تاریخ انتشاريکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
plusresetminus
حزب الله:وقتی نام ال‌کلاسیکو می‌آید، همگان یاد دو فوق ستاره آرژانتینی و پرتغالی می‌افتند ولی حقیقت این است که گلزنان و قهرمانان زیادی پیش از این دو در تاریخ این نبرد خاص درخشیده‌اند.
۰
کد مطلب : ۳۳۴۷۷۳
قهرمانان ال‌کلاسیکو پیش از مسی و رونالدو
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، لیونل مسی (۲۶ گل) و کریستیانو رونالدو (۱۸ گل) بهترین گلزنان در تقابل رئال و بارسا هستند اما این همه ماجرا نیست و قهرمانان زیادی بوده‌اند که در ال‌کلاسیکو گل‌های زیادی را به ثمر رساندند و برخی از آنها فراموش شده‌اند. بیایید بهترین گلزنان ال‌کلاسیکو را دهه به دهه بیشتر بشناسیم.
ستاره دهه ۱۹۱۰ - سانتیاگو برنابئو (رئال مادرید)
این نام به واسطه اینکه بعدها روی ورزشگاه رئال‌ مادرید قرار گرفت، ماندگار شد. این مهاجم از سال ۱۹۱۱ تا ۱۹۲۶ برای مادرید بازی کرد و ۶۷ گل در بازی‌های رسمی به ثمر رساند که شش گل از این تعداد گل‌ در ال‌کلاسیکو ثبت شد. این برنابئو بود که اولین هت‌تریک تاریخ ال‌کلاسیکو را ثبت کرد. او در ادامه از سال ۱۹۴۳ تا ۱۹۷۸ رئیس رئال مادرید بود.
ستاره دهه ۱۹۴۰ - سزار رودریگس (بارسلونا)
سزار رودریگس در اواخر دهه ۱۹۴۰ و اوایل ۱۹۵۰، کاپیتان کاتالان‌ها بود. برای اینکه متوجه شوید این بازیکن چقدر بزرگ و خاص بود، کافی است به این موضوع توجه کنید که او سال‌ها رکورددار گلزنی بارسلونا بود تا اینکه لیونل مسی این رکورد را شکست. سزار ۲۲۶ گل برای بارسلونا به ثمر رساند. او با کاتالان‌ها ۱۹ جام از جمله پنج قهرمانی در لالیگا و دو کوپا دل‌ری به دست آورد. وقتی سزار بازنشسته شد، هواداران رئال‌ مادرید نفس راحتی کشیدند؛ چرا که رئال مادرید ۱۴ گل از رودریگس در ال‌کلاسیکوهای مختلف دریافت کرد.
ستاره‌های دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ - فرانس پوشکاش، آلفردو دی‌استفانو و پاکو جنتو (رئال مادرید)
در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بود که رقابت رئال و بارسلونا به سطح جدیدی رسید. این دو از سال ۱۹۵۲ تا ۱۹۷۰ قدرت اول فوتبال اسپانیا بودند و تنها دو بار بیلبائو و یک بار اتلتیکومادرید در این سال‌ها قهرمان شدند. در واقع رئال‌ مادرید ۱۲ بار و بارسلونا چهار بار در آن‌ دوره قهرمان شدند. رکورد گل‌ها را ببینید: دی استفانو  ۲۷۸ گل، پوشکاش ۲۰۴ گل، خنتو ۱۶۵ گل باری رئال مادرید به ثمر رساندند.
ستاره دهه ۱۹۹۰ - روماریو (بارسلونا)
در دهه ۱۹۹۰ بارسلونا به سلطه رئال‌ مادرید پایان داد. سبک فوتبال تیم کرویف واقعا جذاب بود. پپ گواردیولا نیز در تیم بارسلونا شاگرد کرویف بود و بعدها به مربی بزرگی تبدیل شد و عنوان کرد چیزهای زیادی از این مربی هلندی آموخته است. روماریو در این دهه یکی از بهترین‌های جهان بود. او ژانویه ۱۹۹۴ در نوکمپ برابر رئال هت‌تریک کرد تا بارسلونا پنج بر صفر رئال را شکست دهد. آن کلاسیکو، اولین ال‌کلاسیکوی روماریو بود و خیلی برای بارسایی‌ها دلچسب بود چون بعد از سال‌ها برد پرگلی برابر رئال کسب کردند.
ستاره دهه ۲۰۰۰ - رائول (رئال مادرید)
رائول در دوران حضورش در رئال به یک کابوس برای کاتالان ها تبدیل شد. بیشتر گل‌های او برابر بارسلونا در دهه ۲۰۰۰ زده شد که در مجموع ۱۵ گل به ثمر رساند. رائول ۳۲۳ گل برای رئال به ثمر رساند و شش بار قهرمان لالیگا شد و سه بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را نیز کسب کرد.
ستارگان سال ۲۰۱۰ - کریم بنزما (رئال مادرید) و لوئیس سوآرس (بارسلونا)
چطور از بنزما و سوارس یاد نکنیم؟ اولی در رویارویی مادرید و بارسلونا ۱۶ گل و دومی یازده گل به ثمر رساند. چگونه هت‌تریک کریم در نیمه‌نهایی جام حذفی یا دبل لوئیس سوارس در سانتیاگو برنابئو را از یاد ببریم؟ این دو بازیکن نیز به عنوان بهترین گلزنان تقابل رئال‌مادرید و بارسلونا مطرح بودند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین