تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
plusresetminus
حزب الله : رایزن سابق بازرگانی ایران در عراق گفت: برای ماندن در بازار عراق باید واحدهای تولیدی حضور فیزیکی در این بازار داشته باشند و بتوانند در این کشور ثبت شرکت، ایجاد شعبه یا نمایندگی داشته باشند.
۰
کد مطلب : ۱۸۳۳۲۷
واحدهای تولیدی در بازار عراق حضور فیزیکی داشته باشند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ابراهیم محمد رضازاده عصر امروز در نشست فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و عراق که در سالن نمایشگاه‌های توانمندی صنعتی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: 21 درصد از صادرات کل کشور به عراق صورت می‌گیرد و  حدود یک درصد واردات از این کشور به ایران است.
 
رایزن سابق بازرگانی ایران در عراق با اشاره به اینکه در حال حاضر امارات متحده عربی با 25 درصد، ترکیه 18 درصد، چین 17 درصد و ایران 13 درصد، از سهم  اصلی در بازار عراق را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: سهم ایران در بازار عراق سیر صعودی دارد و در سالهایی که داعش به این کشور حمله کرده بود سهم  کشور ما کاهش یافته بود.
 
وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با اقدامات انجام شده  سهم ایران را  در بازار عراق افزایش دهیم، گفت: باید بتوانیم ظرفیت و بازارهای عراق  را به خوبی شناسایی کرده و با اطلاعات کافی پا در این عرصه بگذاریم.
 
رایزن سابق بازرگان ایرانی در عراق ادامه داد: برای ماندن در بازار عراق باید واحدهای تولیدی حضور فیزیکی در این بازار داشته باشند و بتوانند در این کشور ثبت شرکت، ایجاد شعبه یا نمایندگی داشته باشند.
 
رضازاده با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی درباره تبلیغات و برندسازی بسیار ضعیف هستند و بدون  تبلیغات نمی‌توان  نسبت به فروش کالاها اقدام کرد و در حال حاضر جایگاه ما در برند در کشور عراق بین جایگاه ترکیه و چین است، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با کشور عراق در ارتباط با استاندارد سازی  داشته‌ایم.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر عراق فرصت بسیار خوبی با توجه به منطقه برای ما است و اگر دیر اقدام کنیم این بازار را تقدیم رقبا کرده‌ایم. 80 درصد مردم عراق تمایل به برقراری ارتباط با ایران را دارند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین