تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
plusresetminus
دکتر ولایتی در همایش «استاد بسیجی، تحول انقلابی، دانشگاه تمدن ساز»:

مذاکره با ترامپ معنایی جز تسلیم ندارد/ انسجام ملی تحت نام مبارک بسیج یک نعمت خدادادی است

حزب الله :رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی بسیج را یک عنوان برای همه مشاغل و شئون در سنین مختلف دانست و گفت: انسجام ملی که تحت نام مبارک بسیج شکل گرفته یک نعمت خدادادی است.
۰
کد مطلب : ۱۷۱۳۰۵
مذاکره با ترامپ معنایی جز تسلیم ندارد/ انسجام ملی تحت نام مبارک بسیج یک نعمت خدادادی است

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر علی اکبر ولایتی در همایش «استاد بسیجی، تحول انقلابی، دانشگاه تمدن ساز» گفت: پیروزی‌هایی که در میدان نبرد و صحنه‌های علم در حوزه‌های مختلف اجتماعی به دست آمده در سایه همین تشکل‌ها و اجتماعاتی است که تحت پرچم مقدس شکل گرفته است.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: ما یک وظیفه عام و یک وظیفه خاص داریم. وظیفه عام ما مشارکت در این تشکل‌ها برای ارتقا و موقعیت انقلاب و کشور است اما وظیفه خاصی که ویژه اساتید است و از عهده افراد دیگر ساخته نیست، مشارکت در احیای فرهنگ و تمدن نوین اسلامی است.

ولایتی با بیان اینکه تمدن اسلامی، مجموعه دستاوردهای علمی و فرهنگی یک جامعه است، گفت: با مطالعه تاریخ در می‌یابیم که هرگاه کشورهای اسلامی قدرتمند بوده‌اند، تمدن پر قدرتی نیز داشتند و هرگاه در عرصه جهانی و منطقه ضعیف بوده‌اند تمدن نسبتا ضعیف نیز داشته‌اند.

وی افزود: اولین دست‌آورد بیداری اسلامی که در منطقه شکل گرفته، کسب استقلال برای کشورها است. در نتیجه قدرت کشورهای اسلامی و به تبع آن تمدن اسلامی در حال گسترش است.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: برخی مغالطه می‌کنند که در عرصه همکاری‌های بین المللی استقلال معنا ندارد. بله در صورتی که همه جوامع به صورت عادلانه در صحنه بین المللی مشارکت کنند و مرزها شفاف شود و مبادلات علمی و کالایی فرهنگی اقتصادی و... انسانی و عادلانه انجام شود، این حرف معنا دارد اما اگر برخی بگویند همه برابرید اما برخی برابرترند و باید گوش به فرمان کشوری مانند آمریکا باشید و به بقیه به عنوان گاو شیرده نگاه شود، آنگاه گوهر استقلال معنا پیدا می‌کند.

استقلال گرانبها‌ترین گوهر برای حفظ منافع ملی است

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مردکی که در آمریکا روی کار آمده است، در اولین سفر خود به منطقه گفت باید به کشورهای عربی به عنوان گاو شیرده نگاه کنیم. اگر ارتباط بین‌الملل این است که عده‌ای استعمارگر و عده‌ای مستعمره باشند معلوم است که استقلال گرانبها‌ترین گوهر برای حفظ منافع ملی است. عده‌ای برای مشروعیت و توجیح خود می‌گویند استقلال معنا ندارد.

وی ادامه داد: بازسازی تمدن اسلامی منوط به شکل‌دهی اجزا و ارکان آن است تمدن تبلور فرهنگ جوامع است و هر قبیله و اجتماعی یک تمدن دارند و اگر قرار است این تمدن اسلامی ساخته شود پرچم‌دار آن اساتید هستند.

ولایتی تصریح کرد:‌ استادان در شکل‌دهی و پیشرفت علم و جهت‌دهی تفکر کسانی که تحصیل علوم می‌کنند، نقش به سزایی دارند. البته منظور از علم، علم مفیدی است که منجر به عمل شود. علم برای علم معنا ندارد و از آن ترامپی تربیت می‌شود که با تهدید ملت‌ها، مردم و کشورهای دیگر را به نفع آمریکا می‌دوشد و حدود 500 میلیارد دلار از جیب سعودی‌ها و امارات برای ایجاد شغل در کشور خود برداشت می‌کند.

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی عربستان گفت: عربستان با تولید روزانه 10 میلیون بشکه نفت تعداد زیادی گرسنه دارد و در برخی محله‌های این کشور فقر بیداد می‌کند.

وی افزود: فرق کسی که به خلقت به عنوان یک تصادف نگاه می‌کند و دیگری که خلقت را هدفمند می‌داند در جهان‌بینی مختلف است. دیدی که فیزیکدان مسلمان به معادلات دارد با یک انسان لاییک و بی‌خدا متفاوت است و الا ریاضی اسلامی و غیر اسلامی شاید یک نتیجه داشته باشد و انتظار نیست در ریاضی اسلامی دو دو تا غیر از 4 بشود.

استادان پرچم‌دار تمدن‌سازی هستند

ولایتی با تاکید بر اینکه دانشگاهیان و حوزویان باید پایه‌گذار تمدن اسلامی شوند، افزود: استادان پرچم‌دار این تمدن‌سازی خواهند بود و به همین جهت بسیج اساتید در حوزه علم و حکمت وظیفه خطیری دارد.

وی با بیان اینکه اساتید بسیجی باید به اندازه وسع خود در سیاست دخالت کنند، گفت: ما موظفیم به جهت‌گیری درست سیاسی کشور و جامعه کمک کنیم و در مقابل انحرافات بایستیم و طریق درست را ترویج دهیم. دانشجویان هم از اساتید به خصوص در حوزه علوم اسلامی انتظار دارند که طبق منطق و استدلال پاسخ آنها را بدهند.

نامه 100 اصلاح‌طلب، نامه تسلیم در برابر آمریکا است

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نامه 100 نفر از اصلاح‌طلبان در خصوص مذاکره ایران با آمریکا اظهار کرد: اخیرا 100 نفر نامه‌ای امضا کردند که نامه تسلیم در برابر آمریکا است. برخی از اینها تاجر، نویسنده هستند، برخی دیگر تابعیت دوگانه دارند و مقیم خارج‌اند و در محافل خاصی شرکت می‌کنند. این نامه را می‌توان تسلیم نامه ملت ایران دانست.

ولایتی تصریح کرد:‌ ملت ایران هیچ گاه به این افراد وکالتی نداده و در ثانی ملت با این استقلال، عزت خود را به دست آوردند.

پیروزی‌ یمنی‌ها از آخرین دستاوردهای جبهه مقاومت

وی با بیان اینکه آمریکا در برابر ایران در منطقه ذلیل است، گفت:‌ آمریکایی‌ها باید با ذلت از منطقه خارج شوند چرا عده‌ای در اوج این عزت تسلیم شده‌اند. جبهه مقاومت پیروزی‌های پی در پی در منطقه کسب نموده است. انتخابات لبنان حاصل 40 سال مبارزه بود انتخاباتی که منجر به حکومت مردمی شد و اکنون اسرائیل جرات ندارد به لبنان نگاه چپ کند در حالی که شاید پیش از این به نظر می‌رسید لبنان توان مقاومت نداشته باشد. انتخابات عراق نیز موجب افتخارات ملت این کشور و همچنین عصبانیت آمریکایی‌ها است. پیروزی‌ یمنی‌ها از آخرین دستاوردهای جبهه مقاومت است. پیروزی که عربستان به کمک امارات و آمریکا و انگلیس نتوانست آن را به دست آورد و همه کمک کردند تا بندر حدیده را مسدود کنند که شکست خوردند.

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ ترامپ ادعا دارد که 7 تریلیون دلار در منطقه خاورمیانه خرج کرده و تا پس نگیرد از اینجا خارج نخواهد شد. این فرد در برجام نقض عهد کرد و مرتب مانند هفت‌تیر کشی که سر گذر ایستاده رجز می‌خواند. ترامپ فقط در محله خود می‌تواند اربده بکشد و آمریکا را مانند کازینو و قمارخانه اداره کند.

وی افزود: کره شمالی دماغ آمریکا را به خاک مالید و این مذاکره فرار محترمانه و مشروعیت دادن به عقب‌نشینی ادعاهایی است که در گذشته داشت یقین بدانید کره شمالی از مواضع خود کوتاه نیامده است.

ولایتی تصریح کرد: ترامپ در توییتر و جاهای دیگر ادعا کرده است که به زودی در ایران شاهد آثار مثبت رجزخوانی‌های من خواهید بود و وعده داده است به زودی ایرانی‌ها پاسخ به مذاکره خواهند داد.

وی درباره کسانی که نامه مذاکره ایران و آمریکا را امضا کردند، اظهار کرد: عده‌ای خارج نشین که به خاطر یک گرین کارت یا بورسیه به فرزندان‌شان اعلامیه مزلت‌بار را امضا کردند، پاسخ محکمی از مردم شریف ایران دریافت خواهند کرد. یکی از اینها کارمند شرق‌الوسط است و فرزندش بورسیه آل سعود در دانشگاه شیکاگو است وقتی گذشته را با اینها مقایسه می‌کنیم می‌بینیم اینها در چه لجن‌زاری فرو رفته‌اند.

وی اضافه کرد:‌ این افراد بدانند فردا که تاریخ مصرف‌شان تمام شد، ممکن است گرین کارتشان قطع شود و دلارهایی که به آنها می‌رسید پرداخت نشود و به راه ملت بازگردند. این افراد یا نمی‌دانند مذاکره چیست یا خیال می‌کنند می‌توانند سر مردم را کلاه بگذارند.

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام عنوان کرد: سه سال بر سر برجام با آمریکا مذاکره کردیم و بعد از آنکه همه چیز تمام شد و سازمان ملل تایید کرد آمریکا تمام تعهدات خود را نقض کرد، مگر این مذاکره مصوبه شورای امنیت سازمان ملل را نداشت؟ مگر تایید 5 کشور بزرگ دنیا را نداشت؟

ولایتی گفت:‌ این 100 نفر مقصودشان این بود که آبروی ریخته آمریکا را بازگردانند، ولی بدانند اگر صاحب اختیار هم باشند نهایتا مانند محمد بن سلمان گاو شیرده می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ مذکره‌ای در کار نیست آمریکایی‌ها ایران را خلع سلاح می‌خواهند و مذاکره بعدی این است که ایران دست‌های خود را بالا ببرد و تسلیم شود. این در حالی است که آمریکا باید در برابر ایران تسلیم شود.

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: آمریکا در یمن هم شکست خواهد خورد، همان گونه که در انتخابات عراق و لبنان شکست خورد و این بار باید با ذلت از منطقه خارج شود و کسانی که می‌گویند مذاکره کنیم صرفا آبروی خود را می‌برند.

منبع : آنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین