تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
plusresetminus
حزب الله: نماینده لنجان در مجلس گفت: کم آبی و برداشت بی رویه آب از رودخانه زاینده رود ،کشاورزی اصفهان را در هاله ای از ابهام قرار داده است .
۰
کد مطلب : ۵۰۴۷۸
کشاورزی اصفهان در هاله ای از ابهام
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،مهندس مجید منصوری افزود:متأسفانه کمبود بارش در سالهای گذشته و برداشت بی رویه از رودخانه زاینده رود موجب بروز مشکلاتی برای کشاورزان استان اصفهان ، بویژه حقابه داران حاشیه زاینده رود شده است .
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به پیگیری مجمع نمایندگان استان اصفهان در خصوص مسائل آب در شورای عالی آب و تصویب مصوبه ای 9 ماده ای در این راستا ؛مقرر گردید به حوزه زاینده رود به صورت یکپارچه نگریسته شود و مدیریت این حوزه نیز در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت.
وی با بیان اینکه برخی ازبندهای این مصوبه برای نخستین بار مطرح گردیده است، اظهار داشت: بر اساس این مصوبه برای باتلاق گاو خونی که زیست محیطی بین المللی محسوب می شود نیز سهم آبی در نظر گرفته شد و اصطلاحا" باتلاق، حقابه دار جدید حوزه زاینده رود گردید که می تواند عاملی در راستای جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود باشد.
منصوری با اشاره به اختلاف نظرهای موجود در راستای نحوه انتقال آب تصریح کرد : نمایندگان استان اصفهان با انتقال آب از طریق حفر تونل موافق هستند ؛در حالی که وزارت نیرو انتقال آب را از طریق لوله مصوب نموده است،لیکن نکته حائز اهمیت در این میان سرعت انتقال آب می باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم انتقال آب به استان اصفهان، گفت:انتقال آب به هر طریقی ارزشمند است ،چرا که با این امر؛ خطر کم آبی در استان اصفهان رفع و کشاورزان می توانند از راه کشاورزی امرار معاش کند و رودخانه زاینده رود نیز برای همیشه جاری باقی خواهد ماند.

منبع : خانه ملت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین