تاریخ انتشارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
plusresetminus
خبر داشتید خانه نامرئی هم داریم؟ البته با این تفاوت که این خانه‌ها در اصل مخفی شده‌اند وگرنه قابل رویت هستند و ترفند معماری مانع از آن می‌شود که آن‌ها توی چشم باشند، اما ماجرای این خانه‌ها چیست؟ خانه‌های شگفت‌انگیز «آینه‌ای» با بهترین طراحی معاصر و ترکیب شدن با محیط پیرامون‌شان، به شکل خیره‌کننده‌ای متفاوت و منحصر به فرد هستند. در این مطلب با چند نمونه از این خانه‌های آینه‌ای حیرت‌انگیز آشنا می‌شوید که در ترکیب با منظره‌های جنگل یا بیابان به نوعی «نامرئی» شده‌اند.
۰
کد مطلب : ۳۱۰۳۳۱
تصاويري از خانه‌های نامرئی حیرت‌انگیز

کلبه شیشه‌ای - سانتا باربارا، آمریکا 
کلبه شیشه‌ای
این ترکیب مدرن شیشه و چوب، منعکس‌کننده محیط طبیعی پیرامون کلبه در جنگل‌های سرخ‌چوب سانتا بارباراست. این کلبه مجاور یک نهر است و درختان غول‌پیکر چنار و بلوط بومی، سایبان آن هستند. این خانه در ایربی‌ان‌بی (بازارگاه مجازی اجاره مکان‌های اقامتی) ثبت شده و پنج نفر می‌توانند در این کلبه اقامت کنند و از خوردن تخم‌مرغ‌های تازه محلی و آشپزی در آشپزخانه فضای باز این کلبه لذت ببرند.
کلبه آینه‌ای آرکانا - تورنتو، کانادا
کلبه آینه‌ای آرکانا
این کلبه زیبا در پناه جنگل‌های اونتاریوی کاناداست. مکان دقیق این خانه تا زمانی که برای رزرو کردن آن اقدام نکنید، فاش نمی‌شود. این کلبه‌های فلزی با چارچوب‌های چوبی و ورقه‌هایی از فولاد ضدزنگ صیقلی با چشم‌انداز اطراف یکی شده‌اند و بازتابی از زیبایی جنگل پیرامون خود هستند. این ساختمان‌های ۲۷۵ فوت مربعی امکانات اساسی لازم در تمام فصول مانند برق و آب لوله‌کشی و آشپزخانه و حمام را دارند.
خانه نامرئی - لیوبلیانا، اسلوونی
خانه نامرئی
این خانه نامرئی یک خانه پیش‌ساخته است که یک استودیوی اتریشی، به عنوان یک راه‌حل مقرون به صرفه برای قیمت‌های رو به رشد خانه، آن را ساخته است. سطوح آینه‌ای این خانه به آن اجازه می‌دهد به یکی از چشم‌انداز‌های روستایی جذاب اسلوونی تبدیل شود. این خانه مقرون‌به‌صرفه یک فضای انعطاف‌پذیر و به لحاظ زیست‌محیطی پایدار دارد. ساختار‌های پیش‌ساخته آن تا حد زیادی از چوب ساخته شده‌اند تا در آینده بتوان آن‌ها را از هم باز و بازیافت کرد.
کلبه واندراین - رولینگن، نروژ
کلبه واندراین
این کابین شیشه‌ای نیمه‌آینه‌ای که در منطقه حفاظت‌شده طبیعی واقع شده، با خودرو فقط ۲۵ دقیقه از اسلو، پایتخت نروژ فاصله دارد. این اقامتگاه دو خوابه که واندراین نام دارد، متعلق به دو میزبان است که خانه چوبی شیشه‌ای خودشان را ثبت کرده‌اند. در نزدیکی این خانه، دو رودخانه طولانی نروژ به هم می‌رسند و بیش از هر جای دیگری خواستگاه گونه‌های ماهی و پرندگان است. نه تنها گوزن‌های کوچک و سنجاب‌ها اطراف این خانه آینه‌کاری‌شده پرسه می‌زنند بلکه این منطقه به داشتن بیش از ۲۷۰ گونه مختلف پرنده به خود می‌بالد. «واندراین» صرف نظر از این زیبایی‌ها، از تجملات زندگی مدرن هم برخوردار است.
مکعب آینه‌ای - هارادز، سوئد
مکعب آینه‌ای
مکعب آینه‌ای با درختان کاج باستانی احاطه شده که در یک سایبان جنگلی نزدیک روستای سوئدی هارادز آویزان است. این خانه کوچک که فقط ۶۰ کیلومتر با دایره قطب شمال فاصله دارد، از آلومینیوم ساخته شده و با شیشه انعکاسی پوشانده شده است و راه دسترسی آن، یک پل طنابی است. مکعب آینه‌ای برای یکی شدن با درختان طراحی شده و به همین دلیل با جلوه‌ای مسحورکننده در محیط جنگلی پیرامون خود استتار شده است. این خانه به رغم احاطه شدن توسط درختان، تنها به یک درخت متصل است که تنه آن به ویژگی کلیدی طراحی داخلی خانه تبدیل شده است.
خانه جنگلی آینه‌ای - شیشه‌ای، مینه سوتا، ایالات متحده آمریکا
خانه جنگلی آینه‌ای
در جنگلی درست خارج از مینیاپولیس، این خلوتگاه جنگلی شیشه‌ای‌آینه‌ای را خواهید دید. مناظر سرسبز اطراف شامل جنگل‌ها، تالاب‌ها و یک دریاچه خیره‌کننده، انتخاب‌های طراحی این پروژه را به یک اثر نهایی خیره‌کننده تبدیل کرده اند. منطقه مرکزی خانه یک ناحیه نشیمن، اتاق غذاخوری و آشپزخانه با پلان باز بزرگ دارد.
خانه‌های آینه‌ای - بولزانو، ایتالیا
این خانه‌های آینه‌ای ساخته معمار ایتالیایی پیتر پیچلر هستند. خانه‌های انعکاسی که در مزرعه‌ای درست خارج از شهر بولزانو ایتالیا واقع شده‌اند، به هم متصل هستند و به عنوان مهمان‌خانه اجاره داده می‌شوند. ضلع غربی ساختمان با آینه‌هایی پوشانده شده که مناظر کوهستانی زیبای محل را منعکس می‌کنند، اما دلیل دیگری هم برای این انتخاب هوشمندانه وجود دارد. مشتریان در همان زمین در یک خانه روستایی دهه ۱۹۶۰ زندگی می‌کنند. نمای آینه‌ای خانه به این معناست که با مناظر پیرامون ترکیب می‌شود و به مراتب در چشم‌انداز و ساختمان‌های روستایی اطراف، مداخله کمتری دارد.
خانه نامرئی جاشوا تری - کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
خانه نامرئی جاشوا تری
این خانه آینه‌پوش در قلب پارک ملی در کالیفرنیای آمریکا واقع شده و به‌گونه‌ای شبیه یک آسمان‌خراش افقی است و جالب این که به طرزی جادویی با پس‌زمینه بیابانی خود یکی شده است. این ساختمان دارای یک قاب فولادی بلند و باریک است که با شیشه‌های آینه‌مانند پوشیده شده است. این شیشه خاص میزان کربن خانه را به صفر نزدیک و آن را دوستدار محیط زیست و همچنین زیبا کرده است. این ملک با پایه‌های بتنی به شکل ماهرانه‌ای از سطح زمین بلند شده است.
 
منبع : خراسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین