تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
plusresetminus
حزب الله:واعظی همچنین با اشاره به بدهی 200 میلیارد تومانی پست در زمان تحویل به وزارت ارتباطات در دولت جدید گفت: امیدوارم تا پایان سال آینده بتوانیم این میزان بدهی را جبران کنیم.
۰
کد مطلب : ۶۱۰۰۴
جبران بدهی 200 میلیاردی پست / راه‌اندازی اپراتور دوم پستی
به گزارش شبکه خبری حزب الله، محمود واعظی در حاشیه مراسم رونمایی از سرویس‌های نوین پستی با اشاره به اینکه اساسنامه شرکت پست در حال اصلاح است خاطرنشان کرد: با اصلاح این اساسنامه اپراتور دوم پست راه‌اندازی خواهد شد.



او با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های سرویس‌های پستی در حال حاضر در جهت گسترش پست است اظهار کرد: در زمینه ایجاد ارتباطات بین‌المللی پستی دو نکته حائز اهمیت است؛ پست ایران براساس پروتکل‌های اتحادیه جهانی پست از سوی این اتحادیه حمایت می‌شود و همه کشورها ملزم به رعایت آن هستند و امسال اداره پست ایران با بسیاری از کشورها موافقت‌نامه‌های دوجانبه برای همکاری امضا کرده است که این دو عامل تسهیل‌کننده اهداف پستی در عرصه‌های خارجی هستند.



وی در پاسخ به این سوال که آیا سرویس‌های جدید پستی در کاهش قیمت هزینه‌های پستی برای بازرگانان موثر واقع می‌شود گفت: طراحی این سرویس‌ها به منظور دستیابی به اهدافی چون تسهیل زندگی، کاهش رفت و آمد مردم برای استفاده از خدمات پستی است.



وزیر ارتباطات افزود: همچنین پست ابزاری است که در تجارت و تبادلات بین کشورها نیز استفاده می‌شود و سرویس‌های جدید پستی در این زمینه نیز تاثیرگذار خواهند بود.



وی با اشاره به تاثیر سرویس‌های نوین پستی خاطرنشان کرد:‌ در طراحی این سرویس‌ها حفظ محیط زیست و احترام به طبیعت نیز در نظر گرفته شده است، زیرا این مساله یک مساله جهانی است و همچنین از ابتدای امسال تصمیم گرفته شده است که در زمینه پستی سرمایه‌گذاری شود تا مردم بتوانند از طریق پست تمام نیازهایشان را برطرف کنند.



واعظی درباره گسترش سرویس‌های پستی برای دسترسی آسان‌تر به این سرویس‌ها تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه ارائه خدمات پستی در راستای دستیابی به این هدف است و در این راستا سرویس تلفنی پستی در تهران و سپس در شهرهای بزرگ و پس از آن در همه نقاط کشور راه‌اندازی خواهد شد تا ارتباط نزدیک بین کارمندان پست و خانواده‌ها ایجاد شود.



وی با اشاره به اینکه خدمات پستی مساله‌ای است که انتها ندارد افزود: امروز در بسیاری از کشورهای پیشرفته فعالیت‌های پستی برخلاف انتظار این کشورها بیشتر شده است و شرکت پست در این کشورها جزو شرکت‌هایی است که سرمایه بسیاری دارد چون خدمات زیادی را با کیفیت بالا ارائه می‌دهد.



وی با اشاره به اینکه روند پیشرفت سرویس خدمات پستی و گسترش پست در ایران نیز شروع شده است خاطرنشان کرد: در اواخر سال آینده با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات که پست بخشی از آن است خدمات پستی نقش بیشتری در کشور خواهد داشت.



واعظی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه هزینه‌های سرویس‌های جدید ایجاد شده در شرکت پست از کجا تامین می‌شود گفت: وزارت ارتباطات در سال گذشته تصمیم جدی گرفته است که از اداره پست حمایت کند و در این راستا درآمدهای بخش‌های دیگر را برای ارتقا پست کشور خرج خواهد کرد.



وی با اشاره به اینکه در صورت تجهیز درست سرویس‌های پستی با گذشت زمان پست می‌تواند درآمدزایی داشته باشد گفت: این در صورتی است که سرویس‌های پستی بتوانند از تمام زیرساخت‌های آی تی کشور استفاده کنند.



وزیر ارتباطات همچنین درباره سوددهی سرویس پستی در چهارماهه اول امسال تصریح کرد: سرویس‌های مختلف اداره پست که در ابتدای امسال راه‌اندازی شد توانست به طور میانگین حدود 37 درصد افزایش سوددهی نسبت به سال گذشته را تجربه کند.



وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از سرویس‌های جدید پستی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وظیفه اداره پست است که خدمات پستی را به مناطق دورافتاده و محروم ارائه دهد زیرا بخش خصوصی علاقه‌مند به ارائه چنین خدماتی نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین