تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
plusresetminus
حزب الله: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه خدشه وارد کردن به چهره اسلام توسط تکفیری ها جنایت بزرگی است گفت: شایسته نیست زندگی مسلمانان در معرض خونریزی قرار بگیرد و فضای سالم و آرامش زندگی مسلمانان از بین برود.
۰
کد مطلب : ۶۹۴۲۵
تکفیری‌ها به‌دنبال ایجاد موج اسلام‌هراسی در جهان هستند

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری صبح امروز در دومین روز از برگزاری کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای جهان اسلام با تاکید بر مخاطراتی که تفاسیر غلط از اسلام به دنبال دارد، اظهار کرد: برخی با این تفکرات مسلمانان را خارج از دین عنوان می کنند و به همین بهانه جان، مال و نوامیس مسلمانان را به غارت می برند.

آیت الله حسینی بوشهری با عنوان اینکه جمعیت بسیار زیادی از مردم جهان با دیدن جنایت های تکفیری ها از به اسلام هراسی مبتلا شده اند افزود: راه پاسداشت از تلاش های پیامبر اکرم(ص) دعوت مردم دنیا به اسلام است.

وی با بیان اینکه اسلام دین مهربانی است اظهار کرد: اسلام در کنار احکامی که برای جهاد مطرح کرده توصیه هایی برای محبت و نرمش در داخل امت اسلامی دارد و از طرفی خداوند پیامبر اکرم را پیامبر رحمه اللعالمین و رحمت جهانیان معرفی می کند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه همه کسانی که شهادتین را به زبان می آورند مسلمان می شوند افزود: این موضوع برای مسلمانان از اهمیت برخوردار است و در امان بودن مال و جان و ناموس مسلمان از اهمیت ویژه ای بر خوردار است و باید این موضاعت تامین شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با عنوان اینکه افراد تندرو دیگران را کافر می‌شمارند، خاطرنشان کرد: مشکل این گونه جریانات افراطی این است اسلام را نشناخته اند و به متون اسلامی تسلط ندارند.

وی با تاکید بر اینکه پایبندی به یک متن بدون توجه به سایر متون فقهی و روایی نمی‌تواند موجب صدور حکم گردد تصریح کرد: تکفیری ها در رفتار خود فقط به چند آیه توجه کرده اند و از دریافت عمق دین بازمانده اند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با عنوان اینکه تکفیری ها دیگران را کافر می دانند و خود را مسلمان در نظر می گیرند افزود: تکفیری ها با این گونه رفتار ها تنها سبب ریخته شدن آبروی مسلمانان در جهان شده اند و چهره خشنی را به دنیا معرفی کرده اند.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: تتکفیری ها گروهکی هستند که ابزار دست استکبار جهانی شده اند و به جای واکنش نشان دادن نسبت به کشتارهایی که در فلسطین صورت می گیرد به فتنه گری در کشورهای مسلمان می پردازند.

وی با بیان اینکه تکفیری ها به دنبال ایجاد موج اسلام هراسی در جهان هستند خاطر نشان کرد: تکفیری ها با این نوع اقدامات سبب اسلام هراسی و گسترش تبعیض در جهان علیه مسلمانان می شوند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با عنوان اینکه تکفیری‌ها به جای مبارزه با دشمنان اسلام با آنها در ارتباط هستند گفت: برگزاری این کنگره به عنوان کاری فرهنگی برای مقابله با این جریان های تکفیری کار مثبتی است..

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین