تاریخ انتشارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
plusresetminus
حزب الله : شهردار کلانشهر کرج با بیان اینکه مردم و مسئولان باید برای تحقق مبانی و سیاست های «اقتصاد مقاومتی» آستین همت بالا بزنند، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی بر ورود جدی مردم به صحنه اقتصاد شهری و دولتی تاکید کرد و از این رو، باید شرایط و فضا را برای جلب مشارکت بخش خصوصی مهیا ساخت.
۰
کد مطلب : ۱۲۴۵۶۴
مردم و مسئولان باید برای تحقق سیاست های «اقتصاد مقاومتی» آستین همت بالا بزنند

 


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی ترکاشوند  ادامه داد: متاسفانه عمده درآمدهای شهرداری ها در شرایط کنونی از طریق منابع ناپایدار تامین می شود و این چیزی نیست که منافع حقیقی شهر و شهروندان را تامین کند و در بلند مدت به تضییع حقوق شهروندی و به بار آوردن خسارت های جبران ناپذیر منتهی می شود.
 
شهردار مرکز البرز با تاکید بر اینکه کلانشهر کرج از پتانسیل ها و جاذبه های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی برخوردار است اما برخی این فرصت ها به خوبی اطلاع رسانی نشده اند، عنوان کرد: توسعه مشارکت های همگانی و به صحنه کشاندن بخش خصوصی برای توسعه سرانه های خدماتی یک فرایند بُرد – بُرد به شمار می رود و هم شهر و شهروندان و هم سرمایه گذار را منتفع می کند.
 
ترکاشوند از آمادگی کامل مدیریت شهری کرج به منظور مشارکت فعال با بخش خصوصی خبر داد و اذعان داشت: حوزه مشارکت ها بایستی فرصت های سرمایه گذاری را به صورت بسته های پیشنهادی درآورده و آن را در اختیار صاحبان سرمایه و زمین قرار دهد تا با انجام مذاکرات لازم، ایشان ترغیب به انجام کارهای بزرگ و زیرساختی شود.
 
به گفته وی، کلانشهر کرج با فقر زیرساخت ها و امکانات رفاهی، درمانی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی روبه رو است که با توجه به منابع محدود دولتی و شهری تصور نمی شود که بدون مشارکت حقیقی و فعال بخش خصوصی، بتوان گام های موثری برای رفع محرومیت ها برداشت.
 
شهردار کلانشهر کرج خاطر نشان کرد: اکنون شهرداری های تهران، تبریز، اصفهان و شیراز الگوهای موفق در زمینه جلب مشارکت بخش خصوصی به شمار می روند و به همین واسطه از منابع درآمدی وابسته به جرایم کمیسیون ماده صد فاصله گرفته اند و شاهد تعریف و اجرای ده ها پروژه مشارکتی با موضوعات رفاهی، گردشگری، عمرانی و خدماتی می باشیم.
 
ترکاشوند در پایان اظهار امیدواری کرد: مجموعه مدیریت شهری کرج با حمایت مسئولان ارشد استانی، شهرستانی و شهری، در زمینه جلب مشارکت بخش خصوصی و تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی موفق خواهد بود و با سرعت و شتاب بالا به سمت رونق، آبادانی و محرومیت زدایی حرکت می کند.

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین