تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
plusresetminus
حزب الله : وزیر کشور با تاکید بر اینکه استانداری گیلان بسیار پیچیده است، گفت: با تجربه "نجفی" تصمیم گرفته شد که خدمت‌رسانی را در البرز ادامه دهند و با اطلاع از ویژگی‌های برجسته البرز و نزدیکی به تهران، تصمیمات البرز و تهران جداپذیر نیست.
۰
کد مطلب : ۱۵۱۰۱۹
تصمیمات البرز و تهران جداپذیر نیست

 

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار البرز که در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، با بیان اینکه توفیق شد که در خدمت مردم البرز باشم، اظهار داشت: از تمام مدیران لشکری و کشوری و نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم؛ این جلسه برای تکریم زحمات آقای طهایی است.

وی ادامه داد: این تغییر در چارچوب تغییر مدیران دولت در استانداری‌ها انجام شده که امیدواریم برای مردم البرز خدمت کنند. خود مردم باید شاهد این خدمات باشند و قطعا خدمات برای اسلام خواهد بود و آقای نجفی استاندار جدید از مدیران باسابقه هستند و استانداری گیلان را برعهده داشتند و کارنامه قابل قبولی را بر جای گذاشتند.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر‌اینکه استانداری گیلان بسیار پیچیده است، گفت: با تجربه ایشان تصمیم گرفته شد که خدمت‌رسانی را در البرز ادامه دهند و با اطلاع از ویژگی‌های برجسته البرز و نزدیکی به تهران، تصمیمات البرز و تهران جداپذیر نیست. اولویت اصلی استاندار جدید باید مسائل اقتصاد مقاومتی باشد و با توصیه‌های نماینده ولی‌فقیه در استان کار را ادامه دهد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه انتخابات 96 در فضای بسیار سالم و مشارکت بالا انجام شد، بیان کرد: تمام تفکرات سیاسی با هر سلیقه‌ای توانستند برنامه‌های خود را ارائه بدهند و مردم به آقای روحانی اعتماد مجدد کردند. همه افراد در انتخاب مدیران کسانی را انتخاب می‌کنند که به برنامه دولت تدبیر و امید اعتماد داشته و آن را اجرا کنند و انتظار داریم تمام مدیران برنامه‌ها را بعد از تحلیف مجلس اجرا کنند.

وی با تاکید براینکه این برنامه‌ها 80 میلیونی است، افزود: دقیقا باید از تمام ظرفیت‌‌های مردمی استفاده شود و مشارکت سرمایه‌گذاران مورد استفاده قرار گیرد. محور و ثقل جمهوری اسلامی ایران "مردم" هستند و مسئله دوم قدرت هماهنگی استانداران است که باید مورد توجه قرار گیرد. استاندار نماینده عالی دولت در استان است و باید قدرت هماهنگی را بین تمام دستگاه‌ها داشته باشد و اگر این کار صورت نگیرد سرعت توسعه کشور کند می‌شود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه استاندار باید قدرت هماهنگی‌های لازم را داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید تعامل از دستگاه‌های حاکمیتی و نهادها به سطح مردم برسد و تعمیق بینش سیاسی و احزاب در کشور اجرا شود. قانون معیار اصلی کشور است و تمام گروه‌های سیاسی باید با نگرش قانونی کار کنند و استاندار باید قدرت تعامل با تمام گروه‌های سیاسی را داشته باشد.

وزیر کشور با تاکید براینکه استاندار باید قدرت بسیج اقتصادی را دارا باشد، عنوان کرد: در حوزه فرهنگ باید اصالت و هویت انقلاب اسلامی که اعتقادات دینی است، رعایت شود و بدون اصول انقلابی و با توسل به اصول سوسیالیستی و لیبرالیستی نمی‌توانیم مردم را بسیج کنیم.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی مبنای حکومت "مردم و اسلام" است، گفت: باید استاندار مقوم اعتقاد دینی در استان باشد و اگر این کار را انجام ندهیم نزد شهدا و مردم شرمنده هستیم.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر‌اینکه اولویت دولت دوازدهم، اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید بدانند که اقتصاد مقاومتی توجیه امنیتی، سیاسی و اجتماعی دارد و بزرگترین تهدیدها امروز اقتصادی است که باید توجه شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی بسیار اهمیت دارد، افزود: درباره موضوع حاشیه‌نشینی از سوی رهبر انقلاب دستورات ویژه‌ای صادر شده و استاندار باید اهتمام جدی قائل شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه بالاترین ضریب  امنیت در منطقه در ایران وجود دارد، عنوان کرد: محور و پایه امنیت مردم هستند و این رضایت مردم می‌تواند به دولت کمک کند و دولت هرگونه سلاحی که در چارچوب شرع اسلام است را، برای نیروهای مسلح فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت کشور در حوزه انتخابات نقش هماهنگی دارد، افزود: امنیت برعهده نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی است و در استان باید همه با همکاری و همدلی مشکلات را حل کنند.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه باید استاندار صبور و با گذشت باشد، اضافه کرد: دلسوزی، خدمت‌رسانی و بخشندگی از ویژگی‌های یک استاندار است و باید همراه با شهامت و صداقت کارها را پیش ببرد و اگر این کار را نکنیم باید جوابگوی مردم باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه تحقیر مردم امری ناپسند است، افزود: نباید به گونه‌ای حرف بزنیم که مردم ناراحت شوند و باید بدانیم همین ملت انقلاب، جنگ تحمیلی و تحریم را پشت سر گذاشته و قدردان این مردم باشیم.

وی از استاندار خواست هر ماه یکبار ملاقات مردمی داشته باشد و افزود: ایمان به مردم نقطه مهم در این مقطع تاریخی است و اگر استانداری وقتش را به بطلان بگذراند در پیشگاه شهدا و مردم شرمنده است. امروز استان البرز را به امانت در اختیار آقای نجفی می‌گذاریم و باید اعتلای این استان روز به روز بیشتر شود و این ظرفیت وجود دارد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین