تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
plusresetminus
حزب الله:رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس آنچه که در برنامه هفتم دولت مکلف شده، برنامه داریم تا نرخ رشد تورم تا پایان این برنامه به کانال تک رقمی وارد شود.
۰
کد مطلب : ۳۳۳۲۵۳
رشد تورم تا پایان برنامه هفتم تک رقمی خواهد شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،داوود منظور در برنامه صف اول گفت: در ارتباط با تولید شاهد این بودیم که رشد اقتصادی ما در ۹ ماه ابتدایی سال گذشته بر اساس گزارش مرکز آمار ۶.۷ درصد شده است. برآوردی که از ۳ ماهه چهارم داریم حاکی از آن است که رشد مطلوبی داشتیم و در کل سال رشد اقتصادی بالاتر از ۶ درصد خواهد بود. متوسط رشد کشور در ۴۴ سال گذشته ۱.۱ درصد بوده و این به معنای حرکت در مسیر رشد است. تجربه رشد ۵ درصدی در سه سال متوالی رقم مناسبی است.
منظور افزود: در سال ۱۴۰۱ نرخ تورم نقطه به نقطه ما ۵۴ درصد بود، این نرخ تورم نقطه به نقطه، در اسفند سال ۱۴۰۲ این رقم به ۳۲.۳ درصد رسید و ۲۲ واحد درصد کاهش در نرخ تورم نقطه به نقطه داریم. ما به دنبال این هستیم که در سال آینده این مسیر را ادامه دهیم و وارد کانال ۲۰ درصد شویم.
معاون رییس جمهور گفت: در چند سال تجربه تورم تک رقمی را داشتیم و برنامه ما این است که در پایان برنامه هفتم به کانال تورم تک رقمی وارد شویم. این تکلیفی است که دولت در برنامه هفتم دارد. همچنین تکلیف داریم که در سال‌های برنامه هفتم رشد اقتصادی متوسط سالانه ۸ درصد را محقق کنیم. زمینه فراهم شده که به کانال ۷ درصد برسیم.
او افزود: رشد مهمترین شاخص عملکرد اقتصادی است و کارکرد‌های عملکرد اقتصادی در همه بخش‌ها در این شاخص نمود پیدا می‌کند. هرچند که در بخش‌های اقتصادی رشد متفاوتی داریم، اما متوسط رشد و برآیند فعالیت‌های اقتصادی قابل قبول است. در سال‌های آینده آهنگ کاهش رشد تورم را خواهیم داشت تا نرخ تورم را به دامنه ۲۰ درصد هدایت کنیم.
منظور با تاکید بر اینکه رشد تولید و تورم معمولا توامان است گفت: با سیاست‌های پولی دولت توانستیم در عین اینکه رشد تولید داشته باشیم، کاهش تورم را نیز تجربه کنیم که یکی از دستاورد‌های مهم در اقتصاد است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین