تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
plusresetminus
حزب الله: استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه جایگاه زنان در اسلام بسیار رفیع است گفت: نباید منتظر باشیم که ببینیم دنیا در مورد زنان چه می‌پسندد.
۰
کد مطلب : ۷۱۴۲۷
نباید منتظر فرهنگ وارداتی غرب برای خانواده باشیم
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اسلام دینی تاثیرگذار و دارای برنامه در همه ابعاد زندگی انسانی است اظهار کرد: آنچه دنیای غرب به ارمغان آورده و در حقیقت دنیای بدون اسلام، همان است که در جریان جنگ‌های جهانی دیدیم و بیش از 70 میلیون نفر کشته شدند.

وی افزود: امروز غربی‌ها که دم از دموکراسی می‌زنند در واقع از جنگ و آدم‌کشی خسته شده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اجتماع 20 میلیونی در اربعین حسینی اقدامی جاودانه بود گفت: این امر به دلیل نیت الهی همه شرکت‌کنندگان است زیرا کاری که برای خدا انجام شود ماندنی خواهد بود.

وی ادامه داد: مدعیان دموکراسی دست‌هایشان را بر روی ماشه بمب اتم گذاشته‌اند و اگر امروز جنگی رخ دهد دنیا را به آتش می‌کشند.

آیت‌الله العظمی جوادی آملی با تاکید بر اینکه جایگاه زنان در اسلام بسیار رفیع است خاطرنشان کرد: نباید منتظر باشیم که ببینیم دنیا در مورد زنان چه می‌پسندد به عبارتی اینکه زنی برود و در میدان ورزشی خود را نشان دهد افتخاری برای ما نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به مظاهر تحجر در کنار دستیابی به علم و فناوری در کشورهای مختلف عنوان کرد: می‌بینیم در کشوری که دانش هسته‌ای دارد موش و سایر موجودات را هم می‌پرستند، این وضعیت آنهاست و بنابراین سپردن اختیار به دست جریان بین‌المللی سودی ندارد.

وی با بیان اینکه نیمی از جامعه ایرانی را زنان تشکیل می‌دهند گفت: تا زنان جامعه به خوبی ساخته نشوند و شخصیتشان شکل نگیرد جامعه سالم را نخواهیم داشت.

آیت‌الله العظمی جوادی آملی با اشاره به نقش مدیریتی زنان در خانواده خاطرنشان کرد: در اسلام، تامین مسکن بر عهده مردم ولی تامین آرامش بر عهده زن است.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه عظمت زن در دانشمندی اوست ادامه داد: زنان مجرای فیض الهی بوده و این فیض را به فرزندان در رحم هم منتقل می‌کنند ولی این مقام و جایگاه رفیعی که زنان از آن برخوردارند در دنیای غرب به صنعت و فناوری تقدیم شده است.

وی به مودت و محبت به عنوان اصول محوری تشکیل خانواده سالم در اسلام اشاره و ابراز کرد: اگر دوستی عاقلانه میان همسران شکل بگیرد و در هنگام مشکلات از یکدیگر به صورت مهربانانه گذشت کنند آنگاه بسیاری از معضلات مربوط به خانواده هم حل خواهد شد و بنیان خانواده هم محکم‌تر می‌شود.

آیت‌الله العظمی جوادی آملی با تاکید بر اینکه نباید منتظر فرهنگ وارداتی غرب در زمینه زنان و خانواده باشیم گفت: ملت ایران با تأسی به دستورات اسلامی و با اتکا به فرهنگ اهل بیت(ع) آقایی را به دست آورده‌اند و نماد آن هم زمانی است که با عراق قطعنامه صلح امضا کردیم و پس از آن حتی یک گلوله به سمت این کشور در زمان جنگ خلیج فارس شلیک نکردیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید این آقایی را به جهانیان و امثال جان کری که با ما مذاکره می‌کنند نشان دهیم خاطرنشان کرد: ملت ایران نه به بیراهه رفته‌اند نه دیگران را به بیراهه می‌کشانند؛ توجه داشته باشیم که خریدار فرهنگ غرب نبوده و اسلام را باید ملاک عمل خویش قرار دهیم.

وی دلبستگی به مال دنیا را عامل بسیاری از مشکلات دانست و تصریح کرد: هر مشکل بیرونی قابل رفع است ولی با نفس اماره و غرور که مشکلات درونی انسان هستند نمی‌توان کنار آمد زیرا این‌ها انسان را به بیراهه می‌کشانند و آبروی او را می‌برند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین