تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
plusresetminus
وزیر خارجه ترکیه در برنامه تلویزیونی گفت

نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش، خاک ترکیه را ترک کند

حزب الله : وزیر خارجه ترکیه ضمن درخواست خروج نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش از خاک کشورش گفت آلمان نیز اگر بخواهد می‌تواند از پایگاه هوایی «اینجرلیک» برود.
۰
کد مطلب : ۱۴۱۰۳۶
نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش، خاک ترکیه را ترک کند

 

   

 

 
 
 
 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«مولولد چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از جمله شرکت در عملیات «رقه»، حمله به کُردهای شمال سوریه و حضور آلمان در پایگاه هوایی «اینجرلیک» صحبت کرد.

چاووش‌اوغلو با اشاره به دیدار «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی‌اش در کاخ سفید، تاکید کرد انصراف قطعی آنکارا از شرکت در عملیات آزادسازی شهر «رقه» از دست داعش به واشنگتن اعلام شده است.

وی با بیان اینکه اردوغان به ترامپ گفت ترکیه در عملیاتی که با تروریست‌ها (یگان‌های مدافع خلق «ی.پ.گ) در آن همراه شود، شرکت نمی‌کند، افزود واشنگتن اما اطمینان داد که از تاسیس یک دولت کُردی مستقل در شمال سوریه جلوگیری خواهد کرد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین با متهم کردن «برت مک‌گورگ» نماینده آمریکا در ائتلاف بین‌الملل ضد داعش به حمایت از گروه‌های تروریستی کُرد، از او خواست هرچه سریعتر خاک کشورش را ترک کند.

در حالی که از چندی پیش تنش‌های سیاسی میان برلین و آنکارا بالا گرفته، چاووش‌اوغلو تصریح کرد: «به خود آلمان بستگی دارد که بخواهد از پایگاه هوایی اینجرلیک برود، (اگر این تصمیم را بگیرند) ما نیز به آنها خداحافظ می‌گوییم.»

وی همچنین درباره ارسال تسلیحات از سوی آمریکا به ی.پ.گ نیز گفت واشنگتن اطمینان داده که این سلاح‌ها فقط در زمان عملیات رقه استفاده شود.

در حالی که ترکیه مخالف مسلح‌سازی کردها در شمال سوریه بوده و بارها به کاخ سفید در این باره هشدار داده اما واشنگتن همچنان به ارسال تسلیحات و مهمات به شبه‌نظامیان اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) ادامه می‌دهد.

سه‌شنبه 19 اردیبهشت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تداوم ارسال تسلیحات به نیروهای کُرد مبارز با داعش در شمال سوریه را تصویب کرد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین