تاریخ انتشارسه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
plusresetminus
حزب الله: گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق سلامت جسمی و روحی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به شکلی سیستماتیک برای گرسنگی دادن به ساکنان نوار غزه و محروم کردن آنها از حقوقشان تلاش می‌کند.
۰
کد مطلب : ۳۳۴۹۴۶
سازمان ملل: اسرائیل به طور سیستماتیک برای گرسنگی دادن ساکنان غزه تلاش می کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، این مسؤول سازمان ملل با اشاره به اینکه غزه بدون هیچ ابهامی شاهد کشتار جمعی است، هشدار داد که «اسرائیل» به شکلی سیستماتیک برای گرسنگی دادن ساکنان غزه و محروم کردن آنها از حقوقشان تلاش می‌کند.
به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، او گفت: جمع‌آوری داده‌ها درباره تعداد افرادی که در نوار غزه به دلیل نابودی زیرساخت‌ها برای درمان نیاز دارند به خارج منتقل شوند، دشوار است، میانگین تخلیه پزشکی در غزه بسیار پایین بوده و در حدود ۴۷ درصد است در حالی که تعداد زیادی از مراکز درمانی کاملا تعطیل شدند.
گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق سلامت جسمی و روحی در ادامه عملیات تخلیه پزشکی را تنها یک شکل از حمایت دانست که نمی‌تواند راه‌حلی دائمی باشد.
او افزود: آژانس‌های امور انسانی و نهادهای سازمان ملل حتی قبل از هفتم اکتبر نیز در عملیات‌های تخلیه پزشکی با مشکل مواجه بودند.
از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نواز غزه تاکنون ۵۲۰ تن از نیروهای فعال در حوزه درمان زخمی شده و ۳۵۰ تن دیگر از آنها به شهادت رسیدند.
این مسؤول سازمان ملل در پایان نیز گفت: «اسرائیل» در حملات خود فقط غیرنظامیان فلسطینی را به قتل نمی‌رساند بلکه به همراه هم‌پیمانانش با آگاهی و عامدانه قحطی و سوء‌تغذیه به مدت طولانی را تحمیل می‌کنند.
در پی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و محدودیت‌هایی که این رژیم بر ساکنان این منطقه اعمال کرده، ساکنان نوار غزه به ویژه ۲ استان غزه و شمال غزه با توجه به کمبود شدید کمک‌های غذایی، آب، دارو و سوخت در آستانه قحطی قرار دارند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین