تاریخ انتشارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
plusresetminus
حزب الله : لیگ هندبال کشور تحت تاثیر اتفاق زشتی که در یکی از دیدارها افتاد، قرار دارد و این در حالی است که اماکن ورزشی اخیراً شاهد رویدادهای مشابهی بوده اند.
۰
کد مطلب : ۸۱۲۱۰
زد و خورد و پرتاب ترقه؛ منوی جدید اماکن ورزشی
 

این بازی در حالی که در نیمه اول با نتیجه 17 بر 12 به سود تیم سبزوار به پایان رسیده بود به دلیل پرتاب ترقه داخل زمین از سوی تماشاگران و ترک زمین توسط داوران نیمه تمام ماند.

مسئولان برگزاری مسابقه پس از پرتاب ترقه از سوی تماشاگران ابتدا تصمیم گرفتند که این دیدار را بدون حضور تماشاگران ادامه دهند اما بعد از مشورت‌ قرار شد بازی نیمه تمام اعلام شود و کمیته انضباطی حواشی پیش آمده را پیگیری کند.

این اتفاقات و حواشی در حالی در لیگ برتر هندبال به وجود آمد که این رشته این روزها به تازگی رنگ آرامش را به خود دیده و پس از مدت‌ها حاشیه در تیم ملی و فدراسیون این روزها خود را دوباره پیدا می‌کند و مطمئنا این اتفاقات می‌تواند دوباره هندبال را روزهای ناخوش گذشته باز گرداند.

مطمئنا آنچه در این زمان بیش از هر چیز می‌تواند به جامعه هندبال کمک کند، چیزی جز همدلی و اتحاد نیست و فدراسیون نیز گام های نخست خود را برای تحقق آن برداشته است اما  ظاهرا مشکلاتی که از گذشته در دل هندبال باقی مانده کار را سخت کرده و باید عزمی جدی برای حل این مشکلات آن در فدراسیون ایجاد شود.

لیگ هندبال در این هفته‌ها هر روز با انصراف تیم‌هایی رو به رو است که بدون هیچ پشتوانه‌ای وارد لیگ شده‌اند. این لیگ  به اندازه کافی مشکلات دارد و بی‌اخلاقی‌ها نیز می‌تواند تیر خلاصی بر پیکر آن باشد.

اتفاقات اخیر در دیدار سنگ آهن بافق یزد و ثامن الحجج سبزوار موضوعی نیست که مسئولان فدراسیون بتوانند به راحتی از کنار آن عبور کنند و لازم است تا کمیته انضباطی هر چه سریع‌تر در خصوص آن تصمیم‌گیری کند و جلوی گسترش بی‌اخلاقی را در هندبال بگیرند.

متاسفانه این روزها  بی‌اخلاقی و حواشی در ورزش ما به پوست و گوشت ورزش‌های توپی رسوخ کرده و هر روز در یکی از رشته‌ها شاهد بی‌اخلاقی بازیکنان، مربیان و یا تماشاگران هستیم.

باید اعتراف کرد که امروز نمی‌توانیم تنها فوتبال را محکوم به بی‌اخلاقی کنیم و از فضای موجود در استادیوم‌های فوتبال انتقاد کنیم چرا که تمام رشته‌های توپی به نسبت محبوبیت در جامعه و تعداد هواداران‌شان در این روزها در رأس بی‌اخلاقی‌ها قرار دارند.

اتفاقات اخیر در لیگ برتر والیبال و درگیری شدید تماشاگران  نمونه‌ای از همین موضوع است. فوتسال هم که در این سال‌ها به یک رشته پرحاشیه تبدیل شده و درگیری بازیکنان و هواداران و حتی رفتارهای تند از سوی مربیان و مصاحبه علیه داوری جزئی از این ورزش  شده و کمتر بازی فوتسال است که بدون حواشی از این دست به پایان برسد.

بسکتبال هم به عنوان یک رشته دانشگاهی شرایط بهتری نسبت به سایر ورزش ها ندارد و در لیگ برتر از درگیری میان بازیکنان و مربیان تا فحاشی شدید تماشاگران به چشم می‌خورد.

در این روزها که بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها مطرح است آیا با وجود این اتفاقات در سالن‌های ورزشی می‌توان انتظار داشت که فضای مناسبی برای حضور خانواده‌ها فراهم باشد؟ مطمئنا خانواده‌ها انتظار دارند ورزشگاه‌ها مکانی امن برای یک تفریح سالم و خانوادگی باشد اما آیا پرتاب ترقه، فحاشی و زد و خورد میان تماشاگران می‌تواند این خواسته را تامین کند؟

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین