تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
plusresetminus
لاریجانی در مراسم رونمایی از ۵ جلد کتاب با موضوع شهید مطهری:

شهید مطهری مبنای انقلاب اسلامی را از نظر فرهنگی ساماندهی کرد

حزب الله : رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مطهری مبنای انقلاب اسلامی را از نظر فرهنگی ساماندهی کرد و وقتی به آثار و سیره وی توجه می‌کنیم ویژگی‌هایی را می‌بینیم که برای یک محقق جالب است.
۰
کد مطلب : ۸۲۶۰۶
شهید مطهری مبنای انقلاب اسلامی را از نظر فرهنگی ساماندهی کرد
 
  •  
  •  

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از 5 جلد کتاب با موضوع شهید مطهری، با اشاره به فضا و ساختمان بنیاد علمی و فرهنگی این شهید بزرگوار گفت: این بنیاد با حداقل‌ها کار می‌کند معمولاً در کشور ما ابتدا به فضا و ابزار توجه می‌شود ولی در این بنیاد برعکس است.

وی ضمن تشکر از کسانی که برای ساماندهی آثار شهید مطهری تلاش کردند، گفت: مسئله اصلی بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری این نیست که آثار این شهید را چاپ کند و بیشتر تلاش شده تداوم فکری و مبانی فکری در حال حرکت به جلو باشد.

لاریجانی همچنین تأکید کرد: جرقه اصلی این فکر را رهبر معظم انقلاب زدند و مطرح کردند که در آثار شهید مطهری متوقف نشوید و با همان مبانی فکری به موضوعات روی بیاورید و بحث‌ها را جلو ببرید.

رئیس مجلس تصریح کرد: مأموریت بنیاد شهید مطهری این است که با اساس فکری که این شهید بزرگوار داشت به موضوعات جدید توجه شود.

لاریجانی تأکید کرد: شهید مطهری مبنای انقلاب اسلامی را از نظر فرهنگی ساماندهی کرد و وقتی به آثار و سیره وی توجه می‌کنیم ویژگی‌هایی را می‌بینیم که برای یک محقق جالب است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات این است که شهید مطهری یک تقرب اخلاقی به مسائل دینی داشت و شاید تأثیرپذیری از امام (ره) و علامه طباطبایی بر این موضوع نقش داشت.

لاریجانی اضافه کرد: توجه به فلسفه احکام یکی دیگر از نکاتی است که در آثار شهید مطهری وجود دارد اینکه ما بتوانیم به فلسفه احکام بپردازیم کار شجاعانه‌ای است که دقت نظر می‌خواهد و در قالب آثار شهید مطهری به فلسفه احکام توجه شده است.

رئیس مجلس ادامه داد: شهید مطهری تلاش کرد کل منظومه فکری دینی را به هم مربوط کند.

لاریجانی به سخنان شهید مطهری در رابطه با آزادی‌های سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: شهید مطهری به آزادی تأکید داشت و یکی از عوامل رشد جامعه را آزادی می‌دانست شاید این مقوله در یکصد ساله اخیر در تفکر اسلامی یک مقدار مطرح شده ولی اینکه به صورت رکن جامعه قرار بگیرد در آثار شهید مطهری مطرح شد.

رئیس مجلس تأکید کرد: شهید مطهری عدالت را برای جامعه یک رکن می‌دانست.

وی در ادامه گفت: بیشتر مطالب کلامی با بیان ساده در آثار شهید مطهری مطرح شده ضمن اینکه مطالب خیلی عمیق است اطلاعات بسیار روان است.

لاریجانی با اشاره به کارهای انجام شده در خصوص دغدغه‌های فلسفی و دینی شهید مطهری گفت: بخشی از دغدغه‌های شهید مطهری منتشر شده که امیدواریم این تلاش مورد توجه جامعه فکری ما قرار گیرد و امیدواریم سال آینده جهشی در تولید آثار فکری جدید داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به کتاب‌هایی که در این مراسم از آنها رونمایی شد، گفت: یکی از این کتاب‌ها با عنوان خوارج و داعش است که همه این جریان‌های افراطی و سلفی، سطحی‌نگری و تحجر در ذات کارشان است و خسارت‌هایی نیز داده است می‌تواند این مسئله در جامعه ما نیز رخ دهد. سطحی‌نگری در هر جامعه‌ای می‌تواند وجود داشته باشد باید به این مسئله توجه کرد تا در دام نیفتد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین