تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
plusresetminus
حزب الله: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع و روزه دار غزه به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و با دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی نشست تروئیکای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در تهران برگزار شد.
۰
کد مطلب : ۵۸۶۳۳
هدف وحدت جهان اسلام، از رهگذر فلسطین محقق می‌شود

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، محمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت تعدادی از کشورهای عضو اجلاس بین‌المجالس سازمان همکاری‌های اسلامی، گفت: در اجلاس تهران که تحت عنوان وضعیت فلسطین تهاجم به غزه تشکیل شد، علاوه بر روسای مجالس تروئیکای اتحادیه، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس سودان و رئیس مجلس ملی مالی و روسای مجالس ترکیه، سوریه و قطر و نواب رئیس مجالس پاکستان و عمان و هیأت‌های پارلمانی کویت، لبنان و سفرای الجزایر و مالزی شرکت داشتند و طی آن روسای مجالس و هیأت‌های پارلمانی در سخنرانی های خود سکوت مجامع بین‌امللی در مقابل جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم نمودند.

وی افزود: ریاست مجلس شورای اسلامی در این جلسه تأکید داشت که امروز غزه مجروح قلب عالم اسلام و قلب همه مسلمانان و مورد حمایت امت اسلام خواهد بود.

ابوترابی با اشاره به بیانیه 15 ماده‌ای پایانی اجلاس تهران، گفت:‌ در این بیانیه با درود به روح شهدای فلسطین و تقدیر از پایداری گروه‌های مقاومت بر ضرورت حمایت جهان اسلام و نهادهای بین‌المللی از مردم بی دفاع غزه تأکید شد و تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به عنوان مصداق روشن نسل‌کشی محکوم شد و از سازمان‌های بین‌المللی به ویژه اتحادیه بین‌المجالس جهانی خواسته شده است که برای متوقف نمودن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه تلاش نمایند و از تمامی توان خود برای آزادی اسرای فلسطینی به ویژه رئیس و تعدادی از نمایندگان مجلس قانون‌گذاری فلسطین بهره بگیرند. ضمن آن که از رئیس مجلس فلسطین خواسته شده است ضمن تماس با مقامات مصری بر گشودن دروازه رفح برای رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه تلاش نماید.

وی افزود: در بیانیه پایانی نشست تروئیکای تهران روز جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس، روز عزای عمومی همه کشورهای اسلامی اعلام گردیده است. البته لازم به ذکر است که در اواسط اجلاس سفیر فلسطین در تهران یادداشت نمایندگی مصر در تهران به وزارت خارجه ایران را مبنی بر آمادگی مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح قرائت نمود و مجلس شورای اسلامی با حمایت قاطع از بیانیه تروئیکای تهران از مجلس و دولت کشور اسلامی مصر درخواست دارد بر گشودن گذرگاه رفح برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه تسریع بنماید.

رئیس جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز مراکز درمانی غزه از نبود اقلام دارویی دچار مشکل هستند، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه حداقل بیش از یکصد داروی ضروری را برای درمان مجروحان و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در اختیار ندارند و در چند روز آینده با کمبود بیش از 400 قلم دارو روبرو خواهند شد و این در حالی است که گروه‌های تکفیری فضا را برای تهاجم گسترده رژیم صهیونیستی هموار نموده و به گسترش نزاع و آشوب و کشتار در دنیای اسلام و کشورهای اسلامی به‌ویژه کشورهای اسلامی سوریه و عراق دامن می‌زنند.

وی ادامه داد: در شرایط واگرایی در کشورهای اسلامی که متأسفانه سازمان‌های تکفیری پدیدآوردنده آنند رژیم صهیونیستی با بهره‌برداری از این شرایط به ادامه لشکرکشی و نسل‌کشی و آواره نمودن ملت مظلوم غزه دامن می‌زند.

ابوترابی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در 1357 با اعلام مواضع روشن و بیانات شفاف و راهبرد بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) از همان آغاز از تمام ظرفیت خود برای مطرح نمودن آرمان فلسطین بهره گرفت و اعلام روز جهانی قدس به عنوان ابتکار سیاسی از سوی امام خمینی (ره) بیان کننده این واقعیت است که امام بر تحول فکری و رشد سیاسی جوامع اسلامی برای خلق یک اجماع گسترده و فراگیر در سراسر دنیای اسلام برای رویارویی با زیاده‌خواهی دنیای استکبار و رژیم صهیونیستی تأکید و باور داشتند و امام (ره) با اعلام روز قدس به عنوان یک راهکار بسیج سیاسی از مردم خواست در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با آرمان فلسطین بیعت کنند.

وی با بیان این‌که فرهنگ سازی برای پیگیری این آرمان بزرگ در اندیشه امام مقدمه ایجاد اشتراک فکری در جوامع اسلامی بود، تصریح کرد: مسلمانان غیور با عبور از اختلافات قومی و مذهبی هر ساله گرد این آرمان مقدس اسلامی یعنی فلسطین تجمع می‌نمایند و هدف وحدت جهان اسلام نیز از این رهگذر تحقق می‌یابد. ضمن آنکه از ملت بزرگ ایران و ملتهای مسلمان جهان انتظار می‌رود با حضور گسترده و فراگیر با عزم و اراده‌ای پولادین و گام‌های استوار در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز آزادی قدس و ذلت‌ و محو رژیم صهیونیستی با عزم و اراده تمامی ملت سرزمین فلسطین همراه شوند و راه را برای شکل‌گیری یک نظام سیاسی برآمده از اراده آحاد ملت فلسطین در سرزمین فلسطین هموار نمایند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم در خانه ملت با حضور یکپارچه در روز قدس در کنار ملت‌های مظلوم به ویژه ملت مظلوم فلسطین با اقتدار ایستاده‌اند و از آرمان‌های انسانی مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند و بار دیگر با مردم مظلوم سرزمین غزه همدردی نموده و برای آنان از خدای سبحان صبر و عزت و اقتدار و برای دشمنان آنان ذلت را مسئلت می‌نمایند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین