تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
plusresetminus
حزب الله: بنا بر گزارش رسانه‌های عبری، رژیم صهیونیستی توپخانه و نفربرهای زرهی اضافی را در حاشیه نوار غزه مستقر کرده است که نشان می‌دهد ارتش در حال آماده شدن برای حمله زمینی خود به رفح است. رفح تنها مکان نسبتا امنی است که حداقل ۱.۴ میلیون غیرنظامی آواره فلسطینی را در خود جای داده است.
۰
کد مطلب : ۳۳۴۵۴۸
آماده‌باش ارتش صهیونیستی برای حمله به رفح
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، روزنامه صهیونیستی «معاریو» گزارش داد که نیروها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند و «اصل حاکم بر عملیات» توسط ستاد کل نیروهای رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ تایید شده است. ارتش اسرائیل از اظهارنظر در مورد این گزارش‌ها خودداری کرده است.
ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه تایید کرد که ۴۰۰۰۰ چادر برای آماده‌سازی به منظور تخلیه صدها هزار غیرنظامی آواره‌ای که به دنبال سرپناه در رفح هستند، خریداری کرده است. رفح جنوبی‌ترین شهر در نوار غزه و تنها منطقه شهری اصلی در فلسطین است که نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی هنوز وارد آن نشده‌اند.
براساس گزارش معاریو، عملیات جدید در جنگ شش ماهه علیه فلسطین ظاهرا ابتدا بر تامین امنیت شمال و مرکز غزه، به‌ویژه اردوگاه‌های آوارگان در اطراف شهر دیرالبلح متمرکز خواهد شد.
به گزارش «گاردین»، این تحولات ۱۰ روز پس از آن رخ می‌دهد که رژیم صهیونیستی بخش اعظم نیروهای زمینی خود را از نوار غزه خارج کرده و یک لشکر را برای مدیریت منطقه حائلی که اکنون این قلمرو ساحلی را تقسیم می‌کند، قرار داده است.
اما فلسطینیان حاضر در صحنه گفتند که این هفته مجددا نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی در شمال غزه، از جمله در بیت‌حانون که در آن تانک‌ها ساختمان‌های مدارسی را که آوارگان در آن پناه گرفته بودند، محاصره کردند.
تدارکات گزارش شده برای حمله صهیونیست‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که مذاکرات آتش‌بس با میانجیگری بین‌المللی میان تل‌آویو-حماس متوقف شده و همچنین تنش‌های شدید میان تل‌آویو و تهران پس از اولین حمله مستقیم ایران به اراضی اشغالی که با ۳۰۰ موشک و پهپاد بود، افزایش یافته است.
نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین