر است، خاطرنشان کرد: قرآن قبل از انقلاب حتی در حوزه‌های علمیه نیز مهجور بود اما بعد از انقلاب جلسات قرآنی آب و رنگ گرفته است، اما هنوز اول خط هستیم چراکه قرآن دریایی ناپیدا است و باید به این نکته توجه داشت.

وی ادامه داد: هر زمان انسان به‌سوی قرآن برود مسائل تازه‌ای کشف می‌کند و ما همگی باید به سمت قرآن سوق داده شویم.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین