تاریخ انتشاريکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
plusresetminus
حزب الله:رییس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت طبخ نان مطابق استاندارد ملی، گفت: طبخ نان ساده در اولویت نانوایی ها باشد.
۰
کد مطلب : ۳۳۴۷۰۰
نانوایی ها نان ساده پخت کنند/ نان کنجدی اجباری نیست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، جعفر جندقی افزود: مراکز طبخ نان از چهار جهت شامل بهداشت فردی، بهداشت ساختمان، بهداشت تجهیزات مورد استفاده و بهداشت ماده غذایی خام مورد بررسی قرار می‌گیرند.
 
وی درباره افزودن موادی نظیر سبوس و انواع سبزیجات و کنجد به نان توسط نانوایی‌ها و مباحث مرتبط با سلامت آن، گفت: در این زمینه استاندارد ملی وجود دارد که در آن لیستی از موادی که در حین طبخ نان می‌توان به نان اضافه کرد وجود دارد و موادی مانند کنجد و سیاه دانه نیز در این لیست وجود دارد که مقدار مورد استفاده آنها باید رعایت شود.
 
رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تصریح کرد: نانوایی‌ها حق ندارند تمام نان‌هایی که طبخ می‌کنند نان کنجدی باشد زیرا برخی افراد ممکن است نسبت به مصرف کنجد یا سیاه دانه حساسیت داشته باشند، بنابراین نانی که طبخ می‌شود باید مطابق استاندارد بوده و ابتدا پخت نان ساده در اولویت باشد و بر حسب تقاضای مشتری می‌توانند موادی مانند کنجد و سیاه دانه نیز به نان اضافه نمایند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین