تاریخ انتشاردوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
plusresetminus
حزب الله: نماینده ولی‌فقیه در البرز با بیان اینکه فرهنگ وقف برای کمک به حوزه‌های علمیه البرز توسعه یابد، گفت: تشویق وقف در استان البرز برای رفع نیازمندی‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و نیازمند کار بیشتری در این زمینه هستیم.
۰
کد مطلب : ۷۱۸۰۱
موضوعات وقف با تشخیص مشکلات و معضلات جامعه هدفمند شود

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،
آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی   در مورد وقف و لزوم بسط و گسترش این سنت حسنه برای رفع مشکلات جامعه اظهار داشت: جایگاه وقف در اسلام به‌عنوان یک مستحب دیده شده که آثار فراوان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد.

وی افزود: اگر در مورد چگونگی انجام وقف درست عمل شود و در این زمینه تبلیغ انجام گیرد آثار و برکات فراوانی به نفع همه مومنان و جامعه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به ویژگی‌های انجام  وقف در جامعه تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های وقف این است که ما با وقف به منابع مهم فراوان مردمی که کارکردهای فرهنگی و اجتماعی در جامعه دارد، متصل می‌شویم.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه سنت حسنه وقف باید در جامعه گسترش یابد، بیان کرد: کسانی که کارکردهای مختلف وقف را تشخیص می‌دهند باید مبلغ فرهنگ وقف و توسعه آن در جامعه باشند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه واقف نباید حتما در شهر و محله خود اقدام به وقف کند، افزود: واقفین این را بدانند که لازم نیست که وقف حتما در شهر یا محله خودشان باشد و می‌توانند با تشخیص مشکلات و معضلات جامعه در جای دیگری وقف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه آثار و برکات وقف تا ابد ماندگار است، بیان کرد: وقف اگر در هر جایی غیر از شهر واقف باشد آثار و برکات فراوانی دارد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به نیازهای مختلف در استان البرز برای انجام وقف خاطرنشان کرد: تشویق وقف در استان البرز برای رفع نیازمندی‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و نیازمند کار بیشتری در این زمینه هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: استفاده از وقف در ترویج مسائل پژوهشی، اقتصادی، کمک به حوزه‌های علمیه، گسترش کتاب و کتابخانه و کمک به ازدواج جوانان در البرز باید هرچه بیشتر توسعه پیدا کند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین