تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار داشت از طرف‌های مربوطه می‌خواهیم با حفظ خویشتنداری از تشدید بیشتر تنش اجتناب کنند.
۰
کد مطلب : ۳۳۴۲۹۱
چین بار دیگر خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اظهار داشت: از طرف‌های مربوطه می‌خواهیم با حفظ خویشتنداری از تشدید بیشتر تنش اجتناب کنند.
به گزارش شبکه تلویزیونی و رادیو چین (CCTV)، لی‌جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه۲۷فروردین) اظهار داشت: ما طرف‌های مربوطه می‌خواهیم تا با حفظ آرامش و خویشتنداری از تشدید این تنش جلوگیری کنند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت گری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدار‌های پیشین و تامین مطالبه‌ی به حق ایران و به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.
وزارت امور خارجه چین رو گذشته هم در این راستا اعلام کرده بود که پکن درخصوص تشدید اوضاع در خاورمیانه عمیقا نگران است و از طرف‌های درگیر می‌خواهد تا برای جلوگیری از تشدید تنش، خویشتنداری کنند.
این وزارت‌خانه افزود: اوضاع جاری در خاورمیانه، تازه‌ترین تبعات جنگ غزه است. دیگر هیچ‌گونه تاخیر در اجرای قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل جایز نیست و درگیری و تنش باید فورا به پایان برسد.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین