تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
plusresetminus
حزب الله:مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: فروش گونه‌های مهاجم و در معرض انقراض شامل سمندر لرستانی، لاک پشت و گیاه سنبل آبی جرم است.
۰
کد مطلب : ۳۳۲۵۸۹
این سه گونه را نخرید؛ سمندر، لاک پشت و سنبل آبی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، فروش گونه‌های جانوری و گیاهی غیربومی و بومی در معرض انقراض را در ایام پایانی سال و عید نوروز ممنوع اعلام کرد.
او گفت: نظر به فرا رسیدن ایام پایانی سال و عید نوروز، سودجویان و قاچاقچیان حیات وحش با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده و آگاهی نداشتن شهروندان، از طریق فضای مجازی و ... به عرضه و فروش گونه‌های غیربومی در معرض خطر انقراض در کنار ماهی قرمز اقدام می‌کنند.
مدیرکل محیط زیست گیلان افزود: گونه‌های در معرض خطر انقراض جانوری و گیاهی مهاجم شامل: سمندر لرستانی، انواع لاک پشت‌های بومی و غیر بومی و گیاه سنبل آبی که این روز‌ها به عنوان بخشی از هفت سین سفره نوروزی قرار می‌گیرد، می‌تواند تنوع زیستی استان و کشور را با خطرات جدی مواجه سازد.
به گفته عشوری، این امر مطابق بند ج ماده ۱۰ قانون شکار و صید جرم است و پیگرد قانونی دارد.
گیاه سنبل آبی
او تصریح کرد: لذا الزامی است اصناف مرتبطی چون پرنده فروشی ها، فروشگاه‌های ماهیان اکواریومی و سایر مراکز از عرضه این گونه‌های غیر بومی خودداری کنند.
سمندر لرستانی
مدیرکل محیط زیست گیلان همچنین از شهروندان خواست ضمن پرهیز از خرید گونه‌های گیاهی و جانوری غیربومی و مهاجم در معرض انقراض، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، مراتب را برای پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و شماره تماس ۱۵۴۰ گزارش دهند.
لاک پشت
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین