تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
plusresetminus
حزب الله:حمله پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در چهارچوب پاسخ به تجاوزگری تل آویو علیه کنسولگری تهران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه های جهان داشت.
۰
کد مطلب : ۳۳۴۱۳۶
بازتاب گسترده حمله پهپادی ایران علیه اسرائیل در رسانه‌های جهان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شبکه‌های خبری الجزیره عربی و انگلیسی، رویترز و  اسکای نیوز به طور ویژه در حال پوشش این رویداد هستند و در تحلیل‌های خود به طور مکرر اشاره می‌کند که اقدام ایران در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری این کشور در سوریه است.
شبکه اسکای نیوز همچنین عنوان کرد که پهپادهای ایران از قدرت ویرانگری بالایی برخوردار هستند و هدف آنها در این مقطع مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که سامانه‌ دفاعی رژیم اسرائیل را از پا درآورد.
شبکه سخن پراکنی بی‌بی‌سی هم در گزارشی با اشاره به حمله پهپادی ایران اعلام کرد: تهران وعده داده بود که پس از حمله به کنسولگری این کشور در سوریه انتقام خواهد گرفت. این شبکه با استناد به منابع صهیونیستی ادعا کرد که این رژیم در حالت آماده‌باش قرار دارد.
 
الجزیره
الجزیره عربی
تارنمای روزنامه گاردین هم با اختصاص صفحه ویژه‌ای تحت عنوان بحران خاورمیانه به بازتاب این رویداد پرداخت و نوشت که رئیس جمهوری آمریکا در پی حمله پهپادی ایران سراسیمه به کاخ سفید بازگشت.
روزنامه گاردین
همچنین تارنمای ایندیپندنت، دیلی تلگراف، دیلی‌میل، فایننشال تایمز و دیلی اکسپرس در کنار شبکه‌های خبری انگلیس به طور ویژه در حال انتشار اخبار این رویداد و گمانه‌زنی درباره اهداف ایران هستند.
تلگراف انگلیس
خبرگزاری رویترز نیز در خبری تاپ خود به پوشش اخبار حمله ایران پرداخت و واکنش های مقامات آمریکایی و اسرائیلی به این حمله را نیز منتشر کرد.
رویترز
شبکه های تلویزیونی و وب سایت های خبری و خبرگزاری های آمریکایی نیز به پوشش لحظه ای اخبار حمله ایران به رژیم صهیونیستی پرداختند و سرتیتر اخبار صفحات نخست روزنامه های آمریکایی به این خبر اختصاص یافت. 
سی ان ان نوشت: ایران مواضعی در اسرائیل را هدف قرار داد.
سی ان ان
شبکه ان بی سی نیوز در گزارش لحظه به لحظه نوشت: در پی انفجار های متعدد ناشی از حملات ایران آژیر خطر در اسرائیل به صدا در آمد.
ان بی سی
دو شبکه خبری معروف روسیه اسپوتنیک و راشاتودی در دو زبان انگلیسی و عربی سر تیتر اخبار خود را به حمله ایران به اسرائیل و واکنش ها و بازتاب های پس از آن اختصاص دادند.
اسپوتنیک عربی
خبرگزاری های منطقه نیز اخبار حمله ایران در پاسخ به تجاوزگری اسرائیل علیه تهران در دمشق و شهادت شماری از نیروهای مستشاری ایران در ساختمان کنسولگری را پوشش دادند و نوشتند که ایران با موشک ها و پهپادهای متعددی مواضعی را در سرزمین های اشغالی هدف قرار داد.
النشره لبنان نوشت: سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی آغاز حمله ایران را اعلام کرد.
النشره لبنان
المیادین ضمن پوشش زنده اخبار و تصاویر حمله ایران در شبکه تلویزیونی خود، در وب سایت این شبکه نیز نوشت: عملیات وعده صادق سپاه پاسداران ایران با پهپاد و موشک انجام شد و در اخباری جداگانه به واکنش رسانه های اسرائیلی و انتشار ویدئوهای برخورد موشک ها به اهداف پرداخت.
المیادین
وب سایت خبرگزاری العهد لبنان نیز بیانیه سپاه پاسداران ایران در بیان موفقیت عملیات خود در هدف قرار دادن مواضع صهیونیستی را منتشر کرد.
العهد
شبکه تلویزیونی المنار لبنان ضمن انتشار اخبار و تصاویر حمله، در وب سایت خود به پوشش لحظه به لحظه تحولات این حمله پرداخت.
المنار
رسانه‌های هندی با گزارش لحظه به لحظه از پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، این اقدام را پاسخی به تشدید تنش‌ها میان دشمنان بزرگ منطقه‌ای دانستند.
 تارنمای خبری تلویزیون دهلی نو، نوشت: ارتش (رژیم) اسرائیل اعلام کرده است که پهپادهایی که به گفته منابع امنیتی عراق در حال پرواز بر فراز عراق از خاک ایران بودند، ساعت‌ها طول می‌کشد تا به اهداف خود برسند اما کانال ۱۲ اسرائیل گفته است که موشک‌هایی که ایران پرتاب کرده است احتمالا زودتر به اهداف مورد حمله خواهند رسید.
شبکه ان دی تی وی در گزارشی ضمن جانبداری از وحشیگری رژیم صهیونیستی حمله تلافی جویانه ایران را عامل تشدید تنش در خاورمیانه عنوان کرد.
ان دی تی وی
خبرگزاری اخبار بین‌الملی آسیا نیز، نوشت: ایران در واکنش به حمله به کنسولگری خود در سوریه، هواپیماهای بدون سرنشین را به سمت اسرائیل فرستاد. همزمان با ادامه تهاجم نظامی اسرائیل به غزه، ایران در تلافی حمله هوایی به کنسولگری خود در سوریه که منجر به کشته شدن چندین مقام نظامی این کشور شد، چندین پهپاد و موشک به سمت اسرائیل پرتاب کرد.
شبکه خبری جیو پاکستان با قطع برنامه‌های خود گزارش داد که پس از حمله اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق اکنون ایران با شلیک بیش از یکصد پهپاد و موشک اهداف معین نظامی در اسرائیل را منهدم ساخت.
سایت خبری جیو نیوز نیز نوشت: همزمان با عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل، مردم در شهرهای مختلف ایران به خیابان‌ها آمده و موفقیت این عملیات را جشن گرفتند.
وب سایت روزنامه انگلیسی زبان داون پاکستان هم در این باره، نوشت: سپاه پاسداران ایران عملیات پهپادی و موشکی علیه اسرائیل در تلافی حمله دمشق که منجر به کشته شدن هفت نظامی از جمله دو تن از مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، انجام داد. ایران اعلام کرد که موشک‌های بالستیک پس از عملیات پهپادها شلیک شده است.
داون پاکستان
داون افزود: ایران بارها اسرائیل را به تلافی حمله هوایی مرگبار اول آوریل (۱۳ فروردین) به ساختمان کنسولی خود در دمشق تهدید کرده بود و در مقابل واشنگتن نیز بارها در روزهای اخیر هشدار داده بود که عملیات تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران قریب الوقوع است.
شبکه اکسپرس نیوز پاکستان هم با قطع برنامه‌های خود در بامداد امروز (یکشنبه)، گزارش داد: ایران به اسرائیل با ده‌ها فروند موشک و پهپاد حمله کرد و ارتش اسرائیل نیز هدف قرار گرفتن اماکن نظامی و امنیتی خود از سوی ایران را تائید کرده است.
شبکه خبری دنیا نیوز پاکستان هم در خبرهای فوری خود اعلام کرد که ایران با شلیک موشک و پهپاد انتقام خون نظامیان خود را از اسرائیل را گرفت. ده‌ها پهپاد و موشک ایرانی علیرغم آمادگی اسرائیل و یاری آمریکا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، فرود آمد.
موشک ایرانی
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین