تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
plusresetminus
حزب الله : خبرگزاری رسمی عربستان میزان بدهی داخلی و خارجی این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی را ۵۳/۳۶ میلیارد دلار اعلام کرد.
۰
کد مطلب : ۱۲۸۴۹۰
عربستان سعودی بیش از ۵۳ میلیارد دلار بدهی داخلی و خارجی دارد

 

                       
                       

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) میزان بدهی های داخلی و خارجی این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی را ۵۳/۳۶ میلیارد دلار اعلام کرد.

از مجموع این بدهی، ۲۵/۸۶ میلیارد دلار بدهی داخلی عربستان سعودی و مابقی آن یعنی ۲۷/۵ میلیارد دلار بدهی های خارجی است.

سعودی ها پس از کاهش درآمدهای نفتی خود به دلیل پایین آمدن قیمت آن با بحران مالی مواجه شده اند و بودجه سال بعد این کشور نیز ۸۷ میلیارد دلاری کسری دارد.

کاهش قیمت شدید نفت در دو سال گذشته که توطئه‌ای از سوی آل سعود برای ضربه زدن به اقتصاد ایران، روسیه و عراق بود، به همراه جنگ مستقیم عربستان در یمن و حمایت از گروه های تروریستی در سوریه و عراق، اقتصاد سعودی را با چالش بزرگی روبه رو کرده است و هر روز بر مشکلات اقتصادی عربستان می افزاید.

رژیم سعودی برای کاهش کسری بودجه خود اقدام به کاهش حقوق‌ها و لغو پاداش‌های آخر سال کارمندان خود کرده است. بر این اساس، میزان حقوق کارمندان وزارتخانه‌های مختلف این کشور ۲۰ درصد و حقوق اعضای مجلس شورای این کشور که به پادشاه مشاوره می‌دهد، ۱۵ درصد کاهش یافته است.

این اقدامات بخشی از برنامه دولت عربستان برای کاهش کسری بودجه این کشور است که سال گذشته به حدود ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور رسید که بالاترین رقم از سال ۱۹۹۱ تاکنون بود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین