تاریخ انتشارشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
plusresetminus
حزب الله:برخی داوطلبان خواستار لغو طرح تأثیر قطعی معدل در کنکور تیر 1402 شدند.
۰
کد مطلب : ۳۱۲۹۳۶
عدم رضایت برخی کنکوری ها از طرح تأثیر قطعی معدل در کنکور تیر 1402

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،برخی داوطلبان در اعتراض به  طرح تأثیر قطعی معدل در کنکور تیر 1402 اینگونه بیان کرده اند که:«همانگونه که مستحضرید با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تاثیر مستقیم معدل بصورت ۴۰ درصد در کنکور سراسری تیر ماه ۱۴۰۲ ما دانش‌آموزان پایه دوازدهم مقطع دبیرستان به دلایل زیر، خواستار لغو این طرح تا قبل از روز موعد کنکور، توسط مسئولین هستیم:
 
دشوار بودن و غیرمفهومی بودن سوالات امتحانات خرداد برخلاف سال‌های گذشته و پایین بودن نمرات حتی دانش آموزان نمونه
 
سوء استفاده داوطلبان پشت کنکوری از مشقت به وجود آمده برای دانش آموزان دوازدهمی که رقبای آن‌ها هستند با توجه به بند قبل وعدم تحقق عدالت آموزشی
 
پذیرش ورود دانش آموزان به جلسه امتحان بعضاً با حدود ۲۰ دقیقه تأخیر
 
فروش سوالات و پاسخ‌های امتحانات در فضای مجازی، دقایقی پس از شروع آزمون به قیمت ناچیز که امکان دسترسی به آن را برای گستره زیادی از متخلفین فراهم می‌نماید. (با توجه به بند قبل)
 
وجود کانال‌هایی تحت عنوان «کلید آزمون» (یا عناوین مشابه) در فضای مجازی که در آن به صورت آنلاین، تصویر سؤالات آزمون در زمان برگزاری امتحان، از محل جلسه آزمون منتشر می‌شود و پاسخ آن نیز بعد از دقایقی در همان کانال قرار می‌گیرد و سابقه این تعاملات پس از بهره‌برداری متخلفین، بلافاصله از روی کانال حذف می‌شود.
 
تسامح در احراز هویت دانش آموزان (عدم تطابق تصویر دانش آموز در شناسنامه یا بررسی نکردن شناسنامه).
 
بعضاً مراقبین جلسه به تقلب‌هایی که در جلسه امتحان صورت می‌گیرد توجه کافی نشان نمی‌دهند و حتی در برابر تذکرات مکرر دانش آموزان حاضر در جلسه، باز هم اقدام مناسبی صورت نمی‌گیرد.
 
فاصله بسیار نزدیک صندلی‌های دانش آموزان به یکدیگر در محل آزمون
 
متأسفانه مشهود و جاری بودن این رخدادها باعث ناامیدی ما دانش آموزان ساعی و منضبط گردیده و انگیزه ما را برای موفقیت در این امتحانات و آزمون ورودی به دانشگاه‌ها به خصوص با توجه به تأثیر قطعی ۴۰ درصدی این امتحانات به صورت قابل توجهی کاهش داده است.
 
مستدعی است دستور فرمایید در اسرع وقت اقدامات موثر جهت خاتمه این روند ناصواب، رسیدگی به تخلفات انجام شده و مهمتر، برگزاری کنکور با تاثیر مثبت معدل مانند سالهای گذشته صورت گیرد تا ما دانش آموزانی که حق قبولی در این آزمون را داریم به موفقیت برسیم و در گسترش علم و پیشرفت کشور گام برداریم.
عدم توجه مقامات مذکور وعدم واکنش (هرچند مخالفت کنید) نسبت به این موضوع نشان دهنده نداشتن برنامه و توجه به جوانان و دانش آموزان کشور است.»
 
علی علوی گفت:‌ بحث مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی است، مصوبه باید در همه شهر‌ها و استان‌ها به صورت عادلانه اجرا شود، که این اتفاق محقق نمی‌شود. برای مثال در منطقه‌ای از تهران مدرسه‌ای با امکانات عالی وجود دارد و در  همان شهر در منطقه‌ای دیگر امکانات اولیه هم وجود ندارد.
 
وی افزود:  یک آزمون در همان مدرسه برگزار می‌شود و تاثیر آن در هر دو آزمون اعمال می‌شود. در برخی موارد در حوزه‌های امتحانی شاهد تاخیر هستیم، ۴۰ دقیقه تاخیر برای چیست؟ می‌دانید که این زمان در استرس داوطلب کنکور چقدر تاثیر دارد؟ این موارد است که باعث می‌شود صدای داوطلبان بلند شود.
 
علوی ادامه داد: اختلاف نمره در برگه‌های تحصیح شده زیاد است، یک برگه امتحانی را ۳ نفر تصحیح کردند و بیشترین نمره ۱۷ و کمترین نمره ۱۲ بوده است. در اینجا شاهد اختلاف سلیقه و نمره مصحح‌ها هستیم، این اختلاف نمره ۱ یا ۲ نمره نیست.
 
* امتحان تشریحی سلیقه تصحیح‌کننده است
 
وی افزود: امتحان تشریحی سلیقه تصحیح‌کننده است، یک تصحیح کننده می‌گوید درست است و دیگری قبول ندارد و اعمال سلیقه می‌شود. اگر بر اساس کلید‌ واژه برگه‌های امتحانی تصحیح می‌شود، اختلاف نمرات از کجا می‌آید.
 
وی افزود:‌ امنیتی که سازمان سنجش برای کنکور دارد، با امنیت حوزه های امتحانی مدارس قابل مقایسه نیست و امکانات یکسان نیست. اگر می خواهند تاثیر معدل در کنکور باشد، باید شرایط مطابق کنکور شود.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین