تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
plusresetminus
حزب الله: حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با تاکید بر لزوم رعایت سبك سنّتی و اسلامی در ساخت و سازها، تصریح کردند: آپارتمان نشینی نباید براساس فرهنگ غربی و ضدّ اسلامی باشد.
۰
کد مطلب : ۶۲۵۵۲
سبک سنتی و اسلامی در ساخت و ساز مسکن رعایت شود

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، حضرت آیت الله العظمی  صافی گلپایگانی، پیش از ظهرامروز در دیدار جمعی از مسئولین و خیرین مسكن‌ساز كشور، گفتند: حیات جامعه اسلامی در این است كه انسان‌های نمونه، مؤمن و خیری در آن حضور داشته باشند و به نفع محرومان و مستمندان و مردم كم درآمد، انجام وظیفه نمایند.

ایشان با اشاره به این که روایاتی كه از حضرات معصومین علیهم السلام در این باره وارد شده است، افزودند: هیچ عبادتی بهتر از این نیست كه انسان، سرور و شادمانی را به یک فرد مومن هدیه کند.

معظم له خطاب به خیرین خاطرنشان کردند: شما نه تنها قلب مؤمنین را شاد می‌كنید، بلكه اول كسی كه خوشحال می‌شود، وجود مقدّس حضرت ولی عصر(عج) است، چون مردمی كه خانه و مسكن ندارند، شیعیان آن حضرت و فرزندان ایشان می‌باشند و شما در حقیقت، خانه را برای فرزندان آن حضرت ساخته‌اید و این افتخار بسیار بزرگی است كه نصیب شما شده است.

این مرجع تقلید افزودند: من هم به خیرین، این نعمت بزرگ را تبریك می‌گویم و خیلی دوست داشتم كه با شما در این كار بزرگ و در ثواب بسیار زیاد آنها سهیم وشریك باشم.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در توصیه ای به خیرین، گفتند: به خیرین محترم توصیه می كنم كه خانه‌ها و منازل را به سبك سنّتی و اسلامی بسازند تا فرهنگ اصیل اسلام رعایت شود.

ایشان تصریح کردند: ما فرهنگی مستقل داریم و می‌توانیم به دنیا اعلام كنیم كه تحت لوای این فرهنگ، به اهداف والای انسانی و اسلامی خواهیم رسید.

معظم له تاکید کردند: باید مواظب بود كه فرهنگ آپارتمانی، فرهنگ غربی و ضدّ اسلامی نباشد؛ بلكه فرهنگی باشد كه خانواده‌ها در آن به دستورات شرع مقدّس و عفّت و حجاب پایبند بوده و از اختلاط غیر شرعی محفوظ باشد.

در ابتدای این دیدار که جمعی از فضلای حوزه نیز در آن حضور داشتند، چند نفر از خیرین، گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات خود در سطح كشور ارائه کردند.

منبع : «حوزه»،
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین