تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
plusresetminus
حزب الله: شهردار پایتخت گفت: ما عزمی جدی برای مبارزه با فساد در حوزه شهرسازی داریم.
۰
کد مطلب : ۳۱۷۱۰۴
میراث‌دار بی‌توجهی گذشتگان به ساخت‌وساز‌های غیرمجاز هستیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علیرضا زاکانی شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره حادثه تلخ چند روز گذشته ریزش دو ساختمان در منطقه خلازیر تهران و جان باختن ۵ نفر گفت: تهران نابسامانی‌های بسیاری دارد از جمله وجود ساختمان‌های ناایمن در مناطق مختلف مانند منطقه ۱۹، در این بخش از پایتخت ما زمین‌های ذخیره شهری و موقوفه بسیاری داریم.
وی ادامه داد: ما میراث دار بی توجهی گذشتگان به ساخت و ساز‌های غیر مجاز هستیم.
زاکانی افزود: در مبارزه با ساخت‌وساز‌های غیرقانونی سه ضلع فراجا، شهرداری تهران و قوه قضائیه فعالند. اتفاقات تلخ سال گذشته به درگیری نیرو‌های فراجا منجر شد و شرایط را برای سودجویان فراهم کرد تا به صورت غیرقانونی ساختمان خود را در این مناطق و در میان سایر بنا‌ها بسازند.
زاکانی تاکید کرد: با این وجود ما عزمی جدی برای مبارزه با فساد در شهرسازی داریم. هر بار نیز برای تخریب ساختمان‌ها به مناطق مختلف مراجعه کردیم نیرو‌های شهرداری آسیب دیده‌اند تاکنون ۶۰ مجروح در تخریب‌های مختلف داشته‌ایم .
وی در ادامه افزود: با عزم مجموعه فراجا، قوه قضاییه و شهرداری تهران پاکسازی ساختمان‌های غیرقانونی آغاز شده است و تاکنون در ۳۶ مرحله دست به پاکسازی ابنیه غیرقانونی زده‌ایم و در برخی موارد طی یک روز ۱۷۰ واحد مسکونی تخریب شده‌اند.
شهردار تهران در ادامه به تشریح جزئیات حادثه تلخ منطقه خلازیر پرداخت و گفت:در رابطه با این حادثه شهردار تهران میداندار نبود و کمک کار مجموعه‌های دیگر بود همچنین در تخریب‌های پیشین عملیات به وسیله خود مجموعه شهرداری انجام می‌شد، اما این بار از ظرفیت پیمانکار استفاده کردیم. در ۳۵ مورد تخریب قبلی هیچ تلفاتی نداشتیم در مورد اخیر هم قبل از انعقاد قرارداد صلاحیت علمی پیمانکار توسط شهرداری صحت سنجی شده بود، اما سستی بیش از اندازه ساختمان‌های موجود در منطقه خلازیر حادثه ساز شد.
زاکانی سپس تاکید کرد: تخریب ساختمان‌ها پیچیدگی زیادی دارد و نمی‌توان از یک روش ثابت برای انهدام تمام بنا‌ها استفاده کرد؛ به همین جهت قبل از تخریب ما دست به آنالیز شرایط ساختمان‌ها می‌زنیم و گاهی مطالعات لازم برای تخریب یک بنا تا ۴۰ روز زمان می‌برد.
زاکانی دربخش دیگری از سخنان خود پیرامون اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری تهران برای مدیریت ساختمان‌های غیر مجاز منطقه ۱۹ گفت: سال گذشته با استفاده از ابزار کمیسیون ماده ۵ اقدام به تصویب طرح تفصیلی برای ساماندهی وضعیت منطقه ۱۹ کردیم. پس از این بنا‌هایی که به لحاظ استحکام تاییدیه سازمان نظام مهندسی را دارند و ساخت آن ذیل طرح تفصیلی تعریف می‌شوند، مجوز ساختشان مورد تایید قرار می‌گیرد و سایر بنا‌ها از نظر ما غیرقانونی است و باید تخریب شوند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین