تاریخ انتشارشنبه ۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
plusresetminus
حضور آمانو در هتل محل مذاکرات

سه شرط فابیوس برای توافق

حزب الله : وزیر خارجه فرانسه در بدو ورود به هتل پله کوبورگ و ابراز امیدواری نسبت به حصول توافقی مستحکم، سه شرط را بیان کرد.
۰
کد مطلب : ۸۷۰۵۷
سه شرط فابیوس برای توافق
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ظهر شنبه به منظور شرکت در مذاکرات جاری هسته‌ای وارد وین محل برگزاری این مذاکرات شد. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز جمعه شب وارد وین شده بود.

هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در سطح معاونان در شهر وین در جریان است و معاونان ظریف و اعضای هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند.

همچنین برای عضویت در خبرنامه ایران در جهان می‌توانید در اینجا کلیک کنید.

****

22:55 پایان دیدار کری و فابیوس پس از یک ساعت و نیم

22:01 سخنگوی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که دیدار امروز یوکیو آمانو از محل برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در وین در راستای تقویت جنبه‌های فنی برنامه جامع اقدام مشترک بوده است.

21:30 آغاز دیدار وزرای خارجه آمریکا و فرانسه

21:09 وزرای خارجه آمریکا و فرانسه ساعت 19 به وقت محلی (21:30 به وقت تهران)‌ در وین به گفت‌وگو می‌پردازند.

19:45 وزرای خارجه ایران و فرانسه دقایقی قبل در هتل پله کوبورگ شهر وین به گفت‌وگو نشستند.
19:20 دومین دیدار ظریف و کری پس از یک ساعت پایان یافت.

19:10 آمانو با کری و فابیوس دیدار و بدون گفت‌وگو با خبرنگاران هتل را ترک کرد.

19:05 مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعدازظهر امروز (شنبه) با حضور ناگهانی‌اش در مذاکرات جاری در هتل پله کوبورگ همه را غافلگیر کرد البته بعدا عنوان شد که او برای دیدار با وزرای خارجه آمریکا و فرانسه به محل مذاکرات آمده است.
18:27 وزیر خارجه فرانسه در بدو ورود به هتل پله کوبورگ و ابراز امیدواری نسبت به حصول توافقی مستحکم، سه شرط را بیان کرد.

18:13 مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دقایقی قبل در هتل محل مذاکرات هسته‌ای در وین حضور یافت.

17:43 وزارت خارجه آمریکا می‌گوید کری عصر امروز پس از پایان دیدار با ظریف، دیداری هم با همتای فرانسوی خود برگزار می‌کند.

16:46 پس از حضور جان کری در وین و مذاکره با وزیر خارجه کشورمان، لوران فابیوس هم تا ساعتی دیگر وارد وین خواهد شد و احتمالاً امروز بعد از ظهر نشستی دو جانبه با محمد‌جواد ظریف خواهد داشت.

16:19 وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه باید سخت کار کنیم تا در مذاکرات پیشرفت کنیم، گفت: مصمم هستیم هر کاری انجام دهیم تا ببینیم آیا توافق شدنی است یا نه؟

15:55 خبرنگار الجزیره با بیان اینکه 1+5 تلاش می‌کند علاوه بر توافق هسته‌ای، خطوط اصلی قطعنامه شورای امنیت نیز در وین مشخص شود، نوشته است که کشورها نمی‌خواهند در نیویورک بار دیگر مجبور به بحث در مورد کل توافق شوند.

15:39 یک دیپلمات غربی حاضر در مذاکرات وین گفته است که طی روزهای آینده روزهای بسیار سخت و دشواری در پیش داریم.

15:18 دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که فدریکا موگرینی روز یکشنبه برای پیوستن به مذاکرات هسته‌ای ایران خود را به وین می‌رساند.

15:05 وزیر خارجه اتریش با انتشار پیامی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با خوش‌آمدگویی به وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب موفقیت آمیز باشد.

14:58 وزرای امور خارجه آمریکا و ایران امروز پیش از آغاز دیدار دوجانبه در وین، در جمع خبرنگاران حاضر شده و صحبت کردند.

14:37 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری وزیر خارجه آمریکا وارد گفت‌وگوهای دوجانبه شدند.

14:14 وزیر خارجه آلمان ظهر یکشنبه وارد وین خواهد شد.

14:06 مشاور امنیت ملی معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید ضرب‌الاجل واقعی سیاسی در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 هجدهم تیرماه است.

13:15 وزیر خارجه گفت: مطمئن هستیم اگر طرف مقابل آمادگی این را داشته باشد که حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد، اقدامات خودش را انجام دهد و زیاده‌خواهی نکند، حتماً به یک توافقی می‌رسیم که به نفع همه خواهد بود.

12:40 خبرنگار فرانس 24 به نقل از مقامات حاضر در تیم مذاکره کننده آمریکا گزارش داد که 5 جولای محتمل ترین زمان حصول توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 است.

12:16 به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به منظور شرکت در مذاکرات جاری هسته‌ای وارد وین محل برگزاری این مذاکرات شد.

11:41 خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای و در راستای مقصر جلوه دادن ایران در شکست احتمالی مذاکرات، بیانات اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره لزوم لغو تحریم‌ها هنگام امضای موافقت‌نامه را تحریف کرد.

10:23 برخی صاحب‌منصبان اسبق آمریکا و کارشناسان کنونی این کشور در یادداشتی خاطرنشان کردند دولت آمریکا تا رسیدن به یک توافق خوب با ایران و کسب امتیازهای لازم باید در مذاکرات حاضر باشد.

10:07 یک روزنامه اتریشی نوشت که مذاکرات هسته‌ای در حالی ادامه دارد که با نزدیک شدن پایان مدت زمان مقرر مشخص می‌شود که آیا ایران و 6 کشور درباره همه‌ چیز توافق می‌کنند یا در هیچ مورد به توافق نخواهند رسید.

9:24 به گفته‌ یک مقام آمریکایی، وزرای خارجه ایران و آمریکا در هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای، روز شنبه در پایتخت اتریش دیدار می‌کنند.

4:55 پایگاه خبری «مک‌کلاچی» در مصاحبه با گروهی از کارشناسان آمریکایی به مذاکره‌کنندگان این کشور توصیه کرده است در گفت‌وگوهای هسته‌ای از شرط دسترسی به تمامی اماکن مورد نظر، عقب‌نشینی نکنند.

2:54 وزیر امور خارجه ایران برای حضور در مذاکرات جاری هسته‌ای در اتریش، دقایقی قبل تهران را به مقصد وین ترک کرد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین