تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
plusresetminus
حزب الله : معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی نوسازی بافت‌های فرسوده با کارمزد ۴ درصدی خبر داد و گفت: دو بانک مسکن و قوامین به جمع ۵ بانک پرداخت‌کننده تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده اضافه شدند.
۰
کد مطلب : ۸۴۹۶۸
آغاز پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیونی قرض‌الحسنه برای نوسازی بافت‌ فرسوده
 

وی با بیان این‌که منابع مورد نیاز این تسهیلات از محل پرداخت مابه‌التفاوت سود تامین می‌شود، تصریح کرد: با در اختیار قرار دادن این منابع به صندوق‌های مهر امام رضا و تعاون، تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که این تسهیلات سود ندارد و فقط 4 درصد کارمزد دارد، بیان کرد: این وام همچنین به موارد غیرنوسازی از جمله ودیعه مسکن و مقاوم‌سازی نیز پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در گام نخست این تسهیلات در قالب یک مدل حداقلی با 120 میلیارد تومان اعتبار پرداخت می‌شود و امیدواریم این مدل را گسترده‌تر کنیم.

ایزدی همچنین با بیان این‌که اولویت بانک‌ها موضوعات مربوط به مسکن نیست، گفت: اولویت بانک‌ها حضور در پروژه‌های کوتاه مدت است.

وی با بیان این‌که از مهر تا بهمن‌ماه سال گذشته هفت خوان تصویب پرداخت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده را طی کردیم، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 27 هزار و 500 فقره تسهیلات 50 میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان این‌که نرخ سود تسهیلات نوسازی بافت‌ةای فرسوده در دوران مشارکت 24 و در دوران اقساطی 21 درصد است، افزود: دولت 9 و 10 درصد یارانه سود این تسهیلات را پرداخت می‌کند.

وی با بیان این‌که تاکنون 5 بانک نبست به پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کرده‌اند،‌اعلام کرد: خوشبختانه با دو بانک مسکن و وامین نیز برای پرداخت این تسهیلات به توافق رسیدیم و قرار است بانک مسکن 5000 فقره وام را به متقاضیان پرداخت کند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین