تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
plusresetminus
حزب الله : رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اینکه باید در بخش دولتی سرطان آمارگرایی و کمی‌گرایی را معالجه کنیم، گفت: اطلاعات غلط ما را به انحراف می‌کشاند.
۰
کد مطلب : ۱۰۸۲۷۷
حرکت اقتصادی تنها پُز دادن نیست

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رحیم بنامولایی در همایش راهکارهای توسعه صادرات در دوران پساتحریم که امروز در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه گوش شنوا باید برای مطالبات بخش خصوصی توسط نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی وجود داشته باشد و در راستای حل مشکلات تولیدکنندگان قدم بردارند، اظهار داشت: باید اهدافی را که در پساتحریم دنبال می‌کنیم مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه 2 بحث کلیدی را در کشور دنبال می‌کنیم و باید به نتیجه برسانیم، افزود: تبدیل اقتصاد دولتی به خصوصی و نیز تبدیل اقتصاد متکی به نفت به اقتصاد غیرنفتی و صادرات، گام‌هایی است که باید توامان برداشته شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه اگر این هدف را قبول داشته باشیم جایگاه‌ها مشخص می‌شود، تصریح کرد: دولت باید به تعهدات خود عمل کرده و بسترسازی برای گذر از این 2 مرحله را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه برای تبدیل اقتصاد دولتی به خصوصی جایگاه دولت باید مشخص شود و زیرساخت‌های لازم را انجام دهد، گفت: بخش خصوصی باید با نگرش ملی و حفظ منافع ملی وارد میدان شود و نگاه فردی را کنار بگذارد تا اعتماد میان دولت و بخش خصوصی ایجاد شود.

بنامولایی با تاکید بر اینکه با این اعتمادسازی از بهانه‌گیری‌هایی که در سال‌های گذشته اتفاق افتاد، جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: در این صورت دولتمردان نیز همکاری لازم را با بخش خصوصی انجام می‌دهند چراکه چاره‌ای جز این امر ندارند.

وی بیان کرد: اینکه اشتهارد بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه است، موضوعی مهم است اما باید ببینیم این شهرک چقدر خروجی دارد و با چند درصد ظرفیت فعالیت می‌کند، چراکه حرکت اقتصادی تنها پز دادن نیست.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به اینکه تغییر نگاه را باید در بخش خصوصی بپذیریم، گفت: باید مدیریت برند را در بخش خصوصی بپذیریم تا برند سایر کشورها را برای آنان تولید کنیم و در این صورت ظرفیت افزایش یافته، سربارها کاهش می‌یابد و قیمت‌ها قابل رقابت می‌شود.

وی اظهار داشت: باید هزینه‌های انبارداری را کاهش دهیم و محصولات را در انبار ذخیره نکنیم چراکه دنیا انبارها را در تولید حذف کرده است و ما نیز برای کاهش قیمت باید از این مباحث الگوبرداری کرده و در صنعت پیاده کنیم.

بنامولایی با بیان اینکه شرکت‌هایی برای تامین مواد اولیه و نیز بازاریابی محصولات تولید شده باید ایجاد شود، افزود: ‌در این صورت تولید کننده برای بهبود کیفیت تلاش کرده و بر روی آن متمرکز می‌شود و در این راستا دولت باید کاهش فرآیندهای کاری را پیش بگیرد.

وی با اشاره به اینکه رتبه ایران در میان 160 کشور دنیا در حوزه کسب و کار 118 است، تصریح کرد: این به دلیل آن است که برای گرفتن یک مجوز، فرد باید 1.5 سال در سیستم‌های دولتی سرگردان باشد و فرآیندی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: دریافت مجوزهای 48 و 72 ساعته تنها آمار است و چنین چیزی وجود ندارد، به سبب همین آمار کذب، برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد و در نتیجه همه اقدامات اشتباه از آب درمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه باید در بخش دولتی سرطان آمارگرایی و کمی‌گرایی را معالجه کنیم، بیان کرد: اطلاعات غلط ما را به انحراف می‌کشاند.

بنامولایی با اشاره به اینکه ایران در حوزه صدور مجوز در رتبه 146 در دنیا قرار دارد، گفت: شعار پنجره واحد باید محقق شود چراکه 10 سال است که شعار می‌دهیم اما اجرایی نمی‌شود که اگر انجام شود، رتبه کسب و کار در کشور به زیر 50 می‌رسد.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که باید در دولت برنامه‌ریزی شود، پنجره واحد است، افزود: شعار بهره‌وری بدون داشتن تخصص نتیجه‌ای ندارد و باید در دولت و بخش خصوصی مهارت‌ها افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز خاطرنشان کرد: استان البرز در کشور رتبه 4 را در شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی کسب کرد و اکنون دولت به دنبال تعامل با بخش خصوصی است و باید در سایه وحدت و نظارت، مشکلات بخش تولید و صنعت را برطرف کرده و رو به جلو حرکت کنیم.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین