تاریخ انتشارجمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
plusresetminus
حزب‌الله: امام‌جمعه کرج با بیان اینکه انتخاب اصلح در استان البرز کار سختی نیست، گفت: مردم به خاطر هم‌زبانی و هم‌محلی بودن رای ندهند.
۰
کد مطلب : ۱۰۴۰۶۹
مردم به خاطر هم‌زبانی و هم‌محلی بودن رای ندهند/ انتخاب اصلح در استان البرز کار سختی نیست
به گزارش حزب‌الله، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های امروز نمازجمعه کرج با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: یکی از حقوق مردم غیبت‌کردن است و در این ایام مواظب باشید که خدای نکرده علیه خود حجت درست نکنیم.

وی با بیان اینکه غیبت بسیار امر ناپسندی است، افزود: غیبت هم حق‌الناس و هم حق‌الله است و در صورتی که یکی از این دو گناه بخشیده شود دومی نیازمند کسب رضایت از فردی است که غیبت در مورد وی بوده است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن ولادت حضرت امام حسن عسگری (ع)، بیان کرد: دوران حضرت امام حسن عسگری(ع) دوران سختی بود و اوضاع زمان این امام اوضاع سخت‌تری به نسبت سایر امامان بود چون شیعه هراسی در این زمان رواج داده شده بود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه امام حسن عسگری(ع) در هیچ شرایطی دست از مبارزه با طاغوتیان برنداشتند، خاطرنشان کرد: حتی در زندان برای حضرت مراقب گذاشته بودند و سعی در کنترل امام داشتند.

امام جمعه کرج با اشاره فرارسیدن سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: حضرت معصومه (س) شخصیت بی‌نظیری است و شاگردی 3 امام معصوم را کرده است و امامزاده‌ای است که زیارتنامه برای وی از سوی امام معصوم رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه کفوی برای ازدواج با حضرت فاطمه معصومه (س) برای ازدواج پیدا نشد، بیان کرد: زیارتگاه ایشان در قم محل مراجعه شیعیان و علاقه مندان این حضرت است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به وجود نازنین سیدالکریم و اینکه ایشان نیز اهل مبارزه با مستکبرین زمانش بود بیان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی نیز از علمای دین و محدثین شیعه است و لازم است که از زیارت این برزرگوار غافل نباشیم.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه 26 دی ماه سال 57 سالروز فرار شاه خائن از کشور است،گفت: این روز روز شادی و فرح ملت ایران شد و نشان داد که استقامت، مبارزه و تلاش مردم انقلابی نتیجه داده است.

امام جمعه کرج با اشاره به 29 دی‌ماه و نامگذاری این روزبه نام روز غزه، خاطرنشان کرد: از ابتدای نهضت اسلامی دفاع از مظلومان عالم و آزادی قدس شریف از دست صهیونیست‌ها از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه نامگذاری این روز برای نشان دادن مظلومیت ساکنان آن و دارای پیامی برای دنیا است، افزود: اگر دنیای اسلامی وحدت لازم را حفظ کرده بود امروز جای جولان برای استکبار و صهیونیست‌ها نبود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به وجود اختلاف بین کشورهای اسلامی و فراهم آمدن فرصت بهره‌برداری کشورهای استکباری، بیان کرد: کشورهای اسلامی به جای اینکه از همدیگر حمایت کنند فرصت را برای سوء استفاده دیگر کشورها فراهم می‌کنند و دوری از ایران نمونه‌ای از درک نادرست این کشورها است.

وی با بیان اینکه الان در دوران صعود انقلاب اسلامی به سر می‌بریم و این کشورها با کمک ایران می‌توانند حقوق پایمال شده خود را از استکبار دریافت کنند، تصریح کرد: در این زمان که موقع بهره برداری از این فرصت است با ایران قطع رابطه می‌کنند و این اقدام مسبوق به سابقه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر فرمایش امام خمینی(ره) و حمایت آل سعود از رژیم غاصب اسرائیل، اظهار داشت: با دشمنی که قصد ریشه کن کردن اسلام را دارد دست دوستی می‌دهند و برای خوش خدمتی با ایران که کشوری اسلامی است و قصد برگرداندن عزت از دست رفته به آنها را دارد قطع رابطه می‌کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تاکید بر بی‌مهری کشورهای اسلامی به ایران گفت: در منطقه ای که وحدت و اخوت باید برقرار بوده و از ثروت خدادادی در جهت پیشبرد اسلام و قرآن استفاده شود علیه اسلام استفاده می‌کنند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه این کشورها به جای اینکه تلاش کنند غده سرطانی رژیم صهیونیستی را از بین ببرند از آن حمایت می‌کنند، اظهار داشت: این کشورها به ترفند استکبار مشغول فعالیت علیه ایران شده‌اند و تمام تلاش خود را برای زمین‌گیر کردن ایران به کار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی با قوت و اقتدار به کار خود ادامه می‌دهد و از هیچ قدرت استکباری هراس ندارد، بیان کرد: نظام اسلامی درصدد از بین بردن سلطه و قدرت مستکبرین و قطع ریشه فساد همه مستکبرین در کل عالم است.

وی با بیان اینکه قرآن‌کریم به ما آموخته که این مستکبرین هیچ وقت از ما راضی نمی‌شوند تا ما را تسلیم خود ببینند، بیان کرد: تا آنجایی که بتوانند برای منحرف کردن ما از مسیر تلاش می‌کنند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی در مورد برنامه‌ریزی برای تحریم مجدد ایران توسط کنگره آمریکا و تلاش برای اقدامات مشابه برای تحت فشار قرار دادن ملت ایران، گفت: اگر ما همه خواسته‌های آنها را جامعه عمل پوشانده آخرین حرف آنها این است که رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت بشناسید.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه آنها هیچ گاه از اقدامات ما راضی نشده و در این راه سیری‌ناپذیر هستند، خاطرنشان کرد: هرچه ما عقب‌نشینی کنیم آنها راضی نمی‌شوند و به رسمیت شناختن اسراییل از خواسته‌های آنها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه ما کشوری قدرتمند و داری جایگاه در جهان بوده و هستیم، افزود: جواب ما برای انها این است که نابودی رژیم صهیونیستی جواب آنها در مقابل به رسمیت شناختن این رژیم نامشروع است.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای در داخل به دلیل شیفتگی به غرب از قدرت و توانایی‌های ایران غافل هستند،گفت: این عده تحمل هیچ پیشرفتی را ندارند و از داشته‌های خودی غافل هستند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی در مورد راه اندازی فاز 15 و 16 پارس جنوبی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای بهره برداری از این منبع خدادادی نفتی، گفت: مسئولان باید به داشته‌های داخلی توجه کنند و این پروژه در زمان تحریم‌ها به ثمر نشسته است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه برای استفاده از ظرفیت‌های منابع نفت و گاز در کشور ظرفیت‌های داخلی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در صورتی که بخواهیم از این ظرفیت‌ها چشم‌پوشی کنیم باید منتظر نابودی صنعت نفت کشور باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به انعقاد قراردادی نفتی با شرکت‌های خارجی عنوان کرد: این قراردادها با روح حاکم بر اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

امام جمعه کرج اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی حفظ دستاوردها وجود دارد و این منابع نباید در اختیار شرکت‌های خارجی قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه انعقاد قراردادهای نفتی باید برای تنویر افکار عمومی شفاف سازی شود، تصریح کرد: مردم باید بدانند که چه تعهداتی در این قراردادها به طرف خارجی داده شده و در برخی از این قراردادها نفت این کشور برای مدت طولانی بیش از 30 سال پیش فروش می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: قراردادهای نفتی موسوم به آی پی سی را برای مردم به صورت شفاف توضیح دهید که چیست؟

وی با بیان اینکه امروز برخی از وزرا و معاونین و وابستگان آنها در این شرکتها جزو اعضا هستند، خاطرنشان کرد: عضویت این افراد در این شرکتها برخلاف تدبیر است و لازم است در این زمینه به تذکرات دلسوزان توجه شود.

وی با بیان اینکه مردم نباید ناامید شوند، بیان کرد: این قراردادها با اقتصاد مقاومتی در تقابل است و لازم است که مجلس به وظیفه نظارتی خود عمل کرده و در این زمینه ورود نماید.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: حذف نظارت مجلس از قراردادهای جدید نفتی قابل پذیرش نیست، حذف این نظارت مجلس چه معنایی دارد؟

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس وظیفه قانونگذاری و نظارت بر قانون را بر عهده دارند، گفت: منشور مقام معظم رهبری در مورد برجام و بند 4 آن درست اجرایی نشده است و از کار انداختن قلب راکتور و تغییر در ماهیت اصلی آن نباید انجام گیرد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه برخی مطالب برای ثبت در تاریخ از این تریبون بیان می‌شود، تصریح کرد: شیطان بزرک به بهانه پیشرفت‌های موشکی بحث تحریم را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به برخورد نیروی دریایی سپاه با متجاوزان به حریم دریایی کشور، افزود: این برخورد نشان دهنده سرعت عمل نیروهای ما بود و هم جوابی به کسانی که برخی اوقات خواب‌های تعبیرنشدنی می‌بینند است.

امام جمعه کرج با اشاره به دیدارهای مقام معظم رهبری در هفته گذشته، بیان کرد: تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب به اهمیت انتخابات و شرکت آحاد مردم در این حماسه و انتخاب اصلح از محورهای سخنرانی معظم‌له بود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در زمینه انتخاب اصلح فرمایشاتی داشته‌اند،گفت: فرمایشات ایشان این بود که باید دقت کنیم به افرادی رای دهیم که توانایی قانونگذاری و طرح قانون داشته و انقلابی و دارای سوابق روشن باشند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه شعارهای انقلاب برای نماینده اصلح باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در این استان کار انتخاب اصلح کار سختی نیست و با کمی تحقیق و توجه به اقدامات می‌توان فهمید که آیا می‌شود به این کاندیدا رای داد یا نه؟

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه مکرر عرض کرده‌ام که رای دادن آثاری دارد و باید در این زمینه پاسخ خدا را بدهیم، بیان کرد: اگر به خاطر رفاقت، دوستی، هم‌محلی و هم‌زبانی به کسی رای دهیم قطعا ماجور نیستیم و باید ملاک‌ها و معیارهای لازم مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه کرج با اشاره به ورود پیکرهای مطهر شهدای 8 سال دفاع مقدس به کشور، افزود: استاندار استانی که قرار است به استقبال این شهدا برود گزافه‌هایی گفته و سبب تاسف است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه وقتی در زمان انتخاب افراد گفته می‌شود که سابقه افراد را ببینید و این فرد نیز سابقه سوئی دارد، تصریح کرد: وقتی چنین اشخاصی را در مسند قرار می‌دهید بروز آن این زمان نمود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه شهادت شهدا برای اجرا و باقی ماندن احکام اسلام است،گفت: شهدا برای بستن راه نفوذ شیطان به کشور از جان خود گذشتند تا کسانی که دل‌شان برای آمریکا و استکبار می‌تپد جرات این کار را نداشته باشند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه شهدا برای ما پیام دارند،گفت: پیام شهدا این است که آمریکا استکبار و شیطان است و کدخدا نیست و این ذهینت برخی از مسئولین برای ارتباط‌گیری برای از بین بردن عزت و قبول ذلت قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین