تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
plusresetminus
مدیرکل پزشکی قانونی البرز:

طرح دادپزشک در البرز اجرا می‌شود

حزب الله: مدیرکل پزشکی قانونی استان البرز با بیان اجرایی شدن طرح دادپزشک در سراسر کشور، گفت: این طرح برای تسهیل امور مردم در البرز اجرا می‌شود.
۰
کد مطلب : ۶۹۴۵۸
طرح دادپزشک در البرز اجرا می‌شود
 
 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،حمید داوودآبادی اظهار داشت: با تعامل انجام شده بین وزارت بهداشت، سازمان پزشکی قانونی و قوه قضائیه و براساس برنامه توسعه پنجم، طرحی به اسم دادپزشک در کل کشور اجرا شد.

داوودآبادی با اشاره به اینکه در این طرح کارشناسان و افراد مورد تایید پزشکی قانونی، متولیان بررسی فوت و مرگ‌های مشکوک هستند، افزود: جواز دفن برای اجسادی که مشکل حقوقی و قضایی نداشته باشند بعد از معاینه توسط  کارشناسان مورد تایید صادر می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی البرز خاطرنشان کرد: طرح دادپزشک برای تسهیل امور مردم در استان البرز به خوبی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تازه تاسیس بودن استان البرز خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم در تمامی زمینه‌ها علی‌رغم وجود بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت در این استان در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه زمانی که پیکره‌بندی استان درست و اصلاح نشود مشکلات فراوانی در همه بخش‌ها گریبان‌گیرمردم می‌شود، افزود: مسئولان استانی با دقت نظر کافی به این مشکل درصدد رفع آن برآمده‌اند و بر اساس تلاش‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های انجام شده، زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع در منطقه باغستان برای احداث پروژه پزشکی قانونی البرز اختصاص داده شد.

داوودآبادی بیان‌کرد: با توجه به برطرف شدن مشکل زمین برای ساخت ساختمان جدید وتجهز پزشکی قانونی  همچنین با انجام مراحل اداری، امید است قبل از پایان سال جاری کلنگ احداث این پروژه زده شود.

مدیرکل پزشکی قانونی البرز گفت: به همت شهرداری و شورای شهرماهدشت در تاریخ 10 آبان ماه سال جاری فضا و ساختمان مناسبی به مساحت 200 مترمربع در اختیار پزشکی قانونی قرار داده شد.

وی اظهار داشت:  طبق صحبت انجام شده با مدیریت بیمارستان شریعتی و شورای شهر ماهدشت بناشد فضای مناسبی برای ارائه خدمات اجساد اختیار ما قرار دهند تا کلیه اجساد متوفی مربوط به ماهدشت و محمدشهر خدمات مورد نظر، نظیرسالن تشریح متوفیات را دریافت کنند.

شهرستان فردیس فاقد مرکز پزشکی قانونی است

داوودآبادی با بیان اینکه شهرستان فردیس با جمعیتی بالغ بر 600 هزار نفر فاقد مرکز پزشکی قانونی است واین درحالی است که بیش از 30 درصد از مراجعات  پزشکی قانونی البرز را مردم این منطقه تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: در جلسات متعدد برگزارشده مبنی بر تامین فضای فیزیکی توسط فرمانداری این شهرستان، بنا شد با رفع این مشکل تجهیزات مناسب برای ارائه خدمات توسط پزشکی قانونی تامین شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان طالقان به دلیل بعد مسافت طولانی نیازمند مستقر شدن یک پزشکی بومی برای ارائه خدمات در حوزه پزشکی قانونی است، بیان کرد: در صورت معرفی شدن نیرو و پزشک مستقر در این شهرستان، پزشکی قانونی البرز آمادگی خود را برای آرائه آموزش های لازم ارائه ‌می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی البرز خاطر نشان کرد: به طور متوسط روزانه 220 نفر به بخش مراجعات و بین 3 تا 7 جسد  به سالن تشریح پزشکی قانونی البرز ارجاع داده می‌شود.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین