تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
plusresetminus
رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در آستانه فرا رسیدن روز آتش نشان، ضمن تبریک به این قشر از جان گذشته و ایثارگر، بر اهمیت آگاهی رسانی و تبیین ضرورت های رعایت شاخصه های ایمنی بویژه در محیط شهری تاکید کرد.
۰
کد مطلب : ۱۲۳۵۴۶
ضرورت رعایت شاخصه های ایمنی در محیط شهری تبیین شود

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سعید فیروزگاه که در حرکتی نمادین طی برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه به همراه آتش نشانان شهر کرج حضور یافته بود، این مطلب را عنوان کرد و از فعالان و زحمت کشان این عرصه که به راستی جان و توان خود را برای حراست و حفاظت از همنوعان به خطر می اندازند خواست با اهمیت بخشیدن به موضوع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان در زمینه اصول ایمنی، احتمال وقوع حادثه را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه ایمنی و سلامت شهروندان حرف نخست را در مدیریت شهر می زند، اذعان داشت: در وهله نخست باید شهروندانی سلامت و ایمنی مناسبی در شهر داشته باشیم تا بتوانیم برای دیگر عرصه های شهری برنامه ریزی کرده و فعالیت نماییم؛ این در حالی است که آمار حوادث در کشور ما به نسبت کشورهای پیشرفته تر تا حدودی بالاتر بوده و این نشانه عدم آگاهی رسانی کافی به مردم در این خصوص است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: تامین امنیت و ایمنی موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است که پیش زمینه و بستر توسعه به شمار آمده و نقص در این بخش به عدم تحقق برنامه ریزی ها و اقدامات مورد نظر می انجامد.

فیروزگاه، با اشاره به قرار گرفتن در هفته دفاع مقدس، به مقایسه نقش نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرج بخصوص نیروهایی که در عملیات مختلف امداد و نجات شرکت می کنند با رزمندگان در دوران هشت ساله دفاع مقدس، پرداخت و تاکید کرد: هر دوی این جانفشانی ها با هدف نجات همنوعان و دیگر انسان ها از خطرات بوده و هر قشر می کوشد با ایثار جان خود از جان دیگران محافظت کند.

وی اضافه کرد: این امر هم در دین و هم در اخلاق اسلامی ما بسیار ستوده شده و مورد دریافت پاداش و اجر دنیوی و اخروی  است.

این مسئول با تاکید بر اینکه آتش نشانان تقریبا در همه حوادث شهری ورود کرده و اقدام به نجات جان و مال شهروندان می کنند، بیان داشت: به کرات با خبرهایی مواجه می شویم که آتش نشانان در آن دچار حریق یا سانحه شده اند و گاه حتی جان خود را از دست داده اند و این کار در راهی جز ایثار برای نجات جان دیگران اتفاق نمی افتد که این بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

رئیس سابق کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج، این ایثار در حالی اتفاق می افتد که نیروهای این سازمان از لحاظ امکانات و درآمدی، با توجه به شغل پرخطرشان، دارای اولویت چندان ویژه ای نبوده و خدمات دریافتی آنان با دیگر کارمندان برابری می کند که از این منظر ضروری است تدبیری در سطح کشوری و گسترده اندیشیده شده و از این طریق انگیزه نیروها را برای قرارگیری در محیط سخت و دشوار کاری شان افزایش دهد.

فیروزگاه همچنین با اشاره به اقدامات این سازمان در حوزه های آموزشی بیان داشت: اقدامات سازمان آتش نشانی در زمینه های آموزشی تاثیر گذار بوده به طوری که ترغیب شهروندان به ثبت نام جهت شرکت در دوره آموزشی آتش نشانان داوطلب نقش بسزایی در ارتقاء سطح دانش شهروندان داشته است.

این عضو شورای شهر ارائه دوره های آموزش ایمنی در مدارس را از دیگر اقدامات تاثیر گذار سازمان طی سنوات اخیر ذکر و عنوان کرد: همچنین فرهنگسازی در کودکان نقش بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ ایمنی بین شهروندان دارد که خوشبختانه سازمان در این زمینه تا حدودی موفق عمل کرده است.

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین