تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
plusresetminus
حزب الله:وزیر راه و شهرسازی گفت: مقرر بود منابعی از صندوق خسارت‌های بدنی به منظور رفع نقاط حادثه خیز تأمین شود که تاکنون حتی یک ریال آن تأمین نشده است.
۰
کد مطلب : ۳۳۳۱۱۵
عدم تامین یک ریالی از صندوق خسارت‌های بدنی بابت نقاط حادثه خیز
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم سراسری آغاز اجرای پوشش "چشم به راهیم، گفت: امسال در مجموع ۷۲۵ نقطه از نقاط حادثه خیز جاده‌ای رفع مشکل شد که رکوردی در این زمینه است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: مطابق آمارها ۸۰ درصد دلایل تصادفات منجر به فوت در کشور به عوامل انسانی نظیر سرعت غیر مجاز، انحراف به چپ و خواب آلودگی رانندگان است. برای سال جاری تا پایان دولت، رفع ۸۸۷ نقطه حادثه خیز هدف گذاری شد که تاکنون ۴۱۲ نقطه رفع خطر شده است.
وی ادامه داد: مقرر بود منابعی از صندوق خسارت‌های بدنی به این منظور تأمین شود که تاکنون حتی یک ریال آن تأمین نشده است و همه آنچه انجام شده از منابع داخلی سازمان راهداری بوده است. انتظار می‌رود این منابع مالی تأمین شود، چرا که هر ریال آن برای نجات جان انسان‌ها هزینه می‌شود و جز تأکیدات دولت و شخص رئیس جمهور است.
بذرپاش به جابه‌جایی بیش از ۱۷ میلیون مسافر نوروزی با استفاده از متدهای حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: بخش اعظم جابه‌جایی‌ها در ناوگان جاده‌ای انجام می‌شود، با این حال کمبودهایی در ناوگان داریم که مجوزهای رفع آنها صادر شده است و در وهله نخست با استفاده از توان داخلی و دوم، انجام واردات بدون هیچ ملاحظه‌ای خواهد بود، زیرا توسعه ناوگان سیاست اصلی وزارتخانه است.
وی اظهار داشت: عمده مشکلات در این بخش تأمین منابع مالی و همچنین بروکراسی اداری است، همچنین باید تسهیلاتی برای بخش خصوصی به این منظور در نظر گرفته شود. خودروهایی که از مدار حمل و نقل عمومی خارج شده و در شرکت‌ها سرویس دهی می‌کنند، باید به ناوگان بازگردانده شوند تا بخشی از نقصان در این زمینه حل و فصل شود.
عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: برای امسال ساخت سه‌هزار کیلومتر راه روستایی هدف گذاری شده بود که با رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ از این هدف عبور کردیم. توسعه روستایی با تأمین و ساخت مسکن، راه و زمین میسر می‌شود. در این زمینه از ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در روستاها عبور کردیم، ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها تأمین شد و همچنین بهسازی و روکش آسفالت ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی به انجام رسید.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین