تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
plusresetminus
حزب الله:دور جدید مذاکرات اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا امروز با دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری و مدیرکل امور اقتصادی وزارت امور خارجه ایتالیا در تهران با محور توسعه صادرات، گسترش خدمات بانکی و صنایع انجام شد.
۰
کد مطلب : ۵۸۸۲۳
آغاز مذاکرات اقتصادی ایران- ایتالیا
به گزارش شبکه خبری حزب الله،محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری امروز پنجشنبه در دیدار با آندره آملونی مدیرکل امور اقتصادی و فرهنگی وزارت امور خارجه ایتالیا با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با دولت ایتالیا، گفت: ایتالیا از حیث مبادلات تجاری و اقتصادی در سال های گذشته یکی از شرکای تجاری ایران در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است.



این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به وجود زمینه ارتباطات گسترده‌ با بنگاه‌های اقتصادی ایران و ایتالیا، تصریح کرد: پس از توافق ژنو، ایتالیا جزو کشورهایی بود که تلاش کرد همکاری‌های اقتصادی خود را با ایران گسترش دهد.



این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ایتالیا آمادگی لازم را دارد تا جایگاه خود را در همکاری‌ با ایران، در شرایط پس از تحریم بازیابی کند، اظهار داشت: بر این اساس در طول چند ماه گذشته در اعزام هیئت‌های سیاسی و تجاری به ایران جزو فعال‌ترین کشورهاست.



نهاوندیان با یادآوری اینکه مذاکرات امروز با هیات تجاری ایتالیا نشان‌ می دهد که ایتالیایی‌ها برای هر هفته از ماه‌های پیش رو در حوزه‌های مختلف اقتصادی برنامه‌هایی دارند، تبیین کرد: ایتالیا می‌تواند در حوزه‌های مختلف اقتصادی، ازجمله صنعت غذا، حمل و نقل و ماشین‌آلات و به‌ویژه انرژی‌های جایگزین، محیط زیست و آب امکانات خوبی عرضه کند، ضمن آنکه به تولیدات و صادرات ایرانی و سرمایه‌گذاری در ایران رغبت بسیاری نشان می‌دهد.



رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در هیئت ایتالیایی نماینده‌ای از ساچه هم حضور داشت که می‌تواند برای تضمین صادرات، تسهیلاتی فراهم کند، تاکید کرد: امروز مذاکراتی با هیئت ایتالیایی برای گسترش خدمات بانکی انجام شد.



این مقام مسئول با بیان اینکه در این هیئت، هم از مسئولان دولتی و هم از اتحادیه‌های مختلف بخش خصوصی ایتالیا افرادی حضور داشتند، گفت: حضور این اتحادیه ها حاکی از عزم جدی دولت رم در همکاری‌ اقتصادی با تهران است.



این عضو کابینه دولت در پایان خاطرنشان کرد: مذاکرات و گفتگوهای بخش‌های خصوصی، اتاق‌های بازرگانی و اتحادیه‌های دو طرف سرعت بیشتری به همکاری‌های اقتصادی ایران و ایتالیا خواهد داد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین